23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.07.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Flytteydelser


Skatteforvaltningen

436695-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Flytteydelser
OJ S 141/2024 22/07/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Flytteydelser
Beskrivelse Rammeaftalen vedrører interne såvel som eksterne flytninger over 50.000 kr., herunder kontorflytning, arkivflytning, rømning, leje og køb af flyttemateriel og ekstra forsikringsdækning.
Identifikator for proceduren 24d98ed3-36bb-4a40-beed-c42b5ef89270
Intern identifikator 23-1588186
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Yderligere om kontraktens art Varer
Primær klassificering   ( cpv ): 60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79613000   Flytning af personale
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 200 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 15 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontrakten
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:<p/>a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,<p/>b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,<p/>c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og<p/>d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Der vil som udgangspunkt ske udelukkelse, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Sjælland
Beskrivelse : Rammeaftalen vedrører interne såvel som eksterne flytninger over 50.000 kr., herunder kontorflytning, arkivflytning, rømning, leje og køb af flyttemateriel og ekstra forsikringsdækning. Rammeaftalen gælder for området i Sjælland, som fastlagt i udbudsmaterialet.
Intern identifikator : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79613000   Flytning af personale
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 7 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Forventes udbudt igen Q2 2028 med henblik på kontraktstart ved udløb af den kontrakt, der indgås i forlængelse af nærværende udbud
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Priskriteriet er udgjort af de vægtede delsumme af ydelseskategorierne, jf. bilag 2 – Tilbudsliste: F1 (70%) - Kontorflytning, F2 (5%) - Arkivflytning, F3 (10%) - Relaterede flytteydelser og F4 (15%) - Timepris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisering
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Fast kontaktperson • Arbejdsgange der er hensigtsmæssige for en effektiv udførsel af flytteopgaver, og som prioriterer kommunikation med Ordregiver • En stor stab af flyttemedarbejdere – en stab på mere end 12 flyttemedarbejdere vurderes særdeles tilfredsstillende • Adskillige tilgængelige formænd til større opgaver – 2-3 tilgængelige formænd vurderes særdeles tilfredsstillende • En høj grad af tilgængelighed uden for hverdage (7-17), også i weekenderne, vil vurderes særdeles tilfredsstillende.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Et flytteteam med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 5 års erfaring vurderes som særdeles tilfredsstillende. • En formand med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 8 års samlet erfaring fra flytte-branchen, herunder mere end 3 års erfaring som formand, vil vurderes særdeles positivt. • 3 projekt CV’er på min. 125 arbejdspladser, der afspejler en bred erfaring med at udføre flytteopgaver. Projekt CV’erne skal være udført for organisationer med min. 2 lokationer, med min. 40 km afstand til hinanden, og min. 125 medarbejder pr. lokation, f.eks. regioner, større statslige myndigheder eller private virksomheder.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 26/08/2024   21:55:00 (UTC)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : CTM fra EU-Supply/Mercell
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Relevante medarbejdere, der beskæftiger sig med Ydelsen i henhold til nærværende Rammeaftale skal kunne sikkerhedsgodkendes af Kunden. De pågældende medarbejdere skal i den forbindelse underskrive en erklæring om, at de er indforståede med, at Kunden indhenter oplysninger om den pågældende hos Politiets Efterretningstjeneste – herunder oplysninger i politiets registre og efterretningstjenestens egne registre. Leverandøren kan til brug for udførelse af en opgave, der medfører adgang til klassificerede informationer, alene gøre brug af personale, der har opnået den fornødne sikkerhedsgodkendelse. Det påhviler Leverandøren at tage højde for den tid, indhentelse af de for Bestillingens/Ordrens udførelse fornødne sikkerhedsgodkendelser kræver. Kunden angiver i Bilag 10B, om der kræves sikkerhedsgodkendelse for at udføre de bestilte Flytteydelser, og hvis der gør, hvilket niveau af sikkerhedsgodkendelse, der er tale om.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af Rammeaftalen vedrørende følgende: • Sikkerhedsgodkendelse, jf. pkt. 16.2 i Rammeaftalen; • CSR: Overholdelse af principperne i FN’s Global Compact og arbejdsklausul, jf. Bilag 4 i Rammeaftalen. • Miljøkrav som nærmere beskrevet i Bilag 1, Kravspecifikation, pkt. 5. • Bod for faktureringsfejl, jf. pkt. 8.1 i Rammeaftalen • Krav om solidarisk hæftelse, jf. Bilag 8 og 9.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skatteforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skatteforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Sydjylland & Fyn
Beskrivelse : Rammeaftalen vedrører interne såvel som eksterne flytninger over 50.000 kr., herunder kontorflytning, arkivflytning, rømning, leje og køb af flyttemateriel og ekstra forsikringsdækning. Rammeaftalen gælder for området i Sydjylland og , som fastlagt i udbudsmaterialet.
Intern identifikator : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79613000   Flytning af personale
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 3 300 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Forventes udbudt igen Q2 2028 med henblik på kontraktstart ved udløb af den kontrakt, der indgås i forlængelse af nærværende udbud
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Priskriteriet er udgjort af de vægtede delsumme af ydelseskategorierne, jf. bilag 2 – Tilbudsliste: F1 (70%) - Kontorflytning, F2 (5%) - Arkivflytning, F3 (10%) - Relaterede flytteydelser og F4 (15%) - Timepris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisering
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Fast kontaktperson • Arbejdsgange der er hensigtsmæssige for en effektiv udførsel af flytteopgaver, og som prioriterer kommunikation med Ordregiver • En stor stab af flyttemedarbejdere – en stab på mere end 12 flyttemedarbejdere vurderes særdeles tilfredsstillende • Adskillige tilgængelige formænd til større opgaver – 2-3 tilgængelige formænd vurderes særdeles tilfredsstillende • En høj grad af tilgængelighed uden for hverdage (7-17), også i weekenderne, vil vurderes særdeles tilfredsstillende.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Et flytteteam med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 5 års erfaring vurderes som særdeles tilfredsstillende. • En formand med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 8 års samlet erfaring fra flytte-branchen, herunder mere end 3 års erfaring som formand, vil vurderes særdeles positivt. • 3 projekt CV’er på min. 125 arbejdspladser, der afspejler en bred erfaring med at udføre flytteopgaver. Projekt CV’erne skal være udført for organisationer med min. 2 lokationer, med min. 40 km afstand til hinanden, og min. 125 medarbejder pr. lokation, f.eks. regioner, større statslige myndigheder eller private virksomheder.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 26/08/2024   21:55:00 (UTC)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : CTM fra EU-Supply/Mercell
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Relevante medarbejdere, der beskæftiger sig med Ydelsen i henhold til nærværende Rammeaftale skal kunne sikkerhedsgodkendes af Kunden. De pågældende medarbejdere skal i den forbindelse underskrive en erklæring om, at de er indforståede med, at Kunden indhenter oplysninger om den pågældende hos Politiets Efterretningstjeneste – herunder oplysninger i politiets registre og efterretningstjenestens egne registre. Leverandøren kan til brug for udførelse af en opgave, der medfører adgang til klassificerede informationer, alene gøre brug af personale, der har opnået den fornødne sikkerhedsgodkendelse. Det påhviler Leverandøren at tage højde for den tid, indhentelse af de for Bestillingens/Ordrens udførelse fornødne sikkerhedsgodkendelser kræver. Kunden angiver i Bilag 10B, om der kræves sikkerhedsgodkendelse for at udføre de bestilte Flytteydelser, og hvis der gør, hvilket niveau af sikkerhedsgodkendelse, der er tale om.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af Rammeaftalen vedrørende følgende: • Sikkerhedsgodkendelse, jf. pkt. [16.2] i Rammeaftalen; • CSR: Overholdelse af principperne i FN’s Global Compact og arbejdsklausul, jf. [Bilag 4] i Rammeaftalen. • Miljøkrav som nærmere beskrevet i Bilag 1, Kravspecifikation, pkt. 5. • Bod for faktureringsfejl, jf. pkt. 8.1 i Rammeaftalen • Krav om solidarisk hæftelse, jf. Bilag 8 og 9.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skatteforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skatteforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Nord- & Midtjylland
Beskrivelse : Rammeaftalen vedrører interne såvel som eksterne flytninger over 50.000 kr., herunder kontorflytning, arkivflytning, rømning, leje og køb af flyttemateriel og ekstra forsikringsdækning. Rammeaftalen gælder for området i Nord- og Midtjylland, som fastlagt i udbudsmaterialet.
Intern identifikator : 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Yderligere klassificering   ( cpv ): 79613000   Flytning af personale
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 5 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Forventes udbudt igen Q2 2028 med henblik på kontraktstart ved udløb af den kontrakt, der indgås i forlængelse af nærværende udbud
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Priskriteriet er udgjort af de vægtede delsumme af ydelseskategorierne, jf. bilag 2 – Tilbudsliste: F1 (70%) - Kontorflytning, F2 (5%) - Arkivflytning, F3 (10%) - Relaterede flytteydelser og F4 (15%) - Timepris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Organisering
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Fast kontaktperson • Arbejdsgange der er hensigtsmæssige for en effektiv udførsel af flytteopgaver, og som prioriterer kommunikation med Ordregiver • En stor stab af flyttemedarbejdere – en stab på mere end 12 flyttemedarbejdere vurderes særdeles tilfredsstillende • Adskillige tilgængelige formænd til større opgaver – 2-3 tilgængelige formænd vurderes særdeles tilfredsstillende • En høj grad af tilgængelighed uden for hverdage (7-17), også i weekenderne, vil vurderes særdeles tilfredsstillende.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer
Beskrivelse : Det vurderes positivt, at Tilbudsgiver har: • Et flytteteam med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 5 års erfaring vurderes som særdeles tilfredsstillende. • En formand med en høj grad af relevant erfaring. Mere end 8 års samlet erfaring fra flytte-branchen, herunder mere end 3 års erfaring som formand, vil vurderes særdeles positivt. • 3 projekt CV’er på min. 125 arbejdspladser, der afspejler en bred erfaring med at udføre flytteopgaver. Projekt CV’erne skal være udført for organisationer med min. 2 lokationer, med min. 40 km afstand til hinanden, og min. 125 medarbejder pr. lokation, f.eks. regioner, større statslige myndigheder eller private virksomheder.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 26/08/2024   21:55:00 (UTC)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : CTM fra EU-Supply/Mercell
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Relevante medarbejdere, der beskæftiger sig med Ydelsen i henhold til nærværende Rammeaftale skal kunne sikkerhedsgodkendes af Kunden. De pågældende medarbejdere skal i den forbindelse underskrive en erklæring om, at de er indforståede med, at Kunden indhenter oplysninger om den pågældende hos Politiets Efterretningstjeneste – herunder oplysninger i politiets registre og efterretningstjenestens egne registre. Leverandøren kan til brug for udførelse af en opgave, der medfører adgang til klassificerede informationer, alene gøre brug af personale, der har opnået den fornødne sikkerhedsgodkendelse. Det påhviler Leverandøren at tage højde for den tid, indhentelse af de for Bestillingens/Ordrens udførelse fornødne sikkerhedsgodkendelser kræver. Kunden angiver i Bilag 10B, om der kræves sikkerhedsgodkendelse for at udføre de bestilte Flytteydelser, og hvis der gør, hvilket niveau af sikkerhedsgodkendelse, der er tale om.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 02/09/2024   08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af Rammeaftalen vedrørende følgende: • Sikkerhedsgodkendelse, jf. pkt. [16.2] i Rammeaftalen; • CSR: Overholdelse af principperne i FN’s Global Compact og arbejdsklausul, jf. [Bilag 4] i Rammeaftalen. • Miljøkrav som nærmere beskrevet i Bilag 1, Kravspecifikation, pkt. 5. • Bod for faktureringsfejl, jf. pkt. 8.1 i Rammeaftalen • Krav om solidarisk hæftelse, jf. Bilag 8 og 9.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skatteforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skatteforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Afdeling : Administrations- og Servicestyrelsen
Postadresse : Brændgårdvej 10    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Christian Christiansen
Telefon : +45 72370297
Internetadresse : https://adst.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 3529100
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 47e6757f-3efa-4bfc-b35f-c4d220f8e3aa   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 19/07/2024   11:22:40 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 19/07/2024   12:00:35 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 436695-2024
EUT-S-nummer : 141/2024
Offentliggørelsesdato : 22/07/2024

Send til en kollega

0.049