23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 038-061070
Offentliggjort
24.02.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Rigsarkivet

Vindere

Flytning af Rigsarkivets arkivalier fra Tagtækkervej 7-9 til Vennershåbvej 1, 8800 Viborg

(07.06.2016)
TLS A/S
Sindalsvej 8
8240 Risskov

Flytning af Rigsarkivets arkivalier fra Tagtækkervej 7-9 til Vennershåbvej 1, 8800 Viborg


Rigsarkivet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigsarkivet
60208212
Rigsdagsgården 9
København K
1218
DANMARK
Kontaktperson: August Eriksen
E-mail: ae@sa.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.sa.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.sa.dk/om/organisation/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Flytning af Rigsarkivets arkivalier fra Tagtækkervej 7-9 til Vennershåbvej 1, 8800 Viborg.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Nedtagning, flytning og på pladslægning af ca. 27 000 hyldemeter arkivalier.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

 

Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Flytteopgaverne omfatter flytning af ca. 27 000 hyldemeter arkivalier fra Rigsarkivets fjernmagasiner på Tagtækkervej 7-9, 8800 Viborg til Rigsarkivets nye magasin på Vennershåbvej nr. 1, 8800 Viborg.

De 27 000 hyldemeter svarer til ca. 300 000 arkivæsker og protokoller. Alle arkivenheder er stregkodede.

I fraflytningsmagasinerne er arkivalierne opstillet på almindelige stationære reoler og mobilreoler. I indflytningsmagasinerne skal arkivalierne opsættes i mobilreoler og stregkodescannes. Rigsarkivet stiller scannerudstyr og IT-system til rådighed.

Flytteprocesserne kan i hovedtræk tilrettelægges på følgende måde:

— Nedtagning og nedpakning af arkivalier fra reoler til flyttefirmaets burvogne el. lign.

— Transport at burvogne fra fraflytningsadresserne til Vennershåbvej 1, 8800 Viborg

— Opsætning af arkivalier fra burvogne til hylder

— Daglig stregkodescanning af de opsatte arkivalier til hylde.

Den forventede daglige flyttemængde er ca. 450 hyldemeter fordelt på 3 flyttestrømme med hver deres

nedtagnings- og opsætningssted.

Opgaven forventes igangsat primo august 2016 og forventes afsluttet senest ultimo december 2016.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsforslag / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering af opgaven / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 600 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 7
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af hvilke ansøgere der har haft de mest relevante leverancer (referencer), i forhold til de ydelser, som kontrakten omfatter. Begrænsningen sker på baggrund af ansøgerens beskrivelse i ESPD del IV, punkt C, nr. 1b.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Den økonomiske aktør må ikke befinde sig i en eller flere af de situationer, der er beskrevet i udbudslovens §§ 135 og 136 omkring obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 7 omkring frivillige udelukkelsesgrunde..

Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium eller lignende sammenslutning) skal alle virksomheder der deltager i sammenslutningen udfylde et ESPD dokument.

Det bemærkes, at såfremt den økonomiske aktør ikke overholder formkravene i dette afsnit, kan ordregiver være forpligtet til at afvise tilbuddet som ikke-konditionsmæssigt.

Følgende forhold skal oplyses:

1. Oplysninger om den økonomiske aktørs identitet samt generelle oplysninger om den økonomiske aktør, oplyses i ESPD del ll, Punkt A

2. Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter, oplyses i ESPD del ll, Punkt B

3. Oplysninger om den økonomiske aktør baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, oplyses i ESPD del ll, Punkt C

4. Oplysninger om, hvorvidt den økonomiske aktør er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1, oplyses i ESPD del lll, punkt A.

5. Oplysninger om, hvorvidt den økonomiske aktør er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund vedrørende gæld til det offentlige i udbudslovens § 135, stk. 3 eller den frivillige udelukkelsesgrund vedrørende gæld til det offentlige i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7, oplyses i ESPD del III, punkt B

6. Oplysninger om, hvorvidt den økonomiske aktør er omfattet af en af de frivillige udelukkelsesgrunde, som nationalt er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136, oplyses i ESPD del lll, punkt C.

7. Oplysninger om, hvorvidt den økonomiske aktør er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund vedrørende konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling eller tvangsakkord i udbudslovens § 137. stk. 1, nr. 2, oplyses i ESPD del III, punkt C

Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Vejledning til det det fælles europæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af formularen.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1. Den økonomiske aktør skal oplyse den samlede omsætning i det senest disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Den endelige dokumentationen skal være attesteret af en registreret eller statsautoriseret revisor. Oplyses i ESPD del IV, punkt B, nr. 1a.

2. Den økonomiske aktør skal oplyse soliditetsgrad fra det senest disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Den endelige dokumentation skal være attesteret af en registreret eller statsautoriseret revisor. Oplyses i ESPD del IV, punkt B nr. 4.

3. Den økonomiske aktør skal oplyse om det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring. Oplyses i ESPD del IV, punkt B, nr. 5.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1. Der kræves en omsætning på mindst 5 000 000 DKK i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgers og de andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal hver af de deltagende virksomheder have en positiv egenkapital i det seneste disponible

årsregnskab.

2. Der kræves en soliditetsgrad på minimum 5 % i det seneste årsregnskab. Soliditetsgraden beregnes som ansøgers samlede egenkapitals værdi i forhold til virksomhedens samlede aktiver. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapitals værdi/ samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. en underleverandørs eller enheder inden

for den samme koncern, herunder moder-, søstereller datterselskaber), beregnes soliditetsgraden som ansøgers og de andre enheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver.

3. Ansøgeren skal kunne tegne en erhvervsansvarsforsikring med dækningssum for personskade på 10 000 000 DKK og tingsskade på 10 000 000 DKK.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Den økonomiske aktør skal udarbejde en referenceliste over de 3 betydeligste sammenlignelige leverancer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne, omsætningen for leverancen, tidspunktet for leverancen samt modtageren af leverancen. Oplyses i ESPD del lV, Punkt C, nr. 1b.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Den økonomiske aktør skal beskrive tre referencer. Såfremt der beskrives flere end 3, vil ordregiveren kun lægge vægt på de første 3.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

A. Der vil blive indhentet og behandlet straffeattest i henhold til CIR nr 2 af 14.1.1963 for de af leverandørens medarbejdere, der vil udføre arbejde under nærværende kontrakt.

b. Leverandøren og dennes medarbejdere er underlagt tavshedspligt med hensyn til forhold, som de måtte blive bekendt med i forbindelse med arbejdets udførelse. Leverandøren og dennes medarbejdere skal underskrive en tavshedserklæring.

c. Kontrakten vil stille krav om, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre særlige vilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder

for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de indenfor det pågældende faglige områdes mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/03/2016
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud://

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Finder ikke anvendelse
Finder ikke anvendelse
DANMARK
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Klage over at ikke have fået tildelt kontrakt skal indgives inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt

Senest samtidig med klagerens indgives til Klagenævnet skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/02/2016

Send til en kollega

0.046