23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Kommune

Levering af specialkørsel til Aarhus Kommune


Aarhus Kommune

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Aarhus Kommune
Køberens retlige status :  Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Generelle offentlige tjenesteydelser
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Levering af specialkørsel til Aarhus Kommune
Beskrivelse :  Udbuddet vedrører levering af kørsel til visiterede borgere i Aarhus Kommune. Kørslen foretages i medfør af lov, og er derfor betegnet som kørsel for offentlige myndigheder. Den udbudte kørsel omfatter visiteret kørsel til/fra borgernes bopæl, specialskoler, skoler med specialklasser, institutioner, lokalcentre, behandlingssteder mm. i Aarhus Kommune, hvor der foreligger både et fast og variabelt kørselsmønster. Den udbudte kørsel omfatter også kørsel til nogle specialklasser på Kommunes folkeskoler. Ved behov kan der desuden være kørsel til sprogklasser, samt kørsel til specialbørnehaver, såfremt det giver mening for Aarhus Kommune. Der udbydes to delkontrakter og en tilbudsgiver kan maksimalt tildeles én delkontrakt.
Identifikator for proceduren :  42444095-c958-4279-bfd4-8f9977994587
Intern identifikator :  169925
Type af procedure :  Åben
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  322,500,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Der indhentes dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der fremgår af ESPD fra den tilbudsgiver, som Aarhus Kommune forventer at indgå kontrakt med. Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation for ESPD inden for en frist, der meddeles af Aarhus Kommune. Hvis dokumentationen omfatter en serviceattest, accepteres denne, såfremt den er maksimum 6 måneder gammel. Hvis tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og hjemmehørende i EU, indhentes der dokumentation i henhold til E-Certis. Hvis tilbudsgivers land ikke har angivet oplysninger om dokumentation i E-Certis, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Hvis tilbuddet er afgivet fra virksomheder, der er udenlandske og ikke hjemmehørende i EU, anvendes fremgangsmåden i udbudslovens § 153. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at hvis dokumenter eller certifikater ikke udstedes af den pågældende medlemsstat eller land eller ikke er dækkende for udelukkelsesgrunden, kan de erstattes af en erklæring under ed. I lande, hvor edsaflæggelse ikke anvendes, kan en erklæring på tro og love accepteres. Den skal opfylde en af følgende betingelser: •Afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed •Afgivet for en notar •Afgivet for en kompetent faglig organisation i hjemlandet eller et senere opholdsland. Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere, udfyldes ESPD med oplysningerne for hver deltager i konsortiet. Ved tilbud, der baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen udfyldes ESPD med oplysningerne for den/disse enhed(er). Kravene til dokumentation for pålidelighed af de oplysninger, der er afgivet i ESPD gælder ligeledes konsortiedeltagere samt enheder, hvis formåen tilbudsgiver baserer sig på. Som dokumentation for, at virksomheden og dennes eventuelle underleverandører og støttende enheder ikke er omfattet af Rådets forordning (EU) nr. 833/2014, artikel 5k, litra a-c (indsat ved forordning nr. 2022/576 af 8. april 2022 og ændret ved forordning nr. 2023/427 af 25. februar 2023) som beskrevet i afsnit 5.1 Udelukkelse pga. russisk ejerskab eller etablering indhentes underskrevet Tro- og loveerklæring vedrørende russisk etablering og ejerskab, se udbudsbilag 9. Ordregiver kan kræve yderligere dokumentation i form af koncerndiagrammer, ejerskabsfortegnelser mv. Ordregiver indhenter ikke yderligere dokumentation for Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen end det, som kræves ved tilbudsafgivning. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af denne udelukkelsesgrund. Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrunde. • § 137, stk. 1, nr. 1-nr. 5.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud :  2
2.1.6  Grunde til udelukkelse
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet :  Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for om tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet :  Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for om tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsegrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område :  Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for om tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs :  Konkurs: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens :  Insolvens: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs :  Tvangsakkord uden for konkurs: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :  En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator :  Aktiver, der administreres af en kurator: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet :  Erhvervsvirksomheden er indstillet: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion :  Ophævelse eller en lignende sanktion: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af socialsikringsbidrag :  Betaling af socialsikringsbidrag: Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter :  Betaling af skatter og afgifter: Ordregiveren skal udelukke en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation :  Deltagelse i en kriminel organisation. En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning :  Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig :  Svig: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  Børnearbejde og andre former for menneskehandel: En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption :  Korruption. En ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0001
Titel :  Delkontrakt 1
Beskrivelse :  Delkontrakt 1 indeholder kørsel til Langagerskolen samt kørsel i MSO dog med undtagelse af tilfælde hvor Aarhus Kommune kan pulje kørsel jf. udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.Der skal ved delkontrakten leveres følgende vogne: 3 stk. Lille vogn – type 1 10 stk. Stor vogn – type 2 23 stk. Stor vogn – type 5. Forventet kørsels timeantal: 23.998,45 pr. år. Forventet medhjælper timeantal: 271,60 pr. år. Aarhus Kommunes anslåede samlede forbrug af ydelser, der er omfattet af delkontrakten, udgør på årsbasis cirka 23,5 mio. danske kr. ekskl. moms.
Intern identifikator :  169925
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering ( cpv ):  60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering ( cpv ):  60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering ( cpv ):  60100000 Vejtransport
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Kontrakten omfatter følgende tilkøbsmuligheder: Option på tilkøb af ekstra vogne (type 0 og 1) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 0 og 1. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden. Option på tilkøb af ekstra vogne (type 2 og 5) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 2 og 5. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden Generelt ved optioner Leverandøren er forpligtet til at indsætte ekstra vogne (jf. optionerne ovenfor) i Kontrakten med et varsel på 10 arbejdsdage. Leverandøren kan, efter aftale med Kørselskontoret, i en kortere periode opnå dispensation fra vogntypekrav. Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Aarhus Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i Kontrakten. <br>
5.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Østjylland ( DK042 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Startdato :  2024-08-01+01:00
Slutdato :  2028-07-31+01:00
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Kontrakten kan af Aarhus Kommune forlænges i op til 1 år med 6 måneder ad gangen på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges kontrakten på uændrede vilkår, skal der sendes meddelelse herom til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Forlænges kontrakten på ændrede vilkår, vil Kontraktens overordnede karakter ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Såfremt optionen udnyttes, ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse ved optionens udløb. Leverandøren kan ikke kræve Kontraktperioden forlænget. <br>
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  117,500,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse :  Såfremt der stadig er behov for specialkørsel i Aarhus Kommune, vil kontrakten blive udbudt ved kontraktens udløb.
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Det er et krav, at Leverandøren har en gyldig tilladelse i henhold til Buslovens § 1 (LBK nr. 542 af 15/05/2023 med ændringer) og/eller Taxilovens § 1 (LBK nr. 434 af 22/04/2023 med ændringer). Tilbudsgiver skal derfor sende en sådan tilladelse ud fra de vogne, der tages i anvendelse for at udføre kørsel til delkontrakt 1 og/eller delkontrakt 2. En tilladelse er unik og kan kun påføres én vogn jf. dog at én vogn kan tilbydes begge delkontrakter, da en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles en delkontrakt. Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: • Har gyldig bustilladelse (for kørsel med type 5) eller taxabevilling (for kørsel med type 0,1 og 2) eller som er i besiddelse af forhåndstilsagn fra den relevante myndighed om, at det fornødne antal tilladelser kan opnås i tilfælde af tildeling af kontrakt. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 1, skal Tilbudsgiver have 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 2, skal Tilbudsgiver have 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne. Byder Tilbudsgiver i stedet på både delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver fremsende tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger for alle de vogne, som Tilbudsgiver byder på/tilbyder Aarhus Kommune, dog kan en tilladelse dække samme vogn, der tilbydes til to forskellige delkontrakter jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne. Tilbudsgiver skal derfor minimum fremsende 59 unikke tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til minimum 59 vogne (svarende til den største kontrakt) såfremt der bydes på begge delkontrakter. Tilbyder Tilbudsgiver slet ikke nogen af de samme vogne til delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver sende 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne til delkontrakt 1, samt 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne for delkontrakt 2. Såfremt Tilbudsgiver benytter en eller flere af de samme vogne til tilbud på både delkontrakt 1 og 2 OG benytter de samme tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til disse vogne, der tilbydes begge delkontrakter, skal dette klart angives med en oversigt over hvilken vogn, der tilbydes til begge delkontrakter og hvilken tilladelse eller bevilling eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevilling, der benyttes til samme vogn på to tilbud. Dette kan angives i en word-fil eller lignende. Anvendes underleverandører gælder dette krav også for disse underleverandører.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Forhåndstilsagn og garantistillelse
Beskrivelse :  Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring fra Tilbudsgivers pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti på 10.000 kr. pr. vogn for det antal vogne, som bydes på. Hvis der bydes på delkontrakt 1, skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 360.000 kr. (svarende til 36 vogne af 10.000 kr.). Bydes på delkontrakt 2, skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 590.000 kr. (svarende til 59 vogne af 10.000 kr.). Bydes på delkontrakt 1 og 2 skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 590.000 kr. (svarende til de 59 vogne af 10.000 kr., svarende til den største kontrakt jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne).
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse :  Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse :  Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  0
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Ledelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Opgaveudførelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Pris
Beskrivelse :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  70
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud :  2024-01-09+01:00 09:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  7 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2024-01-09+01:00 09:00:00+01:00
Yderligere oplysninger :  Det er ikke muligt at overvære åbningen.
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse :  Ja
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  Aarhus Kommune forpligter sine leverandører til at følge bestemmelser om bl.a. arbejdsvilkår, menneskerettigheder mm jf. bilag 1.1. Der indgår en arbejds- og uddannelsesklausul. Leverandøren skal tegne forsikring jf. bilag 1 afsnit 13, dette godkendes senest 10 dage efter kontraktindgåelse. Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring om forhåndstilsagn på, der kan stilles garanti på 10.000 kr. pr. vogn jf. UB afsnit 6.1. Senest ved kontraktindgåelse skal der stilles anfordringsgaranti. Leverandøren skal have det nødvendige antal gyldige tilladelser og skal, med sit tilbud, vedlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver har det antal gyldige tilladelser, tilsvarende det antal vogne, der bydes på eller dokumentation for, at der kan opnås forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse til det antal vogne der afgives tilbud på. Leverandøren skal senest ved kontraktstart dokumentere, at Leverandøren har de nødvendige tilladelser til de vogne, der skal anvendelses.
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning :  Leverandøren modtager betaling og en elektronisk opgørelse senest den 15. i efterfølgende måned. Aarhus Kommune fremsender den elektronisk opgørelse. Afregning foretages ud fra den elektroniske opgørelse. Hvis den 15. falder i en weekend eller på en helligdag, sker betalingen på førstkommende hverdag herefter. Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende nærmere faktureringsbetingelser.
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren :  Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Aarhus Kommune
5.1  Delkontrakt :  LOT-0002
Titel :  Delkontrakt 2
Beskrivelse :  Delkontrakt 2 indeholder kørsel til Stensagerskolen og voksenhandicap dog med undtagelse af tilfælde hvor Aarhus Kommune kan pulje kørsel jf. udbudsbetingelsernes afsnit 3.5.Der skal ved delkontrakten leveres følgende vogne: 11 stk. Lille vogn – type 1 48 stk. Stor vogn – type 5. Forventet kørsels timeantal: 34.161,40 pr. år. Forventet medhjælper timeantal: 2657,55 pr. år.&nbsp;Aarhus Kommunes anslåede samlede forbrug af ydelser, der er omfattet af delkontrakten, udgør på årsbasis cirka 41 mio. danske kr. ekskl. moms.
Intern identifikator :  169925
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering ( cpv ):  60130000 Specialiseret personbefordring ad vej
Yderligere klassificering ( cpv ):  60000000 Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering ( cpv ):  60100000 Vejtransport
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Kontrakten omfatter følgende tilkøbsmuligheder: Option på tilkøb af ekstra vogne (type 0 og 1) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 0 og 1. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden. Option på tilkøb af ekstra vogne (type 2 og 5) Aarhus Kommune har mulighed for tilkøb af indsættelse af 6 ekstra vogne med vogntype 2 og 5. Optionen kan tages i brug helt eller delvist og ad en eller flere omgange i løbet af kontraktperioden Generelt ved optioner Leverandøren er forpligtet til at indsætte ekstra vogne (jf. optionerne ovenfor) i Kontrakten med et varsel på 10 arbejdsdage. Leverandøren kan, efter aftale med Kørselskontoret, i en kortere periode opnå dispensation fra vogntypekrav. Leverandøren er forpligtet til at udføre kørsel med ekstra vogne efter Aarhus Kommunes anvisninger, og i øvrigt på samme vilkår som anført i Kontrakten. <br>
5.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Østjylland ( DK042 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Startdato :  2024-08-01+01:00
Slutdato :  2028-07-31+01:00
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Kontrakten kan af Aarhus Kommune forlænges i op til 1 år med 6 måneder ad gangen på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, men som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges kontrakten på uændrede vilkår, skal der sendes meddelelse herom til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Forlænges kontrakten på ændrede vilkår, vil Kontraktens overordnede karakter ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før kontraktudløb, i modsat fald ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse. Såfremt optionen udnyttes, ophører Kontrakten uden særskilt opsigelse ved optionens udløb. Leverandøren kan ikke kræve Kontraktperioden forlænget. <br>
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  205,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse :  Såfremt der stadig er behov for specialkørsel i Aarhus Kommune, vil kontrakten blive udbudt ved kontraktens udløb.
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Det er et krav, at Leverandøren har en gyldig tilladelse i henhold til Buslovens § 1 (LBK nr. 542 af 15/05/2023 med ændringer) og/eller Taxilovens § 1 (LBK nr. 434 af 22/04/2023 med ændringer). Tilbudsgiver skal derfor sende en sådan tilladelse ud fra de vogne, der tages i anvendelse for at udføre kørsel til delkontrakt 1 og/eller delkontrakt 2. En tilladelse er unik og kan kun påføres én vogn jf. dog at én vogn kan tilbydes begge delkontrakter, da en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles en delkontrakt. Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som: • Har gyldig bustilladelse (for kørsel med type 5) eller taxabevilling (for kørsel med type 0,1 og 2) eller som er i besiddelse af forhåndstilsagn fra den relevante myndighed om, at det fornødne antal tilladelser kan opnås i tilfælde af tildeling af kontrakt. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 1, skal Tilbudsgiver have 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne. Byder Tilbudsgiver på delkontrakt 2, skal Tilbudsgiver have 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne. Byder Tilbudsgiver i stedet på både delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver fremsende tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger for alle de vogne, som Tilbudsgiver byder på/tilbyder Aarhus Kommune, dog kan en tilladelse dække samme vogn, der tilbydes til to forskellige delkontrakter jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne. Tilbudsgiver skal derfor minimum fremsende 59 unikke tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til minimum 59 vogne (svarende til den største kontrakt) såfremt der bydes på begge delkontrakter. Tilbyder Tilbudsgiver slet ikke nogen af de samme vogne til delkontrakt 1 og 2, skal Tilbudsgiver sende 36 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 36 vogne til delkontrakt 1, samt 59 tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til 59 vogne for delkontrakt 2. Såfremt Tilbudsgiver benytter en eller flere af de samme vogne til tilbud på både delkontrakt 1 og 2 OG benytter de samme tilladelser eller bevillinger eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevillinger til disse vogne, der tilbydes begge delkontrakter, skal dette klart angives med en oversigt over hvilken vogn, der tilbydes til begge delkontrakter og hvilken tilladelse eller bevilling eller dokumentation for, at Tilbudsgiver kan opnå forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse eller bevilling, der benyttes til samme vogn på to tilbud. Dette kan angives i en word-fil eller lignende. Anvendes underleverandører gælder dette krav også for disse underleverandører.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Forhåndstilsagn og garantistillelse
Beskrivelse :  Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring fra Tilbudsgivers pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om, at der kan stilles en garanti på 10.000 kr. pr. vogn for det antal vogne, som bydes på. Hvis der bydes på delkontrakt 1, skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 360.000 kr. (svarende til 36 vogne af 10.000 kr.). Bydes på delkontrakt 2, skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 590.000 kr. (svarende til 59 vogne af 10.000 kr.). Bydes på delkontrakt 1 og 2 skal der vedlægges en erklæring fra pengeinstitut el. kautionsforsikringsselskab indeholdende et forhåndstilsagn om en garanti på 590.000 kr. (svarende til de 59 vogne af 10.000 kr., svarende til den største kontrakt jf. at Tilbudsgiver maksimalt kan vinde en af delkontrakterne).
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse :  Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse :  Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  0
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Ledelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Uddannelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Opgaveudførelse
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Pris
Beskrivelse :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  70
5.1.11  Udbudsdokumenter
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Varianter :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud :  2024-01-09+01:00 09:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  7 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2024-01-09+01:00 09:00:00+01:00
Yderligere oplysninger :  Det er ikke muligt at overvære åbningen.
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse :  Ja
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  Aarhus Kommune forpligter sine leverandører til at følge bestemmelser om bl.a. arbejdsvilkår, menneskerettigheder mm jf. bilag 1.1. Der indgår en arbejds- og uddannelsesklausul. Leverandøren skal tegne forsikring jf. bilag 1 afsnit 13, dette godkendes senest 10 dage efter kontraktindgåelse. Tilbudsgiver skal vedlægge en erklæring om forhåndstilsagn på, der kan stilles garanti på 10.000 kr. pr. vogn jf. UB afsnit 6.1. Senest ved kontraktindgåelse skal der stilles anfordringsgaranti. Leverandøren skal have det nødvendige antal gyldige tilladelser og skal, med sit tilbud, vedlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver har det antal gyldige tilladelser, tilsvarende det antal vogne, der bydes på eller dokumentation for, at der kan opnås forhåndstilsagn om, at der kan opnås tilladelse til det antal vogne der afgives tilbud på. Leverandøren skal senest ved kontraktstart dokumentere, at Leverandøren har de nødvendige tilladelser til de vogne, der skal anvendelses.
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning :  Leverandøren modtager betaling og en elektronisk opgørelse senest den 15. i efterfølgende måned. Aarhus Kommune fremsender den elektronisk opgørelse. Afregning foretages ud fra den elektroniske opgørelse. Hvis den 15. falder i en weekend eller på en helligdag, sker betalingen på førstkommende hverdag herefter. Der henvises til udbudsmaterialet vedrørende nærmere faktureringsbetingelser.
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren :  Aarhus Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Aarhus Kommune
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Aarhus Kommune
Registreringsnummer :  55133018
Postadresse :  Rådhuspladsen 2
By :  Aarhus C
Postnummer :  8000
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Østjylland ( DK042 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Camilla Merkistein Frederiksen
E-mail :  camf@aarhus.dk
Telefon :  +45 89402000
Internetadresse :  https://www.aarhus.dk
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Nævnenes Hus, Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Land :  Danmark
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Internetadresse :  http://www.klfu.dk
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Land :  Danmark
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Internetadresse :  http://www.kfst.dk
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  fa24ea64-5213-4e91-9759-2200be56d5c9 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-06+01:00 12:00:00+01:00
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00749016-2023
EUT-S-nummer :  238/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-11Z

Send til en kollega

0.094