23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Bornholms Regionskommune

Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler


Bornholms Regionskommune

109516-2025 - Resultater
Danmark – Personbiler – Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler
OJ S 34/2025 18/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Bornholms Regionskommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler
Beskrivelse Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler.Bemærk, at Kontrakten er opdelt i 2 delaftaler. Tilbudsgiver kan byde på en eller flere delaftaler. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at byde på begge delaftaler, læs mere under pkt. 1.2.Udbudsbetingelserne (nærværende dokument) fastsætter retningslinjerne for gennemførelse af udbudsproceduren. Her beskrives bl.a. frist for afgivelse af tilbud, formkravene til tilbuddenes udformning, forhold vedrørende mindstekrav og forbehold, samt kriterierne for tildeling af kontrakterne mv. Det er vigtigt, at tilbudsgiverne sætter sig grundigt ind i udbudsbetingelserne inden udarbejdelsen af tilbuddet.Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit II.Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel.Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.
Identifikator for proceduren 68f1b81a-634d-40f8-8b31-4a84159d67b9
Tidligere bekendtgørelse 279141-2022
Intern ID 83.11.01G01-0055
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler. Ordregiver, ønsker køb og levering af 36 stk. fabriksnye el-biler, med rækkevidde på minimum 120 km kørsel, beregnet iht. WLTP. Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel. Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner. Kontrakterne træder i kraft ved underskrift med udløb når samtlige køretøjer er leveret. El-bilerne på begge delaftaler ønskes leveret hurtigst muligt. Tilbudsgiver skal i Bilag 1a - Kravspecifikation oplyses leveringstidspunktet for levering af de første el-biler, samt leveringstidspunktet for levering af de sidste ønskede el-biler. For nærmere beskrivelse af de udbudte el-biler, herunder de mindstekrav bilerne skal opfylde, henvises der til Bilag 1 + 1a - Kravspecifikation.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af fabriksnye el-biler til Bornholms Regionskommune, udbuddet indeholder 2 delaftaler
Beskrivelse Bornholms Regionskommune, herefter også kaldet Ordregiver, ønsker at indgå kontrakt på køb og levering af fabriksnye el-biler.Bemærk, at Kontrakten er opdelt i 2 delaftaler. Tilbudsgiver kan byde på en eller flere delaftaler. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at byde på begge delaftaler, læs mere under pkt. 1.2.Udbudsbetingelserne (nærværende dokument) fastsætter retningslinjerne for gennemførelse af udbudsproceduren. Her beskrives bl.a. frist for afgivelse af tilbud, formkravene til tilbuddenes udformning, forhold vedrørende mindstekrav og forbehold, samt kriterierne for tildeling af kontrakterne mv. Det er vigtigt, at tilbudsgiverne sætter sig grundigt ind i udbudsbetingelserne inden udarbejdelsen af tilbuddet.Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens afsnit II.Køretøjerne skal hovedsageligt benyttes i hjemmeplejen til både by- og landkørsel.Købet vil blive leasingfinansieret gennem Ordregivers leasingpartner.
Intern ID 83.11.01G01-0055
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse 100
Fast værdi (i alt) 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Bornholms Regionskommune
Organisation, der udfører betalingen Bornholms Regionskommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 0,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn K.W. Bruun Automotive A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator K.W. Bruun Automotive - tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten K.W. Automotive - kontrakt
Dato for indgåelse af kontrakten 04/01/2023
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 0,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 1,00   DKK
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj M1
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 36
Antallet af renere køretøjer 36
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Bornholms Regionskommune
Registreringsnummer 26696348
Postadresse Ullasvej 23    
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
Enhed Mette Rasch Pedersen
Telefon +45 56920000
Fax +45 56920001
Internetadresse http://www.brk.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn K.W. Bruun Automotive A/S
Registreringsnummer 63557218
Postadresse Hovedvejen 1    
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed K.W. Bruun Automotive A/S
E-mail fleet@kwbruun.dk
Telefon 60413922
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 021525-2023
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID bc689e8a-df72-47ef-b13e-c13e02a54266   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/02/2025   13:47:21 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/02/2025   13:50:15 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 109516-2025
EUT-S-nummer 34/2025
Offentliggørelsesdato 18/02/2025

Send til en kollega

0.047