Fakta om udbudet
Udbyder
Aalborg Kommune
Udbud af busprioriteringsløsning
Aalborg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Stigborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Marie-Louise Nielsen
E-mail: marie-louise.nielsen@aalborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af busprioriteringsløsning
Ordregiver er ved at gennemføre projektet Plusbus, der skal tilvejebringe et nyt, højklasse transporttilbud inden for den kollektive trafik i Aalborg. Udbuddet omfatter indkøb af en løsning til prioritering af busser i signalregulerede vejkryds langs Plusbus-projektets busruter, så bussernes fremkommelighed kan prioriteres i forhold til den øvrige trafik. Busprioriteringsløsningen skal leveres i form af et værktøj 'i skyen' (cloudbase-ret) uden behov for indkøb eller drift af hardware, servere el.lign., og som skal kunne tilgås af brugere via en standard webbrowser. Ordregiver ønsker en velafprøvet løsning tilpasset Ordregivers konkrete behov – der ønskes ikke et udviklingsprojekt eller en prototypeløsning.
Aalborg
Ordregiver ønsker at indkøbe en løsning til prioritering af busser i signalregulerede vejkryds, så bussernes fremkommelighed kan prioriteres i forhold til den øvrige trafik. Ordregiver udbyder derfor levering af en busprioriteringsløsning som er nærmere beskrevet i kravspecifikationen.
Helt overordnet gælder, at busprioriteringsløsningen skal leveres i form af et værktøj 'i skyen' (cloudbaseret) uden behov for indkøb eller drift af hardware, servere el.lign., som skal kunne tilgås af brugere via en standard webbrowser. Ordregiver ønsker en velafprøvet løsning (en 'hyldevare'), som er tilpasset Ordregivers konkrete behov – der ønskes ikke et udviklingsprojekt eller en prototypeløsning.
Videre gælder, at busprioriteringsløsningen skal kunne fungere som bindeled mellem Nordjyllands Trafikselskabs flådestyringssystem (der indsamler realtids-information om busserne i Aalborg) henholdsvis styreapparater i Ordregivers trafiksignalanlæg.
Ordregiver kan bestille optioner til levering samtidig med og som en del af Leverancen. Ordregivers bestilling af optioner kan ske i hele kontaktens løbetid.
Option 1: Tilføjelse af yderligere signalanlæg
Leverandøren skal tilbyde at tilføje yderligere signalanlæg i busprioriteringsløsningen, svarende til at kunden kan rekvirere tilføjelse af yderligere signalanlæg (styk for styk) i busprioriteringsløsningen i hele kontraktsperioden.
Option 2: Tilføjelse af yderligere busser
Leverandøren skal tilbyde at tilføje yderligere busser i busprioriteringsløsningen, svarende til at kunden kan rekvirere tilføjelse af yderligere busser (styk for styk) i busprioriteringsløsningen i hele kontraktsperioden.
Den i afsnit II.2.7 og V.2.4 angivne værdi er den evalueringstekniske tilbuddsum, som vurderes på baggrund af den samlede vægtede tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside.
Den vægtede tilbudssum er et fiktivt beløb, som udelukkende blev benyttet ved evalueringen af tilbuddene.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af busprioriteringsløsning
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Tonsbakken 16-18
By: Skovlunde
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2740
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontraktsummen som er angivet under punkt V.2.4 er beregnet som den samlede vægtede tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside, jf. udbudsvilkårenes punkt 10.1.1.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når
underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/