23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 246-713536
Offentliggjort
21.12.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

FynBus

Udbud af emissionsfri buskørsel i Middelfart, Nyborg og Svendborg Kommune


FynBus

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: FynBus
CVR-nummer: 29979944
Postadresse: Tolderlundsvej 9
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Bitten Bøgild
E-mail: bbo@fynbus.dk
Telefon: +45 30902452
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0c6a97dd-8fbc-45a8-9773-78585a04feac/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af emissionsfri buskørsel i Middelfart, Nyborg og Svendborg Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Emissionsfri buskørsel i Middelfart, Nyborg og Svendborg Kommuner.

Kørselsomfanget er i alt 64.062 afregningstimer fordelt på 48 busser + reservebusser samt ad hoc dubleringskørsel og ekstrakørsel.

Middelfart Kommune 12.694 afregningstimer fordelt på 12 busser + reservebusser, 12 ruter, herunder 2 bybusruter og 10 lokalruter

Nyborg Kommune 15.188 afregningstimer fordelt på 14 busser + reservebusser, 12 ruter, herunder 2 bybusruter og 10 lokalruter

Svendborg Kommune 36.180 afregningstimer fordelt på 22 busser + reservebusser, 16 ruter, herunder 3 bybusruter og 13 lokalruter

Løbende byudvikling, tilsvarende ændringer m.m. kan medføre ændringer i kørselsomfanget og det bestående rutenet på udbudstidspunktet og i løbet af kontrakten. Genstanden for udbuddet er buskørsel indenfor Middelfart, Nyborg og Svendborg Kommuners geografiske områder.

Kontrakterne løber fra køreplansskiftet i august 2024 til køreplansskiftet i sommeren 2032 med option på op til 2x2 års forlængelse.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 1 - Middelfart Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte ydelse omfatter emissionsfri buskørsel i Middelfart Kommune.

Kørselsomfanget er ca. 12.694 afregningstimer fordelt på 12 busser. Kørslen vedrører bybuskørsel og lokalkørsel/skolekørsel. Herudover er ad hoc dubleringskørsel og ekstrakørsel samt reservebusser.

.

Nærmere beskrivelse af kørslen findes i bilagene til Kravsspecifikationen vedr. Middelfart Kommune:

• Hastus

• Arbejdskøreplaner

• K1 og K2 filer, bilag K1

.

Løbende byudvikling, tilsvarende ændringer m.m. kan medføre ændringer i kørselsomfanget og det bestående rutenet på udbudstidspunktet og i løbet af kontrakten. Genstanden for udbuddet er buskørsel indenfor Middelfart Kommunes geografiske område.

Kontrakterne løber fra køreplansskiftet i august 2024 til køreplansskiftet i sommeren 2032 med option på op til 2 x 2 års forlængelse.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 2 - Nyborg Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Nyborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte ydelse omfatter emissionsfri buskørsel i Nyborg Kommune.

Kørselsomfanget er ca. 15.188 afregningstimer fordelt på 14 busser. Kørslen vedrører bybuskørsel og lokalkørsel/skolekørsel. Herudover er ad hoc dubleringskørsel og ekstrakørsel samt reservebusser.

.

Nærmere beskrivelse af kørslen findes i bilagene til Kravsspecifikationen vedr. Nyborg Kommune:

• Hastus

• Arbejdskøreplaner

• K1 og K2 filer, bilag K1

.

Løbende byudvikling, tilsvarende ændringer m.m. kan medføre ændringer i kørselsomfanget og det bestående rutenet på udbudstidspunktet og i løbet af kontrakten. Genstanden for udbuddet er buskørsel indenfor Nyborg Kommunes geografiske område.

Kontrakterne løber fra køreplansskiftet i august 2024 til køreplansskiftet i sommeren 2032 med option på op til 2 x 2 års forlængelse.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Pakke 3 - Svendborg Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60112000 Offentlig vejtransport
60100000 Vejtransport
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Svendborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte ydelse omfatter emissionsfri buskørsel i Svendborg Kommune.

Kørselsomfanget er ca. 36.180 afregningstimer fordelt på 22 busser. Kørslen vedrører bybuskørsel og lokalkørsel/skolekørsel. Herudover er ad hoc dubleringskørsel og ekstrakørsel samt reservebusser.

.

Nærmere beskrivelse af kørslen findes i bilagene til Kravsspecifikationen vedr. Svendborg Kommune:

• Hastus

• Arbejdskøreplaner

• K1 og K2 filer, bilag K1

.

Løbende byudvikling, tilsvarende ændringer m.m. kan medføre ændringer i kørselsomfanget og det bestående rutenet på udbudstidspunktet og i løbet af kontrakten. Genstanden for udbuddet er buskørsel indenfor Svendborg Kommunes geografiske område.

Kontrakterne løber fra køreplansskiftet i august 2024 til køreplansskiftet i sommeren 2032 med option på op til 2 x 2 års forlængelse.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 231-666841
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Pakke 1 - Middelfart Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Pakke 2 - Nyborg Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Pakke 3 - Svendborg Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den udbudte ydelse har tidligere været udbudt: 2022/S 226-651975, som er annulleret. Nærværende udbud erstatter det.

.

Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, jf. adressen i punkt I.3.

.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. FynBus yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne eller udbudsprocessen i øvrigt.

.

De tilbud, der afleveres i forbindelse med den indledende tilbudsfrist, anses for at være afgivet som bindende tilbud for tilbudsgiverne.

.

FynBus forbeholder sig ret til at tildele kontrakten allerede efter det indledende tilbud, hvilket betyder, at tilbudsgiverne ikke kan påregne, at der nødvendigvis bliver anledning til at forhandle om det afgivne tilbud.

.

Formålet med forhandlingen er at understøtte en konstruktiv dialog mellem ordregiver og tilbudsgiver om det indledende tilbud og ordregivers udbudsmateriale. Målet er, at dialogen sikrer bedst mulig opfyldelse af ordregivers konkurrenceparametre, understøtter en effektiv og god konkurrence om kontrakten, og reducerer misforståelser og fejl.

.

Forhandlingen forventes gennemført som et kortvarigt forløb, hvor der forhandles om forbedringer og præciseringer på baggrund af tilbudsgivers indledende tilbud samt muligheden for at optimere udbudsmaterialet.

.

Efter de indledende forhandlinger får tilbudsgiverne mulighed for at aflevere et revideret tilbud, herunder frafalde eventuelle forbehold.

.

Tilbudsgiver/ansøger har mulighed for at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet ETHICS.

Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet.

.

Ansøger/tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på FynBus’ opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens §§144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i forbindelse med tilbudsafgivelsen.

Følgende dokumentation for personlige forhold skal på opfordring sendes til FynBus, forinden Fyn-Bus kan træffe beslutning om tildeling eller på ethvert tidspunkt under udbudsproceduren, når Fyn-Bus anmoder herom, hvis dette er nødvendigt for at sikre en korrekt afvikling af proceduren. Dokumentationen skal fremlægges inden for en af FynBus fastsat passende frist:

• Serviceattest

• Erklæring under ed

• Erklæring på tro og love

som bevis for at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3, og § 137, stk. 1, nr. 2:

1. Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelses-grundene i udbudslovens §§ 135, stk. 1-3, og § 137, stk. 1, nr. 2.

2. Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, stk. 1-3, og § 137, stk. 1, nr. 2.

.

Udsteder ansøgerens land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

For så vidt angår danske ansøgere, kan beviset bestå i en serviceattest, som ikke må være dateret tidligere end 6 måneder før tilbudsfristens udløb. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen, og Erhvervsstyrelsen opkræver gebyr som betaling for serviceattester.

.

Erklæring om ansøgers egenkapital for de tre seneste disponible afsluttede regnskabsår, herunder fx via fremlæggelse af årsregnskaber for de tre seneste disponible afsluttede regnskabsår eller uddrag heraf, eller via en oversigt over relevante nøgletal for de tre seneste disponible afsluttede regnskabsår attesteret af ansøgers ledelse eller revisor. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne angives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over prækvalifikationsbeslutning skal indgives indenfor 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Klager over tildelingsbeslutning skal indgives senest 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/12/2022

Send til en kollega

0.063