23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

Aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for P-pladser og parkeringsapp 2025


Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen

66661-2025 - Resultater
Danmark – Drift af parkering – Aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for P-pladser og parkeringsapp 2025
OJ S 21/2025 30/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
E-mail aq4r@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for P-pladser og parkeringsapp 2025
Beskrivelse Københavns Kommune nedlægger de kommende år et større antal gadeparkeringspladser ifm. diverse anlægsprojekter. For at imødekomme behovet for beboerparkering i de ramte betalingsområder, har Kommunen besluttet at leje ledige, private parkeringspladser og give beboere med aktiv beboerlicens mulighed for at benytte dem som erstatning for nedlagt gadeparkering. Kommunen skal bruge en leverandør til leje og drift af 1475 private parkeringspladser. Beboerne skal kunne få overblik over ledige, private parkeringspladser og booke parkeringspladser via en parkeringsapp.Dette udbud omfatter en aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for parkeringspladserne samt parkeringsapp, herunder drift, support og vedligeholdelse i 4 år.
Identifikator for proceduren abe4cab8-23e9-411c-a67b-67beceea8956
Tidligere bekendtgørelse fcec4d26-f2fc-41a0-baf4-80c7b43cd247-02
Intern ID 24-5131
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Administration af lejeaftalerDrift og vedligehold af parkeringsapp
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  63712400   Drift af parkering
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79994000   Administration af kontrakter, 98351000   Administration af parkeringsfaciliteter, 98351100   Tjenesteydelser i forbindelse med parkeringsfaciliteter
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Der afholdes informationsmøde den 12. december 2024, kl. 15:15-16:15 hos Teknik- og Miljøforvaltningen i København Islands Brygge 37 2300 København S. Tilmeldingsfrist 11. december 2024 kl. 12:00. Yderligere oplysninger, herunder sted og info om tilmelding, fremgår af Udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed (i overensstemmelse med udbudslovens § 148). Ordregiver har tilpasset og uploadet den elektroniske ESPD-skabelon på udbudssystemet. Se i øvrigt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldning af ESPD. Tilbudsgivere skal udfylde følgende i ESPD: — Del II, pkt. AC (oplysninger om tilbudsgiver), — Del III, pkt. AC (udelukkelsesgrunde), — Del IV, pkt. BC (udvælgelseskriterier/egnethed i henhold til kravene angivet under udbudsannoncens pkt. 5.1.9), — Del V (begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere), — Del VI (afsluttende erklæringer). Tilbudsgivere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene angivet i udbudsannoncens pkt. 2.1.6 samt nedenfor, er afskåret fra at afgive tilbud. Tilbudsgivere skal derfor erklære, at tilbudsgiver ikke befinder sig i én af de angivne udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver og de firmaer, som tilbudsgiver baserer sig på, må ikke være omfattet af den rent nationale obligatoriske udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 134 a, som omhandler firmaer etableret i skattelylande. Tilbudsgiver og de firmaer, som tilbudsgiver baserer sig på, må ikke være omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 6 som omhandler firmaer, der uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces i givne situationer. Konsortier: Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et særskilt ESPD. Det vil i forbindelse med vurderingen af tilbuddet dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for vurderingen af konsortiets egnethed. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring. Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiets skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med udbyder. Tilbudsgiver baserer sig på andres formåen: Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud, under henvisning til Udbudslovens § 144, stk. 1, baserer sig på andre virksomheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er for alle de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sig på og som indgår i tilbudsgiverteamet. Det vil i forbindelse med vurderingen af tilbuddet være tilbudsgiverteamets samlede formåen, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for vurderingen. Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor dem, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Støtteerklæring). Indhentning af dokumentation: Senest inden ordregivers orientering om tildeling af kontrakt, vil den vindende tilbudsgiver blive bedt om at dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. Udbudsloven § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2. Tilbudsgiver opfordres dog til, sammen med aflevering af tilbud, at dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD. Bevis for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene: Ordregiver har nedenfor anført den dokumentation, som en dansk virksomhed skal fremlægge som dokumentation angående udelukkelse og egnethed. Tilbudsgiver skal fremlægge en serviceattest, som er udstedt af Erhvervsstyrelsen, med oplysninger om: • Udelukkelsesgrundene vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1, • Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 3, • Udelukkelsesgrunde vedrørende konkurs, insolvens eller likvidationsbehandling i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Serviceattesten må maksimalt være seks måneder gammel. Dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af: - Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring med angivelse af tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår. - Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår. - Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Ordregiver vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge ovenstående dokumenter. Der forventes ikke at blive efterspurgt dokumentation for oplysning om teknisk og faglig formåen (referencer), da ESPD vil udgøre en referenceliste. Er tilbudsgiver en udenlandsk virksomhed, så kan tilbudsgiver anvende eCertis til at identificere de oplysninger og dokumenter, der er brugbar som dokumentation. Udstedes der ikke dokumenter eller certifikater i det land, hvor tilbudsgivers virksomhed er etableret, så kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, så kan de erstattes af en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det pågældende land.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for P-pladser og parkeringsapp 2025
Beskrivelse Københavns Kommune nedlægger de kommende år et større antal gadeparkeringspladser ifm. diverse anlægsprojekter. For at imødekomme behovet for beboerparkering i de ramte betalingsområder, har Kommunen besluttet at leje ledige, private parkeringspladser og give beboere med aktiv beboerlicens mulighed for at benytte dem som erstatning for nedlagt gadeparkering. Kommunen skal bruge en leverandør til leje og drift af 1475 private parkeringspladser. Beboerne skal kunne få overblik over ledige, private parkeringspladser og booke parkeringspladser via en parkeringsapp.Dette udbud omfatter en aftale om udarbejdelse og administration af lejeaftaler for parkeringspladserne samt parkeringsapp, herunder drift, support og vedligeholdelse i 4 år.
Intern ID 24-5131
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  63712400   Drift af parkering
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79994000   Administration af kontrakter, 98351000   Administration af parkeringsfaciliteter, 98351100   Tjenesteydelser i forbindelse med parkeringsfaciliteter
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Beskrivelse Henviser til udbudsbetingelserne 7.1
Vægtning (pointantal, præcis) 50

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse Henviser til udbudsbetingelserne 7.1
Vægtning (pointantal, præcis) 25

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse Henviser til udbudsbetingelserne 7.1
Vægtning (pointantal, præcis) 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 21 242 035,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn ParkPrivate ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator ParkPrivate ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 21 242 035,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2024-0354448
Dato for indgåelse af kontrakten 28/01/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Teknik- og Miljøforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177    
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jacob Fuglheim Bernack
E-mail aq4r@kk.dk
Telefon +45 33663366
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn ParkPrivate ApS
Registreringsnummer 39825597
Postadresse Langfredparken 1 K    
By Sabro
Postnummer 8471
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed ParkPrivate ApS
E-mail kk@parkprivate.dk
Telefon 60185962
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 989109c1-3a49-4317-9e80-b32de7157113   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 29/01/2025   09:33:56 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 29/01/2025   10:20:09 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 66661-2025
EUT-S-nummer 21/2025
Offentliggørelsesdato 30/01/2025

Send til en kollega

0.063