23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
31.10.2024
Udbudstype
Andre

Bestilling af materiale

https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/

Udbyder

Vejdirektoratet

ELCAFE.2025 - Udbud af koncessioner angående drift af rastepladscafeer og ladefaciliteter langs motorvejsnettet fra 2026


Vejdirektoratet

662849-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Hjælpevirksomhed i forbindelse med landtransport – ELCAFE.2025 - Udbud af koncessioner angående drift af rastepladscafeer og ladefaciliteter langs motorvejsnettet fra 2026
OJ S 213/2024 31/10/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejdirektoratet
E-mail Jeka@vd.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel ELCAFE.2025 - Udbud af koncessioner angående drift af rastepladscafeer og ladefaciliteter langs motorvejsnettet fra 2026
Beskrivelse Udbuddet omfatter tre delkontrakter vedr. drift af rastepladscafe samt ni delkontrakter vedrørende etablering og drift af ladefaciliteter langs motorvejsnettet. En nærmere beskrivelse af baggrunden for udbuddet findes i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 9d9b6b36-4909-4219-bfba-c5e346e1d0c0
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med mulighed for forhandling.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63710000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med landtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 217 900 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11. Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/23/EU
Bekendtgørelse nr. 1080 af 29/06/2022 om tildeling af koncessionskontrakter.   - https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2022/1080
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 12
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 12
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delkontrakt 1: Piberhus Ø
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sydmotorvejen 355 B    
By : Haslev
Postnummer : 4690
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage; Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0033
Titel : Delkontrakt 2: Torkilstrup N
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Holbækmotorvejen 152B    
By : Kirke Såby
Postnummer : 4060
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0034
Titel : Delkontrakt 3: Torkilstrup S
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Holbækmotorvejen 151A    
By : Kirke Såby
Postnummer : 4060
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 250 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0035
Titel : Delkontrakt 4: Kongsted N
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Vestmotorvejen 340    
By : Ringsted
Postnummer : 4100
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 35 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0036
Titel : Delkontrakt 5: Piberhus V
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sydmotorvejen 354    
By : Haslev
Postnummer : 4690
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 550 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0037
Titel : Delkontrakt 6: Årslev Ø
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sønderjyske Motorvej 704    
By : Rødekro
Postnummer : 6230
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0038
Titel : Delkontrakt 7: Hylkedal V
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 7
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sønderjyske Motorvej 648    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 950 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0039
Titel : Delkontrakt 8: Hylkedal Ø
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 8
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sønderjyske Motorvej 649    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0040
Titel : Delkontrakt 9: Dall
Beskrivelse : Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 9
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 63712600   Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Nordjyske Motorvej 282    
By : Svenstrup J.
Postnummer : 9230
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med etablering og drift af minimum 1 offentligt tilgængelig lynladestander med ladeeffekt på min. 300 kW.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0041
Titel : Delkontrakt 10: Piberhus Ø
Beskrivelse : Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 10
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 55330000   Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sydmotorvejen 355 B    
By : Haslev
Postnummer : 4690
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 225 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med salg af madvarer og drikkevarer, fra et fast forretningssted.

Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår i "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af den udbudte delkontrakt skal inden tildeling, som dokumentation for nettoomsætning, fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om nettoomsætning. For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af regnskabsåret som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 2,5 mio. DKK.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0042
Titel : Delkontrakt 11: Torkilstrup N
Beskrivelse : Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 11
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 55330000   Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Holbækmotorvejen 152B    
By : Kirke Såby
Postnummer : 4060
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 39 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med salg af madvarer og drikkevarer, fra et fast forretningssted.

Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår i "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af den udbudte delkontrakt skal inden tildeling, som dokumentation for nettoomsætning, fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om nettoomsætning. For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af regnskabsåret som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 2,5 mio. DKK.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
5.1.
Delkontrakt LOT-0043
Titel : Delkontrakt 12: Torkilstrup S
Beskrivelse : Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID : Delkontrakt 12
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 55330000   Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Holbækmotorvejen 151A    
By : Kirke Såby
Postnummer : 4060
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 38 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte projektnavn, ordregiver, kontraktsum, udførelsesperiode samt beskrivelse af projektet. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 2 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3, der finder tilsvarende anvendelse i nærværende udbud. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 3 år med salg af madvarer og drikkevarer, fra et fast forretningssted.

Kriterium Generel årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår i "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af den udbudte delkontrakt skal inden tildeling, som dokumentation for nettoomsætning, fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om nettoomsætning. For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af regnskabsåret som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _____________________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 2,5 mio. DKK.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Underkriterium A - Pris
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse : Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier : Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:30:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Vejdirektoratet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Vejdirektoratet
TED eSender Publications Office of the European Union
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Vejdirektoratet
Registreringsnummer : 60729018
Afdeling : Grøn transport og rastepladser
Postadresse : Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal    
By : København V
Postnummer : 1577
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Jesper Kaae
E-mail : Jeka@vd.dk
Telefon : +45 7244 3333
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
Andre kontaktpunkter :
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +4572405600
Andre kontaktpunkter :
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41 71 50 00
Internetadresse : https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 44307f19-57e9-4ce8-86ec-b42637520075   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 19
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 30/10/2024   11:36:51 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 662849-2024
EUT-S-nummer : 213/2024
Offentliggørelsesdato : 31/10/2024

Send til en kollega

0.083