Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/88a23d49-c437-493c-94be-c713392059e4/publicMaterial
Udbyder
Danmarks Radio
Vindere
Rammeaftale for tjenesteydelser
(03.03.2023)
DitoBus Excursions A/S
4300 Holbæk
EU udbud af rammeaftale om bus transport ydelser til DR's medarbejdere
Danmarks Radio
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Barbara Johansen
E-mail: bajo@dr.dk
Telefon: +45 28542252
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/88a23d49-c437-493c-94be-c713392059e4/homepage
Del II: Genstand
EU udbud af rammeaftale om bus transport ydelser til DR's medarbejdere
Rammeaftale vedr. bus transport ydelser for DR's medarbejdere. Nærværende udbudsbetingelser vedrører indkøb af bustransport ydelser til DR’s medarbejdere. Ydelsen er landsdækkende. Det er fortrinsvis DR’s kor og orkestre, som anvender bustransport, i forbindelse med koncerter og turneringer rundt i Danmark. Øvrige områder i DR, anvender af og til bus, fx i forbindelse med diverse arrangementer, festivaler, filmoptagelser mv.
Der henvises til II.1.4.
Kontrakten kan forlænges 2*1 år
DR har vurderet, at idet der er tale om en landsdækkende service og de fleste ture starter i DR Byen, vil det ikke give mening at opdele i delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der foretages ikke en udvælgelse, idet proceduren er offentligt udbud
Mindstekrav til likviditetsgrad på minimum 100%
Der foretages ikke en udvælgelse, idet proceduren er offentligt udbud
Mindstekrav til at tilbudsgiver dokumenterer mindst 1 reference for udførsel af opgaver, der omfatter transport af mange mennesker, med fast kundeforhold, enten privat eller offentlig, med kort og langt varsel, korte og lange ture, alle tider af døgnet, samt med et højt serviceniveau.
Der henvises til kontraktgrundlaget. Kontrakten indeholder arbejdsklausul og krav til CSR, se bilag 5
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbud skal afleveres på dansk, og den endelige kontrakt vil blive indgået på dansk. Tilbud afgivet på andre sprog end dansk erklæres for ukonditionsmæssige. DR accepterer dog, at evt. bilagsmateriale, fx referenceblade, produktblade mv., tillige afleveres på engelsk. Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for tilbudsgivers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Det er ikke nødvendigt at underskrive ESPD’et, men DR har ikke mulighed for at fjerne feltet. DR’s formular til ESPD’et findes i DR’s elektroniske udbudsportal og udfyldes ligeledes i DR’s elektroniske udbudsportal. Tilbudsgivere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet, jf. punkt III.1.2) og III.1.3). Hvis tilbudsgiver – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder ved aflevering af et ESPD for hver enhed. DR er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i udbudsloven § 135, stk. 1 og 2. DR er endvidere forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder på 100.000 kr. eller derover, jf. udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at tilbudsgiver er omfattet af udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke den pågældende tilbudsgiver. DR har derudover valgt, at tilbudsgiver bliver udelukket, hvis tilbudsgiver er omfattet af nedenstående udelukkelsesgrunde: § 137, stk. 1, nr. 2 – Insolvensbehandling. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill[1]perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk