23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Faxe Kommune

Udbud af befordring af kommunalt visiterede borgere i Faxe Kommune


Faxe Kommune

103807-2025 - Resultater
Danmark – Specialiseret personbefordring ad vej – Udbud af befordring af kommunalt visiterede borgere i Faxe Kommune
OJ S 33/2025 17/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Faxe Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af befordring af kommunalt visiterede borgere i Faxe Kommune
Beskrivelse Udbuddet omhandler befordring/kørsel af Faxe Kommunes visiterede borgere og skolebuskørsel. Borgerne er børn, unge og voksne med specielle behov, børn til almen folkeskole, skolebuskørsel, børn og unge til svømme- og ungdomsskoleundervisning, børn til skoletandpleje samt ældre til dagcenter. Specialinstitutioner kan ligge både indenfor og udenfor Faxe Kommunes grænser. Dvs. at der forekommer kørsel af forskellige typer borgere. Tilbudsgiver og dennes chauffører skal således have kendskab til og kunne håndtere flere forskellige typer af borgere.
Identifikator for proceduren 85e2dc04-d625-46ba-8e2e-8e61f7b71b54
Tidligere bekendtgørelse 00043722-2022
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
2.1.2.
Udførelsessted
By Faxe Kommune
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 129 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ansøgere skal i ESPD'et bekræfte, at ansøgeren ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136, samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af befordring af kommunalt visiterede borgere i Faxe Kommune
Beskrivelse Udbuddet omhandler befordring/kørsel af Faxe Kommunes visiterede borgere og skolebuskørsel. Borgerne er børn, unge og voksne med specielle behov, børn til almen folkeskole, skolebuskørsel, børn og unge til svømme- og ungdomsskoleundervisning, børn til skoletandpleje samt ældre til dagcenter. Specialinstitutioner kan ligge både indenfor og udenfor Faxe Kommunes grænser. Dvs. at der forekommer kørsel af forskellige typer borgere. Tilbudsgiver og dennes chauffører skal således have kendskab til og kunne håndtere flere forskellige typer af borgere.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60112000   Offentlig vejtransport, 60120000   Taxikørsel, 60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option på forlængelse af kontrakten i op til 3x12 måneder. Bilag 11 i udbudsmaterialet beskriver tre ruter, der indgår som en option for Kommunen. Der er tale om transporter med meget lidt kørsel, men en del håndtering/servicetid. Tilbudsgiver skal afgive en fast pris pr. tur. Kommunen kan vælge at gøre brug af tilbuddet vedr. de tre kørsler i Bilag 11, men er ikke forpligtet hertil.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 129 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” udgør 70 % af vægtningen i forbindelse med tildeling. Priser indsættes i Bilag 4 Tilbudsliste. Her udregnes den samlede tilbudssum pr. tilbudsgiver, der anvendes til beregningen af det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Tallet pr. tilbudsgiver indsættes i skema A.
Vægtning (procentdel, præcis) 70

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet ”Kvalitet” udgør 30 % af vægtningen og defineres i Bilag 5 Under- og delkriterier. Der tildeles point i forbindelse med vurderingen. Pointene tildeles det enkelte tilbud i evalueringen af tilbuddets kvalitetsbeskrivelse. Pointtildelingen på ”Kvalitet” er baseret på Kommunes skøn af hvor godt løsningsbeskrivelsen i hvert tilbud af under- og delkriterierne jf. bilag 5, skønnes at imødekomme Kommunens kvalitetskriterier og de positive vægtende forhold der er uddybet nærmere i bilag 5 Under- og delkriterier. Kommunen kan i evalueringen vælge at nævne forhold der trækker ned. Delkriteriet ”Leveringssikkerhed” er yderligere opdelt i ”Daglig kørselsplanlægning” der vægter 70 % og ”Chauffør teams, egenskaber og oplæring” der vægter 30 %. Delkriteriet ”Miljø” er yderligere opdelt i ”Bortskaffelse” og ”miljøeffektiv kørsel” der hver vægter 50 %.
Vægtning (procentdel, præcis) 30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Publications Office of the European Union
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 129 500 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Ditobus Gruppen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator DBS_Faxe Kom 2022
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 129 500 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Udbud af befordring af kommunalt visiterede borgere i Faxe Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten 02/06/2022
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Faxe Kommune
Registreringsnummer 29188475
Postadresse Frederiksgade 9    
By Haslev
Postnummer 4690
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Enhed Nanna Kaas Lerager
Telefon +45 21805571
Internetadresse https://www.faxekommune.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Ditobus Gruppen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 21243604
By Holbæk
Postnummer 4300
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 312899-2022
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Kontrahenten Ditobus Servicetrafik benytter i alt 23 køretøjer, til at udføre kørsel med visiterede borgere i Faxe kommune. Disse fordeler sig som følger: Samlet antal minibusser (M2): 21 stk. Antal renere minibusser (M2): 0 stk. Antal tunge nulemissions minibusser (M2): 0 stk. Samlet antal busser (M3): 2 stk. Antal renere busser (M3): 0 stk. Antal tunge nulemissions busser (M3): 0 stk. Jf. bekendtgørelse om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport (BEK nr. 1726 af 26/08/2021)
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c1b5fdb0-deb0-4341-83e8-dabf89e384c2   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/02/2025   15:02:50 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 103807-2025
EUT-S-nummer 33/2025
Offentliggørelsesdato 17/02/2025

Send til en kollega

0.031