23948sdkhjf
Annonce

Rammeaftale vedrørende skibsleje af skib med besætning til offshore sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.11.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland


De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Køberens retlige status :  Offentlig virksomhed, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Generelle offentlige tjenesteydelser
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Rammeaftale vedrørende skibsleje af skib med besætning til offshore sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2
Beskrivelse :  Ordregiver ønsker at anskaffe sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2 i henhold til ydelsesbeskrivelsen. Der er tale om leje af skib med besætning i forbindelse med geologiske undersøgelser, vibrocore boringer og andre marine undersøgelser. Undersøgelserne vil typisk foregå i danske farvande, men er ikke begrænset til disse. Undersøgelserne kan typisk finde sted 2-5 gange om året eller mere og have en varighed på typisk 1-4 uger eller mere ad gangen. Der henvises til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af anskaffelsen. Aftalen indgås som en fireårig rammeaftale i form af tre delkontrakter, som ikke er eksklusive. Hver delaftale indeholder 5 rammeaftaler. En tilbudsgiver kan tildeles op til 3 rammeaftaler på hver delaftale, hvorved der kan være 2-5 leverandører pr. delaftale.
Identifikator for proceduren :  9d58ba13-0288-421e-883b-87a617bae7b5
Intern identifikator :  046-0043
Type af procedure :  Åben
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60651100 Udlejning af søgående skibe med besætning
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  16,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  40,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Ordregiver skal udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud :  3
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver :  3
2.1.6  Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :  Tilbudsgiveren befinder i en situation, der svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende.
Konkurs :  Tilbudsgiveren er erklæret konkurs.
Korruption :  Bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Tvangsakkord uden for konkurs :  Tilbudsgiveren er under tvangsakkord eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende.
Deltagelse i en kriminel organisation :  Handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet :  Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljøretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning eller de miljøretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15).
Svig :  Svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  Overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1).
Insolvens :  Tilbudsgiveren er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område :  Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
Aktiver, der administreres af en kurator :  Tilbudsgivers aktiver administreres af en kurator eller af retten.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  Tilbudsgiveren har i det pågældende udbud givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145 (alle henvisninger er til udbudsloven).
Rent nationale udelukkelsesgrunde :  Tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  Interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  Konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  Alvorlige forsømmelser, som tilbudsgiveren har begået i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv, og som sår tvivl om tilbudsgiverens integritet.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet :  Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det socialretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning eller de socialretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
Betaling af socialsikringsbidrag :  Ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Erhvervsvirksomheden er indstillet :  Tilbudsgiverens erhvervsvirksomhed er blevet indstillet.
Betaling af skatter og afgifter :  Ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21)
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0001
Titel :  Delaftale 1: Geofysisk dataindsamling
Beskrivelse :  Ordregiver ønsker at anskaffe sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2 i henhold til ydelsesbeskrivelsen. Der er tale om leje af skib med besætning i forbindelse med geofysisk dataindsamling. Der henvises til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af anskaffelsen. Delkontrakten indgås som en fireårig rammeaftale, der ikke er eksklusiv.
Intern identifikator :  046-0043
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60651100 Udlejning af søgående skibe med besætning
5.1.2  Udførelsessted
Yderligere oplysninger :  Undersøgelserne vil typisk foregå i danske farvande, men er ikke begrænset til disse.
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  16,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  40,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives :  Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse :  Ordregivers mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen er 2 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private. Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende: - For delaftale 1: 2 referencer vedr. udlejning af skib med besætning til marine geofysiske undersøgelser. ESPD udgør endelig dokumentation for referencer. Ordregiver forbeholder sig dig retten til at verificere oplysningerne.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalitet af skibe
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Faglige kompetencer, kvalitetssikringsprocedurer og HSE
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  35
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Brændstofforbrug
Vægtning (procentdel, præcis) :  15
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
Frist for anmodning om yderligere oplysninger :  2023-12-11+01:00 23:55:00+01:00
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
Frist for modtagelse af tilbud :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  3 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  BIMCO SUPPLYTIME 2017 vil indgå som bilag i aftaleforholdet med ordregiver og vil gælde i det omfang, andet ikke er fastsat i rammeaftalen eller bilag til denne, som går forud for bilaget indeholdende BIMCO SUPPLYTIME 2017. Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen. I øvrigt henvises til det øvrige udbudsmateriale for information.
Der kræves en fortrolighedsaftale
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  5
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Organisation, der behandler tilbud :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
5.1  Delkontrakt :  LOT-0002
Titel :  Delaftale 2: Vibrocore boringer
Beskrivelse :  Ordregiver ønsker at anskaffe sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2 i henhold til ydelsesbeskrivelsen. Der er tale om leje af skib med besætning i forbindelse med vibrocore boringer. Der henvises til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af anskaffelsen. Delkontrakten indgås som en fireårig rammeaftale, der ikke er eksklusiv.
Intern identifikator :  046-0043
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60651100 Udlejning af søgående skibe med besætning
5.1.2  Udførelsessted
Yderligere oplysninger :  Undersøgelserne vil typisk foregå i danske farvande, men er ikke begrænset til disse.
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  16,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  40,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives :  Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse :  Ordregivers mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen er 2 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen) med angivelse af beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private. Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende: - For delaftale 2: 2 referencer vedr. udlejning af skib med besætning til vibrocore boringer. ESPD udgør endelig dokumentation for referencer. Ordregiver forbeholder sig dig retten til at verificere oplysningerne.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalitet af skibe
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Faglige kompetencer, kvalitetssikringsprocedurer og HSE
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  35
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Brændstofforbrug
Vægtning (procentdel, præcis) :  15
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
Frist for modtagelse af tilbud :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  3 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  BIMCO SUPPLYTIME 2017 vil indgå som bilag i aftaleforholdet med ordregiver og vil gælde i det omfang, andet ikke er fastsat i rammeaftalen eller bilag til denne, som går forud for bilaget indeholdende BIMCO SUPPLYTIME 2017. Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen. I øvrigt henvises til det øvrige udbudsmateriale for information.
Der kræves en fortrolighedsaftale
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  5
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Organisation, der behandler tilbud :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
5.1  Delkontrakt :  LOT-0003
Titel :  Delaftale 3: Geofysisk dataindsamling og vibrocore boringer
Beskrivelse :  Ordregiver ønsker at anskaffe sejlads i Nordeuropa i havområde A1 og A2 i henhold til ydelsesbeskrivelsen. Der er tale om leje af skib med besætning i forbindelse med geofysisk dataindsamling og vibrocore boringer. Der henvises til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af anskaffelsen. Delkontrakten indgås som en fireårig rammeaftale, der ikke er eksklusiv.
Intern identifikator :  046-0043
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60651100 Udlejning af søgående skibe med besætning
5.1.2  Udførelsessted
Yderligere oplysninger :  Undersøgelserne vil typisk foregå i danske farvande, men er ikke begrænset til disse.
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  16,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  40,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse :  Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende: - For delaftale 3: 1 reference vedr. udlejning af skib med besætning til marine geofysiske undersøgelser og 1 reference vedr. udlejning af skib med besætning til vibrocore boringer. ESPD udgør endelig dokumentation for referencer. Ordregiver forbeholder sig dig retten til at verificere oplysningerne.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalitet af skibe
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Faglige kompetencer, kvalitetssikringsprocedurer og HSE
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  35
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Brændstofforbrug
Vægtning (procentdel, præcis) :  15
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
Frist for modtagelse af tilbud :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  3 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2023-12-22+01:00 10:00:00+01:00
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  BIMCO SUPPLYTIME 2017 vil indgå som bilag i aftaleforholdet med ordregiver og vil gælde i det omfang, andet ikke er fastsat i rammeaftalen eller bilag til denne, som går forud for bilaget indeholdende BIMCO SUPPLYTIME 2017. Tilbudsgiver er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af rammeaftalen. I øvrigt henvises til det øvrige udbudsmateriale for information.
Der kræves en fortrolighedsaftale
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  5
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Registreringsnummer :  55145016
Postadresse :  Øster Voldgade 10
By :  København K
Postnummer :  1350
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Stine Kristiansen
E-mail :  geus@geus.dk
Telefon :  +45 38142000
Internetadresse :  https://www.geus.dk
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Nævnenes Hus, Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Land :  Danmark
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Land :  Danmark
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Internetadresse :  https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  c0729847-a104-4a80-89de-66c751bc3032 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-11-21Z 13:26:53Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00710758-2023
EUT-S-nummer :  225/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-11-22Z
0.044|