23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udenrigsministeriet

Ændring af kontrakt vedrørende tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til Danmarks EU-formandskab 2025


Udenrigsministeriet

170837-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Personbiler – Ændring af kontrakt vedrørende tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til Danmarks EU-formandskab 2025
OJ S 53/2025 17/03/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udenrigsministeriet
E-mail pethom@um.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Ændring af kontrakt vedrørende tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til Danmarks EU-formandskab 2025
Beskrivelse Udenrigsministeriet ønsker at ændre kontrakt af 6. marts 2025 om tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til brug for højniveaumøderne i forbindelse med det danske EU-formandskab i 2025. Kontrakten omfatter, at leverandøren skal stille 15 armerede køretøjer til rådighed i perioden 27. september 2025 til 5. oktober 2025. Udenrigsministeriet vil ændre kontrakten til at omfatte tre ekstra armerede køretøjer på samme vilkår, som fremgår af kontrakten. Leverandøren skal dermed stille 18 armerede køretøjer til rådighed frem for de oprindelige 15. Derudover omfatter ændringen transport af de tre ekstra køretøjer.
Identifikator for proceduren 3180b345-f2d8-4845-ae92-98972ab731b1
Intern ID 25/10920
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34115000   Andre personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Køretøjerne skal leveres til en lokation i Danmark oplyst af Udenrigsministeriet. NUTS-kode DK0 er således gældende.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Ændring af kontrakt vedrørende tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til Danmarks EU-formandskab 2025
Beskrivelse Udenrigsministeriet ønsker at ændre kontrakt af 6. marts 2025 om tilrådighedstillelse af armerede køretøjer til brug for højniveaumøderne i forbindelse med det danske EU-formandskab i 2025. Kontrakten omfatter, at leverandøren skal stille 15 armerede køretøjer til rådighed i perioden 27. september 2025 til 5. oktober 2025. Udenrigsministeriet vil ændre kontrakten til at omfatte tre ekstra armerede køretøjer på samme vilkår, som fremgår af kontrakten. Leverandøren skal dermed stille 18 armerede køretøjer til rådighed frem for de oprindelige 15. Derudover omfatter ændringen transport af de tre ekstra køretøjer.
Intern ID 25/10920
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34110000   Personbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34100000   Motorkøretøjer, 34115000   Andre personbiler, 34115200   Motorkøretøjer til befordring af færre end 10 personer
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Køretøjerne skal leveres til en lokation i Danmark oplyst af Udenrigsministeriet. NUTS-kode DK0 er således gældende.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Udenrigsministeriet følger proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Ændringen vil ikke blive foretaget før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiver i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Udenrigsministeriet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 170,52   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Delvis udskiftning eller udvidelse af eksisterende leveringer eller af bestående installationer, som er foretaget af den oprindelige leverandør på de udtrykkelige betingelser, der er anført i direktivet
Anden begrundelse Udenrigsministeriet vurderer, at ændringen ikke er en ændring af kontraktens grundlæggende elementer, da ændringen ikke bevirker, at kontraktens karakter er væsentlig forskellig fra den oprindelige kontrakt, jf. udbudslovens § 178. Baggrunden for denne vurdering er, at ændringen kun omfatter, at leverandøren skal stille tre ekstra armerede køretøjer til rådighed på samme vilkår som den oprindelige kontrakt. Udenrigsministeriet har særligt lagt vægt på, at: (1) Udenrigsministeriet ikke indfører betingelser, som ville have givet mulighed for at acceptere et andet tilbud end det oprindelige accepterede, da ændringen kun vedrører antallet af køretøjer, som skal stilles til rådighed, (2) ændringen ikke ville have tiltrukket yderligere deltagere i udbudsproceduren, da ændringen kun omfatter tre ekstra køretøjer, (3) kontraktens økonomiske balance ikke ændres til leverandørens fordel på en måde, som den oprindelige kontrakt ikke gav mulighed for, og (4) ændringen ikke medfører en betydelig udvidelse af kontraktens anvendelsesområde, da ændringen kun omfatter tre ekstra køretøjer.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Jan Nygaard A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Jan Nygaard A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25/10920
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/03/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Udenrigsministeriet
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Udenrigsministeriet
Registreringsnummer 43271911
Postadresse Asiatisk Plads 2
By København K
Postnummer 1448
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Peter Thomsen
E-mail pethom@um.dk
Telefon 33 92 00 99
Internetadresse https://um.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/naevnsoversigt/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Jan Nygaard A/S
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 17858092
Postadresse Firskovvej 33
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Telefon 45886600
Internetadresse https://www.jan-nygaard.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a4bdff7c-4326-4185-bcfe-ada09c539df5   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/03/2025   12:28:42 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/03/2025   12:57:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 170837-2025
EUT-S-nummer 53/2025
Offentliggørelsesdato 17/03/2025

Send til en kollega

0.094