Fakta om udbudet
Udbyder
TårnbyForsyning Spildevand A/S
Indkøb af Slamsuger inklusive serviceaftale
TårnbyForsyning Spildevand A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32667732
Postadresse: Gemmas Alle 39
By: Kastrup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontaktperson: Brian Bossow
E-mail: bbo@taarnbyforsyning.dk
Telefon: +45 41399596
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://taarnbyforsyning.dk/spildevand
Del II: Genstand
Indkøb af Slamsuger inklusive serviceaftale
Tårnby Forsyning Spildevand A/S ønsker at indkøbe en komplet fabriksny genbrugsslamsuger. Den udbudte kontrakt omfatter således indkøb, opbygning og levering af komplet fabriksny venstrestyret slamsuger af typen Genbrug.
Derudover omfatter kontrakten service af genbrugsslamsugeranlægget i en periode på 5 år, således at garantien (2 år fra levering) opretholdes.
Kontrakten indeholder tillige en option på 5 års service af lastbil med drivlinje.
Kastrup
Tårnby Forsyning Spildevand A/S ønsker at indkøbe en komplet fabriksny genbrugsslamsuger. Den udbudte kontrakt omfatter således indkøb, opbygning og levering af komplet fabriksny venstrestyret slamsuger af typen Genbrug.
Derudover omfatter kontrakten service af genbrugsslamsugeranlægget i en periode på 5 år, således at garantien (2 år fra levering) opretholdes.
Kontrakten indeholder tillige en option på 5 års service af lastbil med drivlinje.
Serviceaftalen for genbrugsslamsugeranlægget samt – såfremt Ordregiver tiltræder optionen – serviceaftalen på lastbilen medfører ikke, at Leverandøren er berettiget til at yde service på genbrugsslamsugeranlægget henholdsvis lastbilen, men Leverandøren er dog forpligtet hertil på anmodning fra Ordregiver.
Kontrakten indeholder tillige en option på 5 års service af lastbil med drivlinje.
Optionen omfatter service af lastbil i en periode på 5 år i det interval leverandøren anviser, således at garantien (2 år fra levering) opretholdes.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Indkøb af Slamsuger inklusive serviceaftale
CVR-nummer: 26379709
Postadresse: Smedevej 38C
By: Hobro
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9500
Land: Danmark
E-mail: bn@jklteknik.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbuddet, herunder Tilbudslisten og udfyldte beskrivelser skal udarbejdes og afgives på dansk og i DKK.
ESPD, støttende enheder, konsortier:
Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud afgive oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed, hvilket sker digitalt via udbudsplatformen (EU-Supply), til foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, samt til foreløbig opfyldelse af Ordregivers krav til egnethed. Ordregiver kræver, at tilbudsgiveren udfylder det fælles europæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med tilbudsafgivelse.
ESPD’et er tilbudsgivers ”egenerklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, samt opfylder egnethedskravene til udbuddet.
Tilbudsgiver, evt. konsortiedeltagere og/eller evt. støttende virksomheder skal underskrive deres respektive ESPD’er. Såfremt et afleveret ESPD ikke er underskrevet, tager Ordregiver forbehold for at lade dette berigtige, jf. de udbudsretlige regler herom.
Besvarelsen af ESPD-dokumentet foregår som den øvrige tilbudsgivning via EU-Supply.
Udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver og evt. støttende enheder må ikke være omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde eller nogle af de frivillige udelukkelsesgrunde, der er anført nedenfor, jf. udbudslovens § 135-137.
Tilbudsgiver må endvidere ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.), nr. 3 (konkurrencefordrejende aftaler). Ordregiver vil under overholdelse af proportionalitetsprincippet foretage vurderingen af, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde.
Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis Ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk