23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Kontrakt om levering af ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring med baser i Trekantområdet i Region Syddanmark


Region Syddanmark

569900-2024 - Resultater
Danmark – Ambulancetjenester – Kontrakt om levering af ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring med baser i Trekantområdet i Region Syddanmark
OJ S 185/2024 23/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail kk@rsyd.dk
Køberens retlige status : Offentlig virksomhed, der styres af en regional myndighed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om levering af ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring med baser i Trekantområdet i Region Syddanmark
Beskrivelse Region Syddanmark udbyder med forventet driftsstart den 1.9.2025 en kontrakt på levering af ambulancetjeneste (behandlingskrævende patienter), præhospitale udrykningsenheder (akutlægebil, akutbil og præhospitale visitationsenhed) og liggende patientbefordring (ikke-behandlingskrævende patienter) i Trekantområdet i Region Syddanmark. Ambulancetjenesten, de præhospitale udrykningsenheder og den liggende patientbefordring i Region Syddanmark disponeres af regionens egen vagtcentral efter en beredskabsmodel i fire geografisk opdelte områder, som følger optageområderne af regionens akutsygehuse. Den udbudte kontrakt i Trekantområdet i Region Syddanmark, som er en af de fire geografisk områder, omfatter: * Ambulancetjeneste i faste beredskaber af standardambulancer inkl. udstyr og mandskab * Ambulancetjeneste i fast beredskab af specialambulance (XL-/sengeambulance) inkl. udstyr, men uden eget mandskab *Præhospitale udrykningsenheder i faste beredskaber af akutlægebil, akutbil og præhospitale visitationsenhed inkl. udstyr og mandskab. Region Syddanmark leverer selv lægerne til akutlægebiler * Liggende patientbefordring i faste beredskaber af køretøjer til liggende patientbefordring inkl. udstyr og mandskab * Baser med fastsatte placeringerne og tilknyttede beredskaber i Trekantsområdet i Region Syddanmark. Det forventede antal faste beredskaber indenfor ambulancetjenesten, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring og baser fremgår af udbudsmaterialet. Udover ovenstående faste beredskaber indeholder kontrakten optioner på tilkøb og fravalg af beredskaber og tilhørende ydelser under ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientransport i kontraktperioden. Kontrakten udbydes som et udbud med forhandling efter Udbudslovens afsnit III (”light-udbud”)
Identifikator for proceduren cbcb7e0a-4a4b-4c82-8a95-18ba4bc7cf9a
Tidligere bekendtgørelse : 40e258a1-e5e3-404a-a8c0-83706b213520-01
Intern ID 23/2534
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at den enkelte økonomisk aktør skal ansøge om prækvalifikation for at kunne afgive tilbud
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Region Syddanmark
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Trekantområdet i Region Syddanmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 650 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30. Virksomhedsoverdragelse: Tilbudsgiver er forpligtet til at indtræde i alle rettigheder og forpligtelser i overensstemmelse med principperne Virksomhedsoverdragelsesloven i forbindelse med indgåelse af kontrakten. Medarbejderne, der overdrages, er på overordnet niveau beskrevet i Kontraktbilag 10. De prækvalificerede tilbudsgivere vil – mod underskrivelse af en fortrolighedserklæring – få adgang til en opdateret version af Kontraktbilag 10 med nærmere oplysninger om medarbejdere og medarbejdervilkårene. Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Investeringsscreening: Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Se nærmere i udbudsbetingelserne Sprog: Ansøgning og efterfølgende tilbud skal fremsendes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver eller de virksomheder, som ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal fremsende, kan endvidere fremsendes på engelsk.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt om levering af ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring med baser i Trekantområdet i Region Syddanmark
Beskrivelse : Region Syddanmark udbyder med forventet driftsstart den 1.9.2025 en kontrakt på levering af ambulancetjeneste (behandlingskrævende patienter), præhospitale udrykningsenheder (akutlægebil, akutbil og præhospitale visitationsenhed) og liggende patientbefordring (ikke-behandlingskrævende patienter) i Trekantområdet i Region Syddanmark. Ambulancetjenesten, de præhospitale udrykningsenheder og den liggende patientbefordring i Region Syddanmark disponeres af regionens egen vagtcentral efter en beredskabsmodel i fire geografisk opdelte områder, som følger optageområderne af regionens akutsygehuse. Den udbudte kontrakt i Trekantområdet i Region Syddanmark, som er en af de fire geografisk områder, omfatter: * Ambulancetjeneste i faste beredskaber af standardambulancer inkl. udstyr og mandskab * Ambulancetjeneste i fast beredskab af specialambulance (XL-/sengeambulance) inkl. udstyr, men uden eget mandskab *Præhospitale udrykningsenheder i faste beredskaber af akutlægebil, akutbil og præhospitale visitationsenhed inkl. udstyr og mandskab. Region Syddanmark leverer selv lægerne til akutlægebiler * Liggende patientbefordring i faste beredskaber af køretøjer til liggende patientbefordring inkl. udstyr og mandskab * Baser med fastsatte placeringerne og tilknyttede beredskaber i Trekantsområdet i Region Syddanmark. Det forventede antal faste beredskaber indenfor ambulancetjenesten, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring og baser fremgår af udbudsmaterialet. Udover ovenstående faste beredskaber indeholder kontrakten optioner på tilkøb og fravalg af beredskaber og tilhørende ydelser under ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientransport i kontraktperioden. Kontrakten udbydes som et udbud med forhandling efter Udbudslovens afsnit III (”light-udbud”)
Intern ID : 23/2534
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 85143000   Ambulancetjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 34114100   Udrykningskøretøjer, 34114122   Køretøjer til patientbefordring, 60130000   Specialiseret personbefordring ad vej, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten omfatter følgende optioner: * Tilkøb og fravalg af beredskaber og tilhørende ydelser under ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientransport i kontraktperioden. * Tilkøb af lægevagtskørsel i kontraktperioden * Tilkøb af sundhedsfaglig visitation i kontraktperioden
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Region Syddanmark
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Trekantområdet i Region Syddanmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 120   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 650 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 26716-2024
Yderligere oplysninger : Den udbudte kontrakt indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30. Virksomhedsoverdragelse: Tilbudsgiver er forpligtet til at indtræde i alle rettigheder og forpligtelser i overensstemmelse med principperne Virksomhedsoverdragelsesloven i forbindelse med indgåelse af kontrakten. Medarbejderne, der overdrages, er på overordnet niveau beskrevet i Kontraktbilag 10. De prækvalificerede tilbudsgivere vil – mod underskrivelse af en fortrolighedserklæring – få adgang til en opdateret version af Kontraktbilag 10 med nærmere oplysninger om medarbejdere og medarbejdervilkårene. Udelukkelse vedr. skatteforhold mm.: En ordregiver skal i henhold til udbudslovens § 134 a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Særligt vedr. embargo: I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15) (med evt. senere ændringer), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 2022/1269 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Investeringsscreening: Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Se nærmere i udbudsbetingelserne Sprog: Ansøgning og efterfølgende tilbud skal fremsendes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver eller de virksomheder, som ordregiver har til hensigt at prækvalificere skal fremsende, kan endvidere fremsendes på engelsk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Omkostninger
Navn : Økonomi
Beskrivelse : Se nærmere i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Se nærmere i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Driftssikkerhed
Beskrivelse : Se nærmere i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5.1.15.
Teknikker
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 650 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Falck Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 23/2534
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 650 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 23/2534
Titel Kontrakt om levering af ambulancetjeneste, præhospitale udrykningsenheder og liggende patientbefordring med baser i Trekantområdet i Region Syddanmark
Dato for indgåelse af kontrakten 13/09/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Syddanmark
Registreringsnummer : 29190909
Postadresse : Damhaven 12    
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Karsten Kirkegaard
E-mail : kk@rsyd.dk
Telefon : +45 29201909
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Falck Danmark A/S
Registreringsnummer : 16271241
By : København V
Postnummer : 1780
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : elbu@falck.dk
Telefon : +4589483404
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 6e432280-82e1-4954-aacb-10ab6b0af6bb   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/09/2024   08:50:26 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 20/09/2024   08:59:09 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 569900-2024
EUT-S-nummer : 185/2024
Offentliggørelsesdato : 23/09/2024

Send til en kollega

0.05