23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 169-530756
Offentliggjort
04.09.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Lokaltog A/S

Rammeaftale om levering af træsveller


Lokaltog A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Lokaltog A/S
CVR-nummer: 26 15 90 40
Postadresse: Jættevej 50
By: Ringsted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Eva Stub Munch
E-mail: eva.stub.munch@cloverleaf.dk
Telefon: +45 40613800
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lokaltog.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Infrastrukturselskabet LJ A/S
CVR-nummer: 31761670
Postadresse: Jættevej 50
By: Ringsted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4100
Land: Danmark
Kontaktperson: Eva Stub Munch
E-mail: eva.stub.munch@cloverleaf.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lokaltog.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hovedstadens Lokalbaner A/S
CVR-nummer: 26125146
Postadresse: Nordre Jernbanevej 31
By: Hillerød
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Eva Stub Munch
E-mail: eva.stub.munch@cloverleaf.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lokaltog.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af træsveller

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34000000 Transportudstyr og transporthjælpemidler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indkøb af træsveller af egetræ, herunder strækningssveller samt sporskiftesveller, til Lokaltog.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 38 900 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34940000 Jernbanemateriel
34947000 Sveller og dele af sveller
34947100 Sveller
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Sjælland og Lolland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af træsveller af egetræ, herunder strækningssveller samt sporskiftesveller, til Lokaltog. Svellerne må ikke være kreosotbehandlede, men skal derimod være behandlet med et miljøvenligt alternativt (såsom Sleeper Protect). Ordregiver skal have mulighed for at købe egetræssveller med og uden behandling.

Aftalen omfatter transport af sveller til lokation udpeget af Ordregiver. Aftalen omfatter ikke aflæsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalens anslåede maksimale værdi udgør 38.900.000

Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers sociale klausuler i forbindelse med opfyldelse af kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 096-297639
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende produktion og levering af træsveller

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
29/08/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Fürstenberg-THP GmbH
Postadresse: Hochstrasse 2
By: Hüfingen
NUTS-kode: DE Deutschland
Postnummer: 79183
Land: Tyskland
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 38 900 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 38 900 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som er angivet i §§ 134a-136 i udbudsloven, jf. § 11, stk. 1 nr. 1 i bekendtgørelse 1078 af 29. juni 2022 samt de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 2, jf. § 11, stk. 1 nr. 1 i bekendtgørelse 1078 af 29. juni 2022.  

I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.

Dokumentation for udelukkelse og egnethed:

• Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, skal tilbudsgiver fremlægge en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.

Tilbudsgiver kan alternativt indhente særskilt dokumentation udstedt af de relevante myndigheder (ATP, SKAT, Politiet og Skifteretten).

For udenlandske tilbudsgivere skal der fremlægges erklæring under ed eller på tro- og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2, såfremt det pågældende land ikke udsteder tilsvarende dokumentation, som afkræves danske tilbudsgivere.

En serviceattest eller anden tilsvarende dokumentation må ikke være ældre end 6 måneder.

• Som dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Tilbudsgivers årsregnskaber eller tilsvarende dokumentation, der viser tilbudsgivers omsætning og soliditetsgrad for de seneste tre regnskabsår.

Såfremt Tilbudsgiver er et konsortie eller sammenslutning, skal der udfyldes et ESPD fo hvert af de deltagende økonomiske aktører. Vurderingen i forhold til udelukkelse, vil ske for hver enkelt økonomisk aktør for sig, men med virkning for det samlede konsortium. Vurderingen i forhold til egnethed, vil ske samlet for konsortiet/sammenslutningen. Der skal hver konsortiedeltager udfylde en konsortieerklæring hvor det skal angives hvilken virksomhed, Ordregiver med bindende virkning for den/de øvrige virksomheder kan føre afklarende drøftelser med, samt dokumenteres, at samtlige deltagere accepterer at hæfte solidarisk over for Ordregiver for kontraktens gennemførsel. Udbudsmaterialets skabelon kan anvendes hertil.

Informationsmøde afholdes den 30. maj 2023, kl. 10.00-11.00 via Teams. Alle tilbudsgivere modtager en invitation til Teams-mødet på den mail-adresse, der er registreret i Ethics.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/08/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|