1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Udenrigsministeriet 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Central regeringsmyndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Danmark skal i 2. halvår 2025 (1. juli – 31. december 2025) varetage EU-formandskabet med en omfattende mødeaktivitet på dansk jord til følge. Det forventes således, at der i denne periode skal afholdes to topmøder, ca. 15 uformelle ministermøder, møde mellem regeringen og EU-Kommissionen, en formandskonference for Europa-Parlamentet samt op mod 120 embedsmandsmøder- og konferencer. Deltagerne vil være ministre, embedsmænd og pressefolk fra medlemslandene i EU samt en række kandidatlande. I alt skønnes et samlet deltagerantal i hele perioden på forventet ca. 17.000 personer, hvortil der skal lægges støttepersonel i form af eksempelvis chauffører, tolke, forbindelsesofficerer, politi m.fl. Mødeaktiviteterne afholdes på flere lokationer, herunder i Storkøbenhavn og Jylland. Til den individuelle transport af ministre, andre højniveaugæster og deres delegationer, har Udenrigsministeriet behov for en række forskellige køretøjer, herunder til kortegekørsel. De tekniske specifikationer for de efterspurgte køretøjstyper fremgår af udbudsmaterialet. Udbuddet omhandler tre typer køretøjer (A, B og C). Køretøjstype A skal anvendes som VIP-biler og skal enten være i sedan/salon-kategorien eller SUV’er. Køretøjstype B skal anvendes som følgebiler, og type C skal være armerede køretøjer. Se nærmere herom i kravspecifikationen, Bilag 1. Leverandøren skal stille en basisflåde til rådighed for Udenrigsministeriet fra d. 23. juni – 1. december 2025. Dog skal visse af køretøjerne leveres tidligere, til brug for træning af Udenrigsministeriets chauffører. Dette er beskrevet i udbudsmaterialet. Basisflåde skal bestå af følgende antal biler: 35 biler af type A, 35 til 70 af type B dog afhængig af, hvilken biltype leverandøren tilbyder, og 2 af type C. Det præcise antal køretøjer af type B afhænger af, hvilken køretøjstype som Leverandøren ønsker at stille til rådighed for Udenrigsministeriet. Dette er beskrevet detaljeret i kravspecifikationen, Bilag 1. Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet. Kontrakten indeholder desuden krav om visse serviceydelser, idet leverandøren skal kunne tilgå værkstedsfaciliteter og råde over en rullende serviceenhed med mekanikere. Serviceenheden skal være til rådighed 24 timer i døgnet i de tidsperioder, som oplyses efter kontraktindgåelse, og leverandøren skal, i tilfælde af behov for reparation af et køretøj, omgående kunne stille med et reservekøretøj på en lokation meddelt tilbudsgiver af Udenrigsministeriet. Aktiviteterne forventes at få en betydelig eksponering, herunder stor medieopmærksomhed, hvilket også forventes at omfatte de køretøjer, der er omfattet af dette udbud. Udenrigsministeriet forventer på den baggrund, at dette forhold bliver afspejlet i vederlaget, særligt for så vidt angår ikke-armerede VIP- biler (biltype A) og følgebiler (biltype B) svarende til, at der er tale om et sponsorat. Leverandøren vil få sponsorrettigheder som beskrevet i udbudsmaterialet. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   abea9ed8-1f29-49fc-903b-a03babc2b5aa 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   f8fb9d14-8ec5-4408-84ee-0e77201cd45b-01 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   4035752 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
   Hovedpunkterne i proceduren
   : 
   Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Udbudsproceduren er opdelt i (1) en tilbudsfase og (2) en tildelingsfase. Tildeling af kontrakten vil ske til den tilbudsgiver, som afgiver tilbuddet med den laveste pris, jf. udbudsbetingelserne. 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34110000
     
    Personbiler 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34100000
     
    Motorkøretøjer, 
    34114400
     
    Minibusser, 
    34115000
     
    Andre personbiler, 
    34115200
     
    Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Hovedparten af aktiviteterne udføres i København, men der er også mødeaktiviteter i Jylland. Dette er beskrevet i udbudsmateiralet. 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    2 400 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Direktiv om miljørigtige køretøjer finder anvendelse på udbuddet. I nærværende bekendtgørelse er afkrydset nej pga. tekniske udfordringer med formularen. Udenrigsministeriet annullerer nærværende udbud, idet der ikke er modtaget tilbud. Udenrigsministeriet vil iværksætte en markedsdialog med henblik på at gennemføre et genudbud med et nyt udbudsdesign. Interesserede aktører opfordres til at deltage og kan finde mere information herom på https://um.dk/om-os/organisation/oekonomi-og-udbud/udbud-og-annoncering. 
     
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af transportydelser til EU formandskabet 2025 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Danmark skal i 2. halvår 2025 (1. juli – 31. december 2025) varetage EU-formandskabet med en omfattende mødeaktivitet på dansk jord til følge. Det forventes således, at der i denne periode skal afholdes to topmøder, ca. 15 uformelle ministermøder, møde mellem regeringen og EU-Kommissionen, en formandskonference for Europa-Parlamentet samt op mod 120 embedsmandsmøder- og konferencer. Deltagerne vil være ministre, embedsmænd og pressefolk fra medlemslandene i EU samt en række kandidatlande. I alt skønnes et samlet deltagerantal i hele perioden på forventet ca. 17.000 personer, hvortil der skal lægges støttepersonel i form af eksempelvis chauffører, tolke, forbindelsesofficerer, politi m.fl. Mødeaktiviteterne afholdes på flere lokationer, herunder i Storkøbenhavn og Jylland. Til den individuelle transport af ministre, andre højniveaugæster og deres delegationer, har Udenrigsministeriet behov for en række forskellige køretøjer, herunder til kortegekørsel. De tekniske specifikationer for de efterspurgte køretøjstyper fremgår af udbudsmaterialet. Udbuddet omhandler tre typer køretøjer (A, B og C). Køretøjstype A skal anvendes som VIP-biler og skal enten være i sedan/salon-kategorien eller SUV’er. Køretøjstype B skal anvendes som følgebiler, og type C skal være armerede køretøjer. Se nærmere herom i kravspecifikationen, Bilag 1. Leverandøren skal stille en basisflåde til rådighed for Udenrigsministeriet fra d. 23. juni – 1. december 2025. Dog skal visse af køretøjerne leveres tidligere, til brug for træning af Udenrigsministeriets chauffører. Dette er beskrevet i udbudsmaterialet. Basisflåde skal bestå af følgende antal biler: 35 biler af type A, 35 til 70 af type B dog afhængig af, hvilken biltype leverandøren tilbyder, og 2 af type C. Det præcise antal køretøjer af type B afhænger af, hvilken køretøjstype som Leverandøren ønsker at stille til rådighed for Udenrigsministeriet. Dette er beskrevet detaljeret i kravspecifikationen, Bilag 1. Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet. Kontrakten indeholder desuden krav om visse serviceydelser, idet leverandøren skal kunne tilgå værkstedsfaciliteter og råde over en rullende serviceenhed med mekanikere. Serviceenheden skal være til rådighed 24 timer i døgnet i de tidsperioder, som oplyses efter kontraktindgåelse, og leverandøren skal, i tilfælde af behov for reparation af et køretøj, omgående kunne stille med et reservekøretøj på en lokation meddelt tilbudsgiver af Udenrigsministeriet. Aktiviteterne forventes at få en betydelig eksponering, herunder stor medieopmærksomhed, hvilket også forventes at omfatte de køretøjer, der er omfattet af dette udbud. Udenrigsministeriet forventer på den baggrund, at dette forhold bliver afspejlet i vederlaget, særligt for så vidt angår ikke-armerede VIP- biler (biltype A) og følgebiler (biltype B) svarende til, at der er tale om et sponsorat. Leverandøren vil få sponsorrettigheder som beskrevet i udbudsmaterialet. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   4035752 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34110000
     
    Personbiler 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    34100000
     
    Motorkøretøjer, 
    34114400
     
    Minibusser, 
    34115000
     
    Andre personbiler, 
    34115200
     
    Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer 
   
 
    
    Valgmuligheder
    :  
     
     Beskrivelse af optioner
     : 
     Kontrakten indeholder også mulighed for at foretage tilkøb af ekstra køretøjer (option).I perioden 23. juni – 31. december 2025 skal Udenrigsministeriet kunne rekvirere op til 35 tillægskøretøjer af hhv. type A og, B, samt op til 13 tillægskøretøjer af type C. Det rekvirerede antal tillægskøretøjer af type B kan ikke overstige 35, uanset om der leveres minivans eller SUV’er. Fristen for varsling af tilbudsgiver herom vil gennem hele perioden fra d. 23. juni – 31. december 2025 være minimum en måned før køretøjerne ønskes stillet til rådighed for Udenrigsministeriet. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Hovedparten af aktiviteterne udføres i København, men der er også mødeaktiviteter i Jylland. Dette er beskrevet i udbudsmateiralet. 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    01/02/2025 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    31/12/2025 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    2 400 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Direktiv om miljørigtige køretøjer finder anvendelse på udbuddet. I nærværende bekendtgørelse er afkrydset nej pga. tekniske udfordringer med formularen. Udenrigsministeriet annullerer nærværende udbud, idet der ikke er modtaget tilbud. Udenrigsministeriet vil iværksætte en markedsdialog med henblik på at gennemføre et genudbud med et nyt udbudsdesign. Interesserede aktører opfordres til at deltage og kan finde mere information herom på https://um.dk/om-os/organisation/oekonomi-og-udbud/udbud-og-annoncering. 
     
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Laveste pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Se udbudsbetingelserne. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     100 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/. 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Udenrigsministeriet 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Der er ikke modtaget nogen tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Udenrigsministeriet 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   4024777 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Asiatisk Plads 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   København K 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   1402 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Mia Hansen Iversen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 61262786 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Enhed
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   ee63095c-2139-43a9-982d-9429c8d3da3b
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   29 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   20/12/2024
    
   10:39:28 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
   : 
   20/12/2024
    
   11:00:40 (UTC) 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   788276-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   249/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   23/12/2024