1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af busser inkl. support, service og vedligehold
Beskrivelse
:
Rammeaftalen vedrører indkøb af busser over 7.500 kg. Endvidere vedrører aftalen indkøb af tilhørende support, service og vedligehold. For nærmere om ydelserne henvises til aftalens appendiks A. Aftalen omfatter et initialkøb på 26 busser (inklusive to specialbyggede busser til kørelærer). For nærmere om initialkøbet se rammeaftalens pkt. 4.2.1. FMI har i appendiks A specificeret et repræsentativt udsnit af reservedele, som forventes at blive anskaffer under aftalen. FMI ønsker dog med aftalen også at kunne købe andre reservedele, der måtte blive nødvendigt i aftalens løbetid.
Identifikator for proceduren
:
3a0e2751-b0d3-4446-8d56-c307dd2e5194
Tidligere bekendtgørelse
:
6294ca1f-dc4e-46f5-bb2c-72e0cced694a-01
Intern ID
:
4022679
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34121000
Busser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler,
34100000
Motorkøretøjer,
34120000
Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover,
34121400
Lavtgulvsbusser,
34121500
Turistbusser,
34300000
Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil,
34310000
Motorer og motordele til køretøjer,
34320000
Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr,
50113000
Reparation og vedligeholdelse af busser,
50113100
Reparation af busser,
50113200
Vedligeholdelse af busser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Tjenesteydelser: Tjenesteydelserne skal udføres på lokationerne anført i appendiks A eller på lokationen angivet af Køberen i Indkøbsordren (inden for Danmarks grænser). ------------------------- Reservedele: Leveringsbetingelserne er DAP INCOTERMS 2020. Medmindre Køberen specifikt har angivet andet i Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens Tel.: + 45 72 16 30 30 ------------------------------------------- Produkter: Leveringsbetingelserne er DAP INCOTERMS 2020. Levering skal ske på den lokation, der er anført i Indkøbsordren. Hvis der skal ske Levering af en Leveranceenhed uden for Danmarks grænser, skal det aftales konkret mellem parterne. Leveringen skal finde sted på de tidspunkter for Levering der fremgår af Indkøbsordren og under alle omstændigheder inden for de leveringstider, der er fastsat i appendiks A og C
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
120 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
250 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, og 136 finder anvendelse i udbuddet. FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136. Udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134a er en rent national udelukkelsesgrund. Bestemmelsen fastslår, at ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i udbudsbekendtgørelsen (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet at en opdeling af kontrakten vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration, herunder vil en opdeling medføre uforholdsmæssigt store omkostninger forbundet med det logistiske setup og den tekniske håndtering af anskaffelserne på aftalen. Videre vil en opdeling af aftalen eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én aftale. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil blive afholdt et orienteringsmøde. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Efter udløbet af tilbudsfristen vil tilbudsgiverne have mulighed for at fremvise en "tilsvarende" bus. Fremvisningen anses ikke som en del af tilbuddet og vil ikke indgå i tilbudsevalueringen, men er alene til brug for FMI's forståelse af tilbuddet, og har således alene karakter af en teknisk afklaring. Fremvisningen er ikke obligatorisk. Der henvises til udbudsbetingelserne samt rammeaftalens Appendiks A for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 120.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 250.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om Forsvarets skiftende operative behov i rammeaftalens løbetid og usikkerhed om behovet for service, reparation og vedligehold af de indkøbte busser. Skiftende operative behov i forhold til den nuværende situation og uforudsete skader mv. på busserne kan således medføre et væsentlig større forbrug på aftalen ift. support, service og vedligeholdelse, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Der gøres særligt opmærksom på, at udbudsmaterialet i udbuddet er på dansk, og at tilbud skal afgives på dansk. Alle spørgsmål, der stilles i udbuddet, skal stilles på dansk, hvorefter FMI vil svare på dansk. FMI vil afholde et orienteringsmøde inden fristen for ansøgning om deltagelse i udbuddet. Mødet vil blive afholdt på dansk, og der udsendes referat fra mødet på dansk. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. afsender eget tilbud og samtidig deltager i et konsortium, der også afsender tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at koordinere tilbuddene. FMI forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiverne om at godtgøre over for FMI, at samme juridiske enheds deltagelse ikke kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).
-
Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af busser inkl. support, service og vedligehold
Beskrivelse
:
Rammeaftalen vedrører indkøb af busser over 7.500 kg. Endvidere vedrører aftalen indkøb af tilhørende support, service og vedligehold. For nærmere om ydelserne henvises til aftalens appendiks A. Aftalen omfatter et initialkøb på 26 busser (inklusive to specialbyggede busser til kørelærer). For nærmere om initialkøbet se rammeaftalens pkt. 4.2.1. FMI har i appendiks A specificeret et repræsentativt udsnit af reservedele, som forventes at blive anskaffer under aftalen. FMI ønsker dog med aftalen også at kunne købe andre reservedele, der måtte blive nødvendigt i aftalens løbetid.
Intern ID
:
4022679
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34121000
Busser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34000000
Transportudstyr og transporthjælpemidler,
34100000
Motorkøretøjer,
34120000
Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover,
34121400
Lavtgulvsbusser,
34121500
Turistbusser,
34300000
Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil,
34310000
Motorer og motordele til køretøjer,
34320000
Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr,
50113000
Reparation og vedligeholdelse af busser,
50113100
Reparation af busser,
50113200
Vedligeholdelse af busser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Tjenesteydelser: Tjenesteydelserne skal udføres på lokationerne anført i appendiks A eller på lokationen angivet af Køberen i Indkøbsordren (inden for Danmarks grænser). ------------------------- Reservedele: Leveringsbetingelserne er DAP INCOTERMS 2020. Medmindre Køberen specifikt har angivet andet i Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens Tel.: + 45 72 16 30 30 ------------------------------------------- Produkter: Leveringsbetingelserne er DAP INCOTERMS 2020. Levering skal ske på den lokation, der er anført i Indkøbsordren. Hvis der skal ske Levering af en Leveranceenhed uden for Danmarks grænser, skal det aftales konkret mellem parterne. Leveringen skal finde sted på de tidspunkter for Levering der fremgår af Indkøbsordren og under alle omstændigheder inden for de leveringstider, der er fastsat i appendiks A og C
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
120 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
250 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
De obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 134a, 135, og 136 finder anvendelse i udbuddet. FMI er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Det bemærkes, at visse frivillige udelukkelsesgrunde i direktiv 2014/24/EU om offentlige indkøb er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136. Udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134a er en rent national udelukkelsesgrund. Bestemmelsen fastslår, at ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i udbudsbekendtgørelsen (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, idet at en opdeling af kontrakten vil medføre uforholdsmæssigt store omkostninger ved den efterfølgende kontraktadministration, herunder vil en opdeling medføre uforholdsmæssigt store omkostninger forbundet med det logistiske setup og den tekniske håndtering af anskaffelserne på aftalen. Videre vil en opdeling af aftalen eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én aftale. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). Det bemærkes, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), uanset den juridiske karakter af relationen mellem tilbudsgiveren og de(n) enhed/enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. I så fald skal tilbudsgiver sikre sig, at et ESPD fra de(n) enhed(er), som tilbudsgiver baserer sig på, fremsendes sammen med tilbudsgivers eget ESPD. Denne/disse enhed(er)s ESPD skal indeholde tilsvarende oplysninger. En tilbudsgiver må kun afgive ét tilbud. Tilbudsgiver, og eventuelt deltagerne i en sammenslutning af enheder og/eller støttende enheder, skal anvende ESPD, jf. udbudslovens § 148, som foreløbig dokumentation for, at deltagerne ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 anførte udelukkelsesgrunde, og at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning (konsortier), skal de deltagere, der ikke indgiver tilbuddet, underskrive deres ESPD-dokument. Eventuelle støttende enheder skal også underskrive ESPD. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Der vil blive afholdt et orienteringsmøde. Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger herom. Efter udløbet af tilbudsfristen vil tilbudsgiverne have mulighed for at fremvise en "tilsvarende" bus. Fremvisningen anses ikke som en del af tilbuddet og vil ikke indgå i tilbudsevalueringen, men er alene til brug for FMI's forståelse af tilbuddet, og har således alene karakter af en teknisk afklaring. Fremvisningen er ikke obligatorisk. Der henvises til udbudsbetingelserne samt rammeaftalens Appendiks A for nærmere oplysninger herom. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 120.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 250.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om Forsvarets skiftende operative behov i rammeaftalens løbetid og usikkerhed om behovet for service, reparation og vedligehold af de indkøbte busser. Skiftende operative behov i forhold til den nuværende situation og uforudsete skader mv. på busserne kan således medføre et væsentlig større forbrug på aftalen ift. support, service og vedligeholdelse, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Der gøres særligt opmærksom på, at udbudsmaterialet i udbuddet er på dansk, og at tilbud skal afgives på dansk. Alle spørgsmål, der stilles i udbuddet, skal stilles på dansk, hvorefter FMI vil svare på dansk. FMI vil afholde et orienteringsmøde inden fristen for ansøgning om deltagelse i udbuddet. Mødet vil blive afholdt på dansk, og der udsendes referat fra mødet på dansk. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. afsender eget tilbud og samtidig deltager i et konsortium, der også afsender tilbud, skal tilbudsgiverne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at koordinere tilbuddene. FMI forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgiverne om at godtgøre over for FMI, at samme juridiske enheds deltagelse ikke kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” er beskrevet nærmere i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Kvalitet” er beskrevet nærmere i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Funktionalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Funktionalitet” er beskrevet nærmere i bilag 3 til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere
:
Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Registreringsnummer
:
16287180
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jesper Nørgaard Rams
Telefon
:
+4541263622
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
e3a94aef-1012-4b60-86cd-31066fd69ec7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/10/2024
10:27:33 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/10/2024
14:04:21 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
608007-2024
EUT-S-nummer
:
197/2024
Offentliggørelsesdato
:
09/10/2024