23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Trafikselskabet Movia

A24 - udbud af almindelig rutekørsel


Trafikselskabet Movia

282888-2025 - Resultater
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – A24 - udbud af almindelig rutekørsel
OJ S 85/2025 02/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Trafikselskabet Movia
E-mail tla@moviatrafik.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel A24 - udbud af almindelig rutekørsel
Beskrivelse Udbud af almindelig rutekørsel svarende til ca. 580.000 køreplantimer pr. år og 159 driftsbusser. Kørslen udbydes i 9 udbudsenheder. Der vil blive indgået kontrakter med forventet driftsstart i perioden fra februar 2026 til august 2027.
Identifikator for proceduren 3028ab18-e845-496e-8b9b-1e595039af6a
Tidligere bekendtgørelse 73cf9969-02cd-4a65-917f-134c651938db-01
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Movia forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de delkontrakter, der nævnes i udbudsbetingelsernes punkt 12.3. Movia vil prækvalificere op til 25 egnede ansøgere. Såfremt Movia modtager ansøgninger fra mere end 25 egnede ansøgere, vil Movia udvælge de 25 ansøgere, der efter Movias opfattelse har fremlagt de bedste og mest relevante referencer, jf. udbudsbetingelserne. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet er eller bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Adgangen til self-cleaning i udbudslovens § 138 gælder ikke for ansøgere omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder for tilbudsfristen) og det seneste årsregnskab eller de seneste tre årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 501 187 712,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering. I overensstemmelse med forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked, er ansøgere forpligtet til at anmelde, om de har modtaget udenlandsk finansiel støtte som defineret i forordningen. Anmeldelse om modtagne subsidier eller erklæring om ikke at have modtaget anmeldelsespligtige subsidier skal vedlægges ansøgning om prækvalifikation. Ajourført anmeldelse/erklæring skal vedlægges tilbudsgivers endelige tilbud. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere information. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022. Operatøren skal i forbindelse med udførelsen af kontrakten sikre oplæring af dennes medarbejdere i overensstemmelse med kontraktens pkt. 12.3. Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet torsdag 6. februar 2025 kl. 13.00. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 3. februar 2025 til tla@moviatrafik.dk. Movia forventer at afholde mødet virtuelt via Teams.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbudsenhed 1
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 311, 312, 314, 310R og 320R.
Intern ID Udbudsenhed 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 49 071 667,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 85,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Udbudsenhed 2
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 330R, 353, 365R, 375R, 354, 370R, 374, 390R
Intern ID Udbudsenhed 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 90 645 879,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Udbudsenhed 3
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 321, 322, 323, 325, 326, 327.
Intern ID Udbudsenhed 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 11   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 9 år med mulighed for forlængelse i 2 år således at kontrakten kan løbe i alt 11 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 24 604 565,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Udbudsenhed 4
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 40E og 400S
Intern ID Udbudsenhed 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 79 396 152,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel Udbudsenhed 5
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 179, 182, 183, 191, 193, 196, 197, 198, 388.
Intern ID Udbudsenhed 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 82 662 226,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0006
Titel Udbudsenhed 6
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 143, 144, 151, 152, 165, 168, 158, 163, 217.
Intern ID Udbudsenhed 6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 92 443 351,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0007
Titel Udbudsenhed 7
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 465, 466, 468.
Intern ID Udbudsenhed 7
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 110 132,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0008
Titel Udbudsenhed 8
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 240, 260R, 460R, 470R, 608, 670, 480R, 680.
Intern ID Udbudsenhed 8
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 76 345 629,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0009
Titel Udbudsenhed 9
Beskrivelse Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 563, 571, 572, 573.
Intern ID Udbudsenhed 9
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 14   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 908 112,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point).
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftssikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0005
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0006
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0007
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0008
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0009
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Trafikselskabet Movia
Registreringsnummer 29896569
Postadresse Gammel Køge Landevej 3
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Tina Larsen
E-mail tla@moviatrafik.dk
Telefon 36131760
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 99b74238-f0dd-466e-9908-ccd9fbc7ed51   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 30/04/2025   09:15:56 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 30/04/2025   09:20:55 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 282888-2025
EUT-S-nummer 85/2025
Offentliggørelsesdato 02/05/2025

Send til en kollega

0.063