1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danmarks Radio
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af leje af person,- vare- og lastbiler
Beskrivelse
:
DR har behov for en nem, hurtig og økonomisk konkurrencedygtig adgang til leje af personbiler, varevogne samt lastbiler. DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele Danmark samt i mindre grad fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa, fx Tour de France. Rammeaftalen er dog begrænset til leje af biler fra Tilbudsgivers adresser i Danmark, men med mulighed for udlandskørsel. DR bruger personbiler til transport af mandskab og udstyr til og fra produktioner samt ved events, møder og repræsentation både i Danmark til udlandet. Desuden anvendes personbiler også som rekvisitter i tv-produktion. DR bruger varevogne og lastbiler til at transportere scenografi, lys, lyd og instrumenter, hvorfor leje af varevogne og lastbiler udgør en væsentlig del af denne Rammeaftale.
Identifikator for proceduren
:
22451fb5-37ba-497d-aee8-7f2b1a0130be
Tidligere bekendtgørelse
:
2f94794a-afd6-4212-977b-b08d03ced33b-01
Intern ID
:
24/01590
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63520000
Transportformidling
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50111000
Forvaltning af bilpark, reparations- og vedligeholdelsestjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Emil Holms Kanal 20,
By
:
Copenhagen
Postnummer
:
0999
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele Danmark samt i mindre grad fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
10 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter. Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk formåen. Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet. Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk formåen. Forskellen mellem den anslåede værdi og den maksimale værdi skyldes usikkerheden på den endelige værdi af rammeaftalen. Den estimerede værdi afspejler således ordregiverens skøn over det forventede køb under rammeaftalen, mens maksimumværdien afspejler den højeste estimerede værdi, inden for rammeaftalens løbetid. Dette tager dels hensyn til ordregiverens forventninger baseret på det mest sandsynlige køb under rammeaftalen, dels den forventede usikkerhed ved et sådant skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er sikret noget minimumskøb på rammeaftalen, og skønnet indebærer derfor ingen forpligtelse fra ordregivers side til at foretage et minimumskøb under rammeaftalen. Det gøres specifikt opmærksom på tilbudsgiveren, at tilbudsgiveren er bundet af de tilbudte priser, uanset den konkret opnåede omsætning under rammeaftalen. Det betyder, at tilbudsgiver også er bundet af de tilbudte priser, hvis den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi, både opad og nedad.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af leje af person,- vare- og lastbiler
Beskrivelse
:
DR har behov for en nem, hurtig og økonomisk konkurrencedygtig adgang til leje af personbiler, varevogne samt lastbiler. DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele Danmark samt i mindre grad fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa, fx Tour de France. Rammeaftalen er dog begrænset til leje af biler fra Tilbudsgivers adresser i Danmark, men med mulighed for udlandskørsel. DR bruger personbiler til transport af mandskab og udstyr til og fra produktioner samt ved events, møder og repræsentation både i Danmark til udlandet. Desuden anvendes personbiler også som rekvisitter i tv-produktion. DR bruger varevogne og lastbiler til at transportere scenografi, lys, lyd og instrumenter, hvorfor leje af varevogne og lastbiler udgør en væsentlig del af denne Rammeaftale.
Intern ID
:
24/01590
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63520000
Transportformidling
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50111000
Forvaltning af bilpark, reparations- og vedligeholdelsestjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Emil Holms Kanal 20,
By
:
Copenhagen
Postnummer
:
0999
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
DR har behov for køretøjer til og fra lokationer i hele Danmark samt i mindre grad fra Danmark til større planlagte begivenheder i Europa
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
10 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter. Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk formåen. Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet. Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk formåen. Forskellen mellem den anslåede værdi og den maksimale værdi skyldes usikkerheden på den endelige værdi af rammeaftalen. Den estimerede værdi afspejler således ordregiverens skøn over det forventede køb under rammeaftalen, mens maksimumværdien afspejler den højeste estimerede værdi, inden for rammeaftalens løbetid. Dette tager dels hensyn til ordregiverens forventninger baseret på det mest sandsynlige køb under rammeaftalen, dels den forventede usikkerhed ved et sådant skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er sikret noget minimumskøb på rammeaftalen, og skønnet indebærer derfor ingen forpligtelse fra ordregivers side til at foretage et minimumskøb under rammeaftalen. Det gøres specifikt opmærksom på tilbudsgiveren, at tilbudsgiveren er bundet af de tilbudte priser, uanset den konkret opnåede omsætning under rammeaftalen. Det betyder, at tilbudsgiver også er bundet af de tilbudte priser, hvis den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi, både opad og nedad.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes 10.6 Prisevaluering
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelserne afsnit 10.7.1. 1. Delkriterium ”Operativ drift”: Kravene under delkriterium ”Operativ drift” vægter samlet 90 % ud af underkriteriet ’Kvalitet’, der vægter 50 % i den samlede evaluering. 2.Delkriterium ”Bæredygtighed”: Kravene under delkriterium ”Bæredygtighed” vægter samlet 10 % ud af underkriteriet ’Kvalitet’, der vægter 50 % i den samlede evaluering.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3 skal klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren indgået rammeaftalen regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danmarks Radio
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
6
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danmarks Radio
Registreringsnummer
:
62786515
Postadresse
:
Emil Holms Kanal 20
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Marie Louise Hoffmeyer
Telefon
:
28545070
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
5567c9f7-6311-44f5-ae9c-aac3db68fec2
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
26/09/2024
12:46:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
26/09/2024
12:50:24 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
583354-2024
EUT-S-nummer
:
189/2024
Offentliggørelsesdato
:
27/09/2024