23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
08.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Ændring af rammeaftale om ajourføring af søkort med Weilbach A/S


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

226568-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed – Ændring af rammeaftale om ajourføring af søkort med Weilbach A/S
OJ S 69/2025 08/04/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
E-mail 00516821@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Ændring af rammeaftale om ajourføring af søkort med Weilbach A/S
Beskrivelse FMI har rammeaftale nr. 4600007500 med Weilbach A/S om ajorføring af søkort. Ajourføringen har hidtil fundet sted ved, at Søværnets søkort er blevet indsendt til Weilbach A/S, der derefter har udført pen- og blækrettelser på baggrund af de ugentlige rettelser, der bliver indberettet via Efterretninger for Søfarende. Geodatastyrelsen, der er den officielle søkortsproducent i Danmark, overgår til 'Plot on demand' den 1. april 2025. Det indebærer, at rettelser fra Efterretninger for Søfarende kan indarbejdes elektronisk. Derfor er det nu nødvendigt at ændre rammeaftalen, så at den tillader ajourføring af søkort gennem 'Plot on demand'.
Identifikator for proceduren 28647608-7b9a-400c-ac0f-07001ac64f1d
Tidligere bekendtgørelse 673930-2024
Intern ID 2023/009087
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  63000000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34930000   Maritimt udstyr, 34933000   Navigationsudstyr, 63720000   Støttevirksomhed i forbindelse med søtransport, 63724000   Navigationstjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Lautrupbjerg 1-5    
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Søkortene sendes til og fra alle steder, hvor Søværnet har en tilstedeværelse. Arbejdet med at ajourføre kortene udføres dog på leverandørens faciliteter.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Ændring af rammeaftale om ajourføring af søkort med Weilbach A/S
Beskrivelse FMI har rammeaftale nr. 4600007500 med Weilbach A/S om ajorføring af søkort. Ajourføringen har hidtil fundet sted ved, at Søværnets søkort er blevet indsendt til Weilbach A/S, der derefter har udført pen- og blækrettelser på baggrund af de ugentlige rettelser, der bliver indberettet via Efterretninger for Søfarende. Geodatastyrelsen, der er den officielle søkortsproducent i Danmark, overgår til 'Plot on demand' den 1. april 2025. Det indebærer, at rettelser fra Efterretninger for Søfarende kan indarbejdes elektronisk. Derfor er det nu nødvendigt at ændre rammeaftalen, så at den tillader ajourføring af søkort gennem 'Plot on demand'.
Intern ID 2023/009087
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  63000000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med transport; rejsebureauvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34930000   Maritimt udstyr, 34933000   Navigationsudstyr, 63720000   Støttevirksomhed i forbindelse med søtransport, 63724000   Navigationstjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Lautrupbjerg 1-5    
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Søkortene sendes til og fra alle steder, hvor Søværnet har en tilstedeværelse. Arbejdet med at ajourføre kortene udføres dog på leverandørens faciliteter.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/10/2024
Varigheds slutdato 15/10/2026
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalen blev indgået den 15. oktober 2024, og den varer i to år indtil den 15. oktober 2026. Rammeaftalen indeholder to optioner på forlængelse med ét år hver især.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : FMI følger proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Aftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Delvis udskiftning eller udvidelse af eksisterende leveringer eller af bestående installationer, som er foretaget af den oprindelige leverandør på de udtrykkelige betingelser, der er anført i direktivet
Anden begrundelse Den relevante hjemmel vurderes at være Udbudsloven § 178, stk. 2, da ændringen ikke berører grundlæggende elementer ud fra de i denne paragraf oplistede betingelser: For det første, mht. § 178, stk. 2, nr. 1, var det alene Weilbach A/S, der afgav tilbud under udbudsprocessen, og FMI har ikke kendskab til andre leverandører end Weilbach A/S, der har interesse for en licensaftale angående 'Plot on demand'. Det vurderes derfor ikke, at ændringen medfører et udvidet tilbudsgiverfelt. For det andet, mht. § 178, stk. 2, nr. 2, vurderes ændringen ikke at forskyde den økonomiske balance til leverandørens fordel. Weilbach A/S vil skulle ajourføre færre kort som følge af ændringen, men rammeaftalens målværdi og den årlige afgift ændres ikke. For det tredje, mht. § 178, stk. 2, nr. 3, udvider ændringen ikke rammeaftalens anvendelsesområde, da rammeaftalen fortsat omhandler ajourføring af søkort. For det fjerde, mht. § 178, stk. 2, nr. 4, er der ikke tale om en ny leverandør. På baggrund af ovenstående er det FMI's vurdering, at ændringen af aftalen lovligt kan gennemføres i henhold til de ovennævnte betingelser i Ubl § 178, stk. 2.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Weilbach A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2023/009087
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007500
Titel Rammeaftale nr. 4600007500 vedrørende ajourføring af søkort
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 02/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer 16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Gustav Pørksen
E-mail 00516821@mil.dk
Telefon 51791945
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Weilbach A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 54953828
Postadresse Firskovsvej 36
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Telefon 33 34 35 60
Internetadresse https://www.weilbach.com/da
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d8f066a4-c85f-4a8a-b11b-9d56980aa358   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   10:51:20 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/04/2025   13:38:04 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 226568-2025
EUT-S-nummer 69/2025
Offentliggørelsesdato 08/04/2025

Send til en kollega

0.031