23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 058-108458
Offentliggjort
23.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Trafikselskabet Movia

FV7 — Udbud af Flextrafik Variabel


Trafikselskabet Movia

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Trafikselskabet Movia
29896569
Gammel Køge Landevej 3
Valby
2500
Danmark
Kontaktperson: Søren Kock
Telefon: +45 31131692
E-mail: sbk@moviatrafik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.moviatrafik.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1202_20170209.nsf
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/asp4/tender/movia_1202_20170209.nsf
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

FV7 — Udbud af Flextrafik Variabel.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
60000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der forventes i udbudsperioden kørt i alt ca. 1 600 000 ture. Heraf forventes ca. 300 000 ture udført af vogne, der kører i henhold til kontrakter om garanteret kørsel. Der forventes således ca. 1 300 000 ture om året af den form for kørsel, der udbydes i nærværende udbud.

For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder — og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik — anses det for værende nødvendigt at søge aftaler omfattende i alt maks. 700 vogne med hjemsted i Region Sjælland og maks. 700 vogne med hjemsted i Region Hovedstaden til at sikre dækning i den kommende kontraktperiode.

Kørslen, der udbydes, er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 280 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
60000000
60100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der forventes i udbudsperioden kørt i alt ca. 1 600 000 ture. Heraf forventes ca. 300 000 ture udført af vogne, der kører i henhold til kontrakter om garanteret kørsel. Der forventes således ca. 1 300 000 ture om året af den form for kørsel, der udbydes i nærværende udbud.

For at kunne opretholde forsyningen af disse ydelser i spidsbelastningsperioder — og samtidig sikre en rentabel kollektiv trafik — anses det for værende nødvendigt at søge aftaler omfattende i alt maks. 700 vogne med hjemsted i Region Sjælland og maks. 700 vogne med hjemsted i Region Hovedstaden til at sikre dækning i den kommende kontraktperiode.

Kørslen, der udbydes, er variabel, hvilket betyder, at Movia ikke garanterer nogen fast mængde af kørsel til den enkelte operatør, der indgås kontrakt med.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 280 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2017
Slut: 30/09/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Oprettelse som byder kræver CVR-nr.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring med en minimum dækningssum for personskade på 10 000 000 DKK og med en minimum dækningssum for tingsskade på 2 000 000 DKK pr. år, i tilfælde af indgåelse af kontrakt.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring eller dokumentation for at disse kan opnås i tilfælde af indgåelse af kontrakt.

Oplysninger om eventuelle underleverandører på opgaven og hvilke dele af kontrakten, der tænkes givet i underentreprise.

Der gøres opmærksomt på, at vognmandskursus skal være gennemført og bestået ved indgivelse af tilbud.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En ansøger, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135, stk. 1 og 3, 136 og 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Se udbudsbetingelser.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Se udbudsbetingelser.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Se udbudsbetingelser.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se udbudsbetingelser.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/05/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 31/12/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 02/05/2017
Tidspunkt: 14:01
Sted:

Trafikselskabet Movia, Gammel Køge Landevej 3, 2500 Valby.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til åbning af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Movia afholder informationsmøder om udbuddet på følgende steder og dage:

Scandic Hotel Hvidovre, Kettevej 4, 2650 Hvidovre — den 28.3.2017 kl. 10:00-12:00.

Tilmelding på operatorer@moviatrafik.dk senest kl. 9:00 dagen før det aktuelle møde.

Informationsmødet er beregnet til de operatører, der ikke har deltaget i informationsmøderne d. 7. eller 14. marts.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/03/2017

Send til en kollega

0.063