23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Thy Recycle ApS

Forudgående underretning om direkte tildeling - Køretøj til brug for indsamling af storskrald - Thy Recycle ApS


Thy Recycle ApS

477510-2024 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Køretøjer til affald – Forudgående underretning om direkte tildeling - Køretøj til brug for indsamling af storskrald - Thy Recycle ApS
OJ S 154/2024 08/08/2024
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Thy Recycle ApS
E-mail lotte.bonde@fssv.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Forudgående underretning om direkte tildeling - Køretøj til brug for indsamling af storskrald - Thy Recycle ApS
Beskrivelse Forudgående frivillig underretning om direkte tildeling - på indkøb af køretøj til brug for indsamling af storskrald
Identifikator for proceduren 539ce00f-bb5b-408a-9139-f0ad22ab354b
Intern identifikator 235232212
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Varer
Primær klassificering   ( cpv ): 34144510   Køretøjer til affald
Yderligere klassificering   ( cpv ): 34144511   Renovationsvogne
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Grundet overdragelse af storskraldsordning til Thy Recycle ApS (herefter Ordregiver) med kort varsel til start 1.januar 2025, er indkøb af bil til håndtering heraf en nødvendighed. Storskraldsbilen skal sættes i drift 1. januar 2025, men grundet Ordregivers behov for intern indretning af lad til diverse affaldsfraktioner, intern undervisning af personale samt testkørsler vil leveringsfristen være 10. december 2024. Købet vil ske på baggrund af en indgået leveringskontrakt. Kontrakten vil ikke indeholde optioner eller andre tilkøb såsom serviceaftaler etc. Bilen skal opfylde ønsket leveringsdato 10.12.20224 samt opfylde følgende krav: tre-akslet storskraldsbil med en akselafstand på 3900 mm, minimum 290 hk, nedbygget førerhus i farven hvid, lav indstigning, mulighed for gennemgang i førerhuset og ind- og udstigning i begge sider. Minimum et seks meter langt alu-lad monteret og opbygget med høj forsmæk samt alu-sidefjæl. Alu-belægning med minimum 40 mm alu-bund. 2000 kg lift monteret bagpå med minimum 1500 mm plade. 20 tm kran påmonteret, der skal kunne tage 1500 kg på en afstand af 10 meter og have minimum 3 udskud. Bilen skal være udstyret med værktøjskasser under chassiset og en dieseltank på mindst 300 liter.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver (Thy Recycle ApS) overtager drift af storskraldsordning pr. 1. januar 2025 på baggrund af en politisk beslutning. Denne storskraldsordning medfører et behov for skraldebild, som skal tages i brug fra 1. januar 2024. Storskraldebilen skal specielt opbygges til Ordregivers konkrete behov, og Ordregiver har afsøgt markedet for at finde leverandører, som vil kunne opbygge samt levere en skraldebil indenfor Ordregivers leveringsfrist den 10. december 2024. Leveringsfristen er fastsat ud fra Ordregiver interne behov for tilretning af skraldebilen, intern oplæring af personale samt testkørsler. Det er lykkedes Ordregiver at finde én Leverandør, som kan opfylde Ordregivers krav til opbygning af storskraldebilen indenfor leveringsfristen. Ordregiver har afsøgt markedet for at finde alternative leverandører såfremt, Ordregiver kunne udvide fristen med et par uger, hvilket ej heller har været muligt. Ordregiver har på baggrund af ovenstående vurderet, at Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2 jf. Dir. 2014/24/EU art. 32 stk. 2 litra b ii finder anvendelse. Ordregiver er underlagt en forsyningspligt, hvorfor Ordregiver ikke kan acceptere en betydelig overskridelse af leveringsfristen, idet ændringerne vil effektueres pr. 1. januar 2025. Ordregiver vil dog kunne finde en midlertidig alternativ løsning for en kort periode, hvis levering af tilsvarende storskraldebil kan finde sted i nær forlængelse af oprindelig leveringsfrist den 10. december 2024. En midlertidig løsning kan kun accepteres i stærkt begrænset omfanget af hensyn til Ordregivers arbejdsmiljø.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Forudgående underretning om direkte tildeling - Køretøj til brug for indsamling af storskrald - Thy Recycle ApS
Beskrivelse : Forudgående frivillig underretning om direkte tildeling - på indkøb af køretøj til brug for indsamling af storskrald
Intern identifikator : 235232212
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Varer
Primær klassificering   ( cpv ): 34144510   Køretøjer til affald
Yderligere klassificering   ( cpv ): 34144511   Renovationsvogne
Mængde 1
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Grundet overdragelse af storskraldsordning til Thy Recycle ApS (herefter Ordregiver) med kort varsel til start 1.januar 2025, er indkøb af bil til håndtering heraf en nødvendighed. Storskraldsbilen skal sættes i drift 1. januar 2025, men grundet Ordregivers behov for intern indretning af lad til diverse affaldsfraktioner, intern undervisning af personale samt testkørsler vil leveringsfristen være 10. december 2024. Købet vil ske på baggrund af en indgået leveringskontrakt. Kontrakten vil ikke indeholde optioner eller andre tilkøb såsom serviceaftaler etc. Bilen skal opfylde ønsket leveringsdato 10.12.20224 samt opfylde følgende krav: tre-akslet storskraldsbil med en akselafstand på 3900 mm, minimum 290 hk, nedbygget førerhus i farven hvid, lav indstigning, mulighed for gennemgang i førerhuset og ind- og udstigning i begge sider. Minimum et seks meter langt alu-lad monteret og opbygget med høj forsmæk samt alu-sidefjæl. Alu-belægning med minimum 40 mm alu-bund. 2000 kg lift monteret bagpå med minimum 1500 mm plade. 20 tm kran påmonteret, der skal kunne tage 1500 kg på en afstand af 10 meter og have minimum 3 udskud. Bilen skal være udstyret med værktøjskasser under chassiset og en dieseltank på mindst 300 liter.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 23/08/2024
Varigheds slutdato 10/12/2024
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger : Ordregiver (Thy Recycle ApS) overtager drift af storskraldsordning pr. 1. januar 2025 på baggrund af en politisk beslutning. Denne storskraldsordning medfører et behov for skraldebild, som skal tages i brug fra 1. januar 2024. Storskraldebilen skal specielt opbygges til Ordregivers konkrete behov, og Ordregiver har afsøgt markedet for at finde leverandører, som vil kunne opbygge samt levere en skraldebil indenfor Ordregivers leveringsfrist den 10. december 2024. Leveringsfristen er fastsat ud fra Ordregiver interne behov for tilretning af skraldebilen, intern oplæring af personale samt testkørsler. Det er lykkedes Ordregiver at finde én Leverandør, som kan opfylde Ordregivers krav til opbygning af storskraldebilen indenfor leveringsfristen. Ordregiver har afsøgt markedet for at finde alternative leverandører såfremt, Ordregiver kunne udvide fristen med et par uger, hvilket ej heller har været muligt. Ordregiver har på baggrund af ovenstående vurderet, at Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2 jf. Dir. 2014/24/EU art. 32 stk. 2 litra b ii finder anvendelse. Ordregiver er underlagt en forsyningspligt, hvorfor Ordregiver ikke kan acceptere en betydelig overskridelse af leveringsfristen, idet ændringerne vil effektueres pr. 1. januar 2025. Ordregiver vil dog kunne finde en midlertidig alternativ løsning for en kort periode, hvis levering af tilsvarende storskraldebil kan finde sted i nær forlængelse af oprindelig leveringsfrist den 10. december 2024. En midlertidig løsning kan kun accepteres i stærkt begrænset omfanget af hensyn til Ordregivers arbejdsmiljø.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : LAVESTE PRIS
Beskrivelse : pris
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der undertegner kontrakten Thy Recycle ApS
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse : Ordregiver har afsøgt markedet hos flere leverandører og har skriftligt modtaget skriftligt afslag på mulighed for leverance fra flere inden for det fastsatte leveringskrav(leveringsdato er fastsat i forhold til opretholdelsen af Ordregivers forsyningspligt). Det er dog lykkedes Ordregiver at få positiv tilkendelse fra én Tilbudsgiver, som er i stand til at levere en bil, der lever op til kravspecifikation og inden for leveringstermin. Ordregiver har på baggrund af ovenstående vurderet, at Udbudsloven § 80 stk. 3 nr. 2 jf. Dir. 2014/24/EU art. 32 stk. 2 litra b ii finder anvendelse.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Ejner HesselA/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 235232212
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Udbuddet blev rangordnet ja
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 235232212
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 06/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der undertegner kontrakten Thy Recycle ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Thy Recycle ApS
Registreringsnummer : 44473828
Postadresse : Silstrupvej 12    
By : Thisted
Postnummer : 7700
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Lotte Hoffmann Bonde
Telefon : +45 69166700
Internetadresse : http://www.fssv.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der undertegner kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Fax : +45 33307799
Internetadresse : http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Fax : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Ejner HesselA/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer : 58811211
Afdeling : Tilst
Postadresse : Agerøvej 53    
By : Tilst
Postnummer : 8381
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Th. Christensen
Telefon : 72115000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : b6672c16-3b02-430f-bff1-e725af152a43   - 01
Formulartype : Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsessubtype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 07/08/2024   11:39:05 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 07/08/2024   12:43:57 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 477510-2024
EUT-S-nummer : 154/2024
Offentliggørelsesdato : 08/08/2024

Send til en kollega

0.094