23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 246-713283
Offentliggjort
21.12.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Lavuk Entertainment - S/I

Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK


Lavuk Entertainment - S/I

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lavuk Entertainment - S/I
CVR-nummer: 37569550
Postadresse: Sibeliusgade 41
By: København Ø
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
</div>
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lavuk (herefter benævnt Fritids- og Ungdomsklubben)
CVR-nummer: 25625013
Postadresse: Borgervænget 19
By: København Ø
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skolen på Borgervænget (herefter benævnt STU)
CVR-nummer: 33740638
Postadresse: Borgervænget 19
By: København Ø
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Voksenklubben Lavuk
CVR-nummer: 20240636
Postadresse: Klædemålet 9
By: København Ø
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Pibergaarden
CVR-nummer: 25903293
Postadresse: Nødebovej 56
By: Fredensborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3480
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Piening
E-mail: ap@nplaw.dk
Telefon: +45 51838024
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lavuk.org/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Agentur/kontor på nationalt plan eller forbundplan
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af rammeaftale vedrørende specialkørsel for LAVUK

Sagsnr.: 122754
II.1.2) Hoved-CPV-kode
60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels:&nbsp;a) Foreligger et fast kørselsmønster.b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast.c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter.De omfattede kørselsordninger er:• Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32• Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26• Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41• Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet.Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture.De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.:• Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator• Kørestolsbrug • Ledsaget kørsel• Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau• Hånd til hånd afleveringDet bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator).Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget).Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.<br>

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 53 218 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60140000 Persontransport, ikke rutekørsel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med dette udbud er at lave en rammeaftale, der dækker ordregivers behov for specialkørsel af borgere for institutionerne. Ydelsen omfattet kørsel, hvor der dels:&nbsp;a) Foreligger et fast kørselsmønster.b) Foreligger kørsel til og fra institutionerne hvor kørselsmønsteret ikke ligger helt fast.c) Foreligger kørsel for institutionerne på ad hoc basis, til f.eks. biografture, fodbold og andre aktiviteter.De omfattede kørselsordninger er:• Kørsel til/fra særlige dagtilbud og klubtilbud, jf. servicelovens § 32• Kørsel til/fra specialskoler og STU, jf. folkeskolelovens § 26• Merudgiftsydelser efter servicelovens § 41• Kørsel til visiteret aflastning og aktivitet.Der afregnes ikke for kørsel mellem vognens hjemsted og første og sidste tur, samt eventuel tomkørsel mellem ture.De enkelte borgere er alle visiterede til en af de omfattede kørselsordninger. Nogle borgere skal hjælpes ind og ud af vognen. Nogle borgere er desuden visiteret til en speciel service f.eks.:• Almindelige ganghjælpemidler, f.eks. rollator• Kørestolsbrug • Ledsaget kørsel• Borgere med behov for hjælp til/fra hoveddør i gadeniveau• Hånd til hånd afleveringDet bemærkes, at det er ca. 1/3 af borgerne, der er visiteret til kørestol (både elektrisk og almindelig) samt almindelige ganghjælpemidler (f.eks. rollator).Baseret på det nuværende kørselsbehov (data fra 2022), er det anslået, at udbuddet vedrører ca. mellem 300-350 timer ugentligt (ferier undtaget).Kørslen foregår primært i Region Hovedstaden samt i mindre omfang i Region Sjælland. LAVUK vil løbende og efter behov trække på aftalen. Der er ikke tale om en eksklusiv aftale, og LAVUK er således ikke forpligtet til at anvende rammeaftalen, men har naturligvis til hensigt at anvende den i videst muligt omfang.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70%
Pris - Vægtning: 30%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet det er vurderingen, at det kommercielt er bedre at udbyde ydelserne i én samlet aftale. Baggrunden herfor er, at institutionernes borgere kan være gengangere på de forskellige institutioner, hvorfor der kan opstå behov for samkørsel mellem de forskellige institutioner og at borgerne, på grund af deres handicap har et øget behov for, at det er de samme mennesker, der befordrer dem. Derudover er det LAVUKs vurdering, at der vil opstå stordriftsfordele ved at have den samme leverandør på alle kørsler, ligesom en opdeling vil hindre den nødvendige koordinering for en tilfredsstillende opfyldelse af rammeaftalen. Ordregiver har ret til at forøge rammeaftalens værdi med op til 40 % af rammeaftalens værdi ved en løbetid på 48 måneder, dvs. med op til 18.400.000 kr. ekskl. moms. og inkl. afgifter.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 209-596580
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Rammeaftale om specialkørsel for LAVUK

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: BEDRE BUS SERVICE ApS
CVR-nummer: 36422890
Postadresse: Kanalholmen 1
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 46 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 53 218 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ad II.1.7): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om en skønnet estimeret værdi over 4 år. Rammeaftalens maksimale værdi (inkl. udvidelse af rammeaftalens værdi på 40 %) er 64.400.000 kr. ekskl. moms. Differencen mellem den forventede maksimale værdi af rammeaftalen og rammeaftalens estimerede værdi skyldes, at der kan være relativt store udsving i behovet pga. stor forskel i antallet af visiterede borgere.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klagefristen er jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/12/2022

Send til en kollega

0.05