23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 065-194258
Offentliggjort
31.03.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Aalborg Kommune

Udbud af busprioriteringsløsning


Aalborg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Kommune
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Stigborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louise Nielsen
E-mail: marie-louise.nielsen@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af busprioriteringsløsning

Sagsnr.: 21-435
II.1.2) Hoved-CPV-kode
63712710 Trafikovervågningstjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver er ved at gennemføre projektet Plusbus, der skal tilvejebringe et nyt, højklasse transporttilbud inden for den kollektive trafik i Aalborg. Udbuddet omfatter indkøb af en løsning til prioritering af busser i signalregulerede vejkryds langs Plusbus-projektets busruter, så bussernes fremkommelighed kan prioriteres i forhold til den øvrige trafik. Busprioriteringsløsningen skal leveres i form af et værktøj 'i skyen' (cloudbase-ret) uden behov for indkøb eller drift af hardware, servere el.lign., og som skal kunne tilgås af brugere via en standard webbrowser. Ordregiver ønsker en velafprøvet løsning tilpasset Ordregivers konkrete behov – der ønskes ikke et udviklingsprojekt eller en prototypeløsning.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 983 579.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
51200000 Installation af måle-, kontrol-, prøvnings- og navigationsudstyr
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
34970000 Trafikovervågningssystem
63712700 Trafikkontroltjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Aalborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver ønsker at indkøbe en løsning til prioritering af busser i signalregulerede vejkryds, så bussernes fremkommelighed kan prioriteres i forhold til den øvrige trafik. Ordregiver udbyder derfor levering af en busprioriteringsløsning som er nærmere beskrevet i kravspecifikationen.

Helt overordnet gælder, at busprioriteringsløsningen skal leveres i form af et værktøj 'i skyen' (cloudbaseret) uden behov for indkøb eller drift af hardware, servere el.lign., som skal kunne tilgås af brugere via en standard webbrowser. Ordregiver ønsker en velafprøvet løsning (en 'hyldevare'), som er tilpasset Ordregivers konkrete behov – der ønskes ikke et udviklingsprojekt eller en prototypeløsning.

Videre gælder, at busprioriteringsløsningen skal kunne fungere som bindeled mellem Nordjyllands Trafikselskabs flådestyringssystem (der indsamler realtids-information om busserne i Aalborg) henholdsvis styreapparater i Ordregivers trafiksignalanlæg.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Den tekniske løsning / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan og implementering / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver kan bestille optioner til levering samtidig med og som en del af Leverancen. Ordregivers bestilling af optioner kan ske i hele kontaktens løbetid.

Option 1: Tilføjelse af yderligere signalanlæg

Leverandøren skal tilbyde at tilføje yderligere signalanlæg i busprioriteringsløsningen, svarende til at kunden kan rekvirere tilføjelse af yderligere signalanlæg (styk for styk) i busprioriteringsløsningen i hele kontraktsperioden.

Option 2: Tilføjelse af yderligere busser

Leverandøren skal tilbyde at tilføje yderligere busser i busprioriteringsløsningen, svarende til at kunden kan rekvirere tilføjelse af yderligere busser (styk for styk) i busprioriteringsløsningen i hele kontraktsperioden.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den i afsnit II.2.7 og V.2.4 angivne værdi er den evalueringstekniske tilbuddsum, som vurderes på baggrund af den samlede vægtede tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside.

Den vægtede tilbudssum er et fiktivt beløb, som udelukkende blev benyttet ved evalueringen af tilbuddene.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 102-284963
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Udbud af busprioriteringsløsning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Swarco Danmark A/S
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Tonsbakken 16-18
By: Skovlunde
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2740
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 4 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 983 579.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontraktsummen som er angivet under punkt V.2.4 er beregnet som den samlede vægtede tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside, jf. udbudsvilkårenes punkt 10.1.1.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når

underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/03/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|