23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 028-082672
Offentliggjort
08.02.2023
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Udbud af Casecarts, væske- og burvogne til Nyt OUH


Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 5260
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Stærmose
E-mail: martin.s@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsyddanmark.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Casecarts, væske- og burvogne til Nyt OUH

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Region Syddanmarks indkøb af Casecarts, væske- og burvogne til Nyt Universitetshospital i Odense (Nyt OUH).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Odense S, Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med projektet DP144 er at anskaffe de nødvendige vogne for, at det nye Universitetshospital i Odense (Nyt OUH) kan tages i drift. Det drejer sig om:

- 260 Casecarts til transport af sterile artikler og udstyr til operationsstuerne,

- 80 Væskevogne til transport af væsker fra Apotek til klinik og

- 200 Burvogne til transport af varer, hjælpemidler, stort affald mm

- 50 plastikbakker til Burvogne.

De tekniske specifikationer for Leverancen er fastsat i udbudsmaterialet, jf. Bilag 1 - Kravspecifikationen.

Alle vogne skal via AGV-systemet transporteres rundt på Hospitalet og kunne håndteres automatisk via de automatiserede transportbaner i Sterilcentralen, Affaldscentralen samt Post- og Varemodtagelsen.

Leverancekontrakten omfatter også levering af reservedele til Casecarts, Væskevogne og Burvogne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Vogndesign / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Brugervenlighed / Vægtning: 40 %
Pris - Vægtning: 30 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder option på tilkøb af yderligere 100 Casecarts, 100 Væskevogne og 150 Burvogne.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 086-232166
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Region Syddanmark har under udbuddet modtaget to tilbud. Ved en gennemgang af de modtagne tilbud, har Region Syddanmark desværre konstateret, at begge tilbud er ukonditionsmæssige, hvorfor en annullation af udbudsforretningen er nødvendig.

Region Syddanmark har på denne foranledning konstateret et behov for justeringer og ændringer af udbudsmaterialet, hvorfor Region Syddanmark arbejder på et nyt udbud af vogne. Dette vil offentliggøres, når der foreligger en endelig afklaring omkring Region Syddanmarks behov.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand stillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/02/2023

Send til en kollega

0.047