23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 020-053403
Offentliggjort
27.01.2023
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Service, reservedele og tilbehør til Forsvarets samlede flåde af entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Enok
E-mail: FMI-LA-SIG11@mil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f96ebd7b-d026-4789-9229-383167e6efcc/rfiHomepage
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cf96dd38-2afc-4f8a-91af-bfb7dff5b2ff/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Service, reservedele og tilbehør til Forsvarets samlede flåde af entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) forbereder et udbud angående reservedele, service og tilbehør til Forsvarets (FSV) inkl. Beredskabsstyrelsens (BRS) samlede flåde af entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
16810000 Dele til landbrugsmaskiner
34300000 Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil
34320000 Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele
43200000 Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil
43640000 Dele til graveudstyr
50100000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
50110000 Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Hovedparten af maskinerne er på etablissementer i Jylland, men det understreges at aftalen er landsdækkende.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den kommende rammeaftale omfatter levering af tjenesteydelser som service og reparationer, levering af reservedele til anvendelse på FSV’s værksteder, samt levering af tilbehør som skovle, koste, jordbor mv. Ovenstående tjenesteydelser, reservedele og tilbehør skal anvendes på entreprenørmaskiner som rendegravere, læssemaskiner, dumpere, jordhøvle, bulldozere, bæltegravemaskiner, valsetog mv. Entreprenørmaskinerne og entreprenørmateriellet er af forskellige modeller, mærker og årgange og er placeret på FSV’s etablissementer over hele landet dog primært i Jylland.

Antallet af entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel omfattet af rammeaftalen vil være dynamisk. Entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel anskaffes eller skrottes løbende af FSV og leverandøren forventes derfor at kunne udføre ovenstående tjenesteydelser samt forsyne FSV med reservedele og tilbehør i såvel den nuværende som fremtidige flåde af entreprenørmaskiner og entreprenørmateriel.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Datoen nævnt i II.3) er kun vejledende, da FMI på nuværende tidspunkt ikke kender den specifikke dato for udbuddets offentliggørelse.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
03/04/2023

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

FMI har som led i markedsundersøgelsen udarbejdet en række spørgsmål (RFI), som interesserede leverandører anmodes om at besvares senest den 2. marts 2023 kl. 18.00. Svar bedes indleveret ved udfyldelse af RFI'en via den elektroniske udbudsplatform www.ehtics.dk ved at anvende beskedmodulet (ved at vedhæfte RFI'en).

Kommentarer og forbedringsforslag til udkast til kravspecifikationen, som er sendt i høring med denne markedsundersøgelse, kan ske ved udfyldelse af RFI'en, i et separat dokument eller som kommentarer i udkast til kravspecifikationen.

Herudover anmodes den udfyldelse virksomhed om at give en tilbagemelding på, hvorvidt virksomheden kan levere reservedelene fra den vedlagte historiske reservedelsliste. Virksomheden bedes i reservedelslisten svare med J(Ja) eller N(Nej) og angive eventuelle bemærkninger i kolonne E.

Har I spørgsmål eller brug for præciseringer, kan I kontakte FMI via beskedmodulet på den digitale udbudsside. FMI's svar vil blive formidlet direkte til den pågældende virksomhed via beskedmodulet og vil således ikke blive delt med øvrige deltagere i markedsdialogen.

Markedsundersøgelsen kan tilgås via. følgende link: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f96ebd7b-d026-4789-9229-383167e6efcc/rfiHomepage

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/01/2023

Send til en kollega

0.047