23948sdkhjf
Annonce

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Esbjerg Kommune

Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune


Esbjerg Kommune

202059-2025 - Resultater
Danmark – Installation af signaludstyr – Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
OJ S 62/2025 28/03/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bygge og anlæg
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Esbjerg Kommune
E-mail chp27@esbjerg.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. I forhold til de løbende miniudbud i det Dynamiske indkøbssystem vil der være tale om indkøb af samme art af opgaver, herunder opgaver relateret til renovering af eksisterende trafiksignalanlæg samt etablering af nye trafiksignalanlæg. Ydre udstyr, som skal anvendes for andre og kommende ITS-systemer i Esbjerg Kommune, f.eks. udstyr der skal anvendes i forbindelse med busprioritering, er indeholdt i udbuddet i det omfang, det ydre udstyr er knyttet direkte til trafiksignalanlæggene. Renovering af trafiksignalanlæg omfatter udskiftning af styremaskiner, master, armatur, kabler og rør. Bygherre forventer at give det Dynamiske indkøbssystem en levetid på 4 år. Det udbudte arbejde bliver mere detaljeret beskrevet i de konkrete miniudbud. Det samlede kontraktudkast for de konkrete opgaver suppleres desuden af en specifik opgavebeskrivelse for den konkrete opgave, og det øvrige udbudsmateriale, herunder SAB mm. vil være ligeledes være et vilkår for kontrakten. Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt.
Identifikator for proceduren 5d4dd088-2b8f-4bc7-994e-97b519de8c36
Tidligere bekendtgørelse 474015-2024
Intern ID 199132
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et Dynamisk indkøbssystem i henhold til udbudslovens §§ 101–108. Denne udbudsform indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive ansøgning om optagelse i det Dynamiske indkøbssystem. Alle aktører, der opfylder de opstillede egnethedskrav, og som ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. afsnit 6.4, vil blive optaget i det Dynamiske indkøbssystem. Et Dynamisk indkøbssystem skal til enhver tid være åbent for ansøgere, der opfylder minimumskravene til egnethed, og antallet af ansøgere, der optages i indkøbssystemet, må ikke begrænses. I så fald bedes interesserede tilbudsgivere kontakte Esbjerg Kommune. Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. Det samlede kontraktudkast for de konkrete opgaver suppleres desuden af en specifik opgavebeskrivelse for den konkrete opgave, og det øvrige udbudsmateriale, herunder SAB mm. vil være ligeledes være et vilkår for kontrakten.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ):  45316200   Installation af signaludstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  45316000   Installation af belysning og elektriske signalanlæg, 45232200   Følgearbejder i forbindelse med stærkstrømsledninger, 45316211   Installation af belyste færdselstavler, 45316200   Installation af signaludstyr, 45316212   Installation af trafiklys, 45316213   Installation af trafikstyringsudstyr, 34992100   Belyste færdselstavler, 45316210   Installation af trafikovervågningsudstyr, 34996000   Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje, 34996100   Trafiksignaler, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34923000   Udstyr til vejtrafikregulering
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 400 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven både hvad angår nyanlæg og drift og vedligehold. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt. Bygherre vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Dvs. Tilbudsgivere som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6, blive udelukket fra deltagelse, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes afsnit 6.4
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Dynamisk Indkøbssystem vedr. kontrakter på etablering og renovering af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse Nærværende udbud har til formål at samle deltagere, der sammensættes i et Dynamisk indkøbssystem, hvorfra Bygherre løbende vil offentliggøre miniudbud for alle deltagere i systemet. Dette skal deltagere ansøge om i nærværende udbudsproces. I forbindelse med Bygherres løbende behov for indkøb af den udbudte ydelse, vil Bygherre ved de konkrete indkøb opfordre alle deltagere i det Dynamiske indkøbssystem til at afgive tilbud, dette i form af et miniudbud. Det er frivilligt for deltagerne i det Dynamiske indkøbssystem at afgive tilbud på alle kommende miniudbud. Kriterierne for tildeling på de kommende miniudbud vil være efter tildelingskriteriet ”Pris”. I forhold til de løbende miniudbud i det Dynamiske indkøbssystem vil der være tale om indkøb af samme art af opgaver, herunder opgaver relateret til renovering af eksisterende trafiksignalanlæg samt etablering af nye trafiksignalanlæg. Ydre udstyr, som skal anvendes for andre og kommende ITS-systemer i Esbjerg Kommune, f.eks. udstyr der skal anvendes i forbindelse med busprioritering, er indeholdt i udbuddet i det omfang, det ydre udstyr er knyttet direkte til trafiksignalanlæggene. Renovering af trafiksignalanlæg omfatter udskiftning af styremaskiner, master, armatur, kabler og rør. Bygherre forventer at give det Dynamiske indkøbssystem en levetid på 4 år. Det udbudte arbejde bliver mere detaljeret beskrevet i de konkrete miniudbud. Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt.
Intern ID 199132
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ):  45316200   Installation af signaludstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  45316000   Installation af belysning og elektriske signalanlæg, 45232200   Følgearbejder i forbindelse med stærkstrømsledninger, 45316211   Installation af belyste færdselstavler, 45316200   Installation af signaludstyr, 45316212   Installation af trafiklys, 45316213   Installation af trafikstyringsudstyr, 34992100   Belyste færdselstavler, 45316210   Installation af trafikovervågningsudstyr, 34996000   Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje, 34996100   Trafiksignaler, 34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 34923000   Udstyr til vejtrafikregulering
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2024
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Bygherre har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven både hvad angår nyanlæg og drift og vedligehold. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt. Bygherre vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Dvs. Tilbudsgivere som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 og 6, blive udelukket fra deltagelse, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes afsnit 6.4
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris vil blive vurderet med udgangspunkt i den samlede tilbudssum. Alle udgifter til dækning af de i miniudbudsmaterialet og tilbudsgrundlaget nævnte arbejder, ydelser, leverancer, tiltag, foranstaltninger skal værre indeholdt i den samlede tilbudssum, evalueringsgrundlaget, medmindre det udtrykkeligt er nævnt, at det ikke er indeholdt. Det samme gælder for alle bi-ydelser, arbejder, leverancer, tiltag og foranstaltninger, som er nødvendige for opgavens gennemførelse. Alle beløbsangivelser i tilbuddet skal være i danske kroner (DKK) ekskl. moms, men inklusive alle øvrige afgifter, gebyrer, tillæg og omkostninger mv. Eventuelle tilbudsposter, der enten er tomme eller er udfyldt med andet end tal, fx streger eller lignende, anses for tilbudt til 0,00 kr. Det er tilbudsgivers eget ansvar at kontrollere, at sammentællingerne i tilbudslisten er korrekte. Bygherre er ikke ansvarlig for eventuelle regnefejl i tilbudslisten.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 809 780,70   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn ATKI A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 87790
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 809 780,70   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 87790
Titel Miniudbud af entreprisekontrakt vedr. renovering af et signalreguleret kryds ved Stormgade/Strandby Kirkevej/Grådybet. / ATKI A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 12/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Esbjerg Kommune
Registreringsnummer 29189803
Postadresse Torvegade 74
By Esbjerg
Postnummer 6700
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Christian Meyer Vestergaard
E-mail chp27@esbjerg.dk
Telefon +45 76161616
Internetadresse https://www.esbjerg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn ATKI A/S
Registreringsnummer 27927882
Postadresse Transportbuen 9
By Næstved
Postnummer 4700
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
E-mail info@atki.dk
Telefon 48237910
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID b1bcecdd-7400-4f2e-bbf0-f45a61ad41c6   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/03/2025   13:16:35 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 202059-2025
EUT-S-nummer 62/2025
Offentliggørelsesdato 28/03/2025

Send til en kollega

0.063