23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 230-723150
Offentliggjort
29.11.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Den Kommunale Selvstyrehavn Esbjerg Havn

OPFØRELSE AF CO2-TERMINAL SOM TOTALENTREPRISE


Den Kommunale Selvstyrehavn Esbjerg Havn

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Den Kommunale Selvstyrehavn Esbjerg Havn
CVR-nummer: 27054692
Postadresse: Hulvejen 1
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Ager
E-mail: ra@portesbjerg.dk
Telefon: +45 51507269
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.portesbjerg.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://bookshelf.ibinder.com/etendering/f663ddd4-7f6e-4db8-b14a-d5e0c9321632/tenders/GD70SQF8T/public
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://bookshelf.ibinder.com/etendering/f663ddd4-7f6e-4db8-b14a-d5e0c9321632/tenders/GD70SQF8T/public
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://bookshelf.ibinder.com/etendering/f663ddd4-7f6e-4db8-b14a-d5e0c9321632/tenders/GD70SQF8T/public
I.6) Hovedaktivitet
Havnerelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

OPFØRELSE AF CO2-TERMINAL SOM TOTALENTREPRISE

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45255300 Bygge-anlægsarbejder: gasterminaler
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den Kommunale Selvstyrehavn Esbjerg Havn (herefter Esbjerg Havn) ønsker at opføre en CO2-terminal på Esbjerg Havn til modtagelse/udlevering af CO2 fra lastbiler og eventuelt jernbane i fremtiden, midlertidig opbevaring deraf samt efterfølgende overførsel til og fra skib via kaj samt omgivende terræn.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31161200 Gaskølesystemer
44610000 Tanke, beholdere, containere og trykbeholdere
45231220 Bygge- og anlægsarbejde i forbindelse med gasrørledninger
51810000 Installation af tanke
63121110 Lagring af gas
71313400 Miljøvurdering i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
71318000 Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Hovedudførelsessted:

Capricornkaj - Esbjerg Havn

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Totalentreprisekontrakten omfatter projektering samt opførelse af CO2-terminal på havneareal beliggende mellem Capricornkaj og Scorpiuskaj.

CO2-terminalen vil have et areal op til 12.800 m2.

CO2-terminalen skal modtage flydende CO2 fra lastbil og potentielt jernbane i fremtiden samt opbevare dette midlertidigt. Den oplagrede CO2 skal efterfølgende kunne overføres til skib ved kajen. Al CO2-overførsel skal ske ved konstant tryk med dobbelte forbindelser og dampretur.

CO2-terminalen skal automatiseres og som udgangspunkt være uden opsyn af havnepersonale. CO2-terminalen skal kunne betjenes af lastbilchauffører og skibsbesætning.

Det skal til enhver tid være muligt med samtidig drift af modtage- og eksportsystem.

For at kompensere for varmetilstrømning fra omgivelserne, skal der medtages et system til opretholdelse af trykket og temperaturen ved køling af gas.

Opgaven med opførelse af CO2-terminalen udbydes samlet som totalentreprise ud fra omkostnings- og effektivitetsbetragtninger

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 15/03/2024
Slut: 30/06/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ordregiver vurderer, hvorvidt ESPD indeholder oplysninger om forhold, som kan føre til, at en tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbuddet. Ligeledes vurderer Ordregiver, hvorvidt det udfyldte ESPD indeholder de i pkt. 2.11 og pkt. 2.12 krævede oplysninger for økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig formåen. Vurderingen af tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet samt tekniske og faglige formåen vedrører tilbudsgivers egnethed til at gennemføre Kontrakten, hvorfor et tilbud afgivet af en tilbudsgiver, der ikke opfylder de opstillede krav til økonomisk og finansiel kapacitet eller teknisk og faglig formåen ikke vil indgå i tilbudsvurderingen.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Fremgår af udbudsdokumenterne

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Fremgår af udbudsdokumenterne

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutning påtage sig solidarisk, direkte ogubetinget hæftelse og ansvar og udpege en fælles befuldmægtiget. Se i øvrigt udbudsmeterialet

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/01/2024
Tidspunkt: 11:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 15/03/2024
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 12/01/2024
Tidspunkt: 11:00
Sted:

Elektronisk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til § 7, stk. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer) hvoraf fremgår, at:Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået enkontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i.Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverensbeslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.Konkurrence- og ForbrugerstyrelsenCarl Jacobsens Vej 35Valby2500DanmarkTelefon: +45 41715000E-mail: kfst@kfst.dkInternetadresse: www.kfst.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
24/11/2023

Send til en kollega

0.078