1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Trafikselskabet Movia 
  
 
   
   
   Den ordregivende enheds aktiviteter
   : 
   Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   A24 - udbud af almindelig rutekørsel 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbud af almindelig rutekørsel svarende til ca. 580.000 køreplantimer pr. år og 159 driftsbusser. Kørslen udbydes i 9 udbudsenheder. Der vil blive indgået kontrakter med forventet driftsstart i perioden fra februar 2026 til august 2027. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   3028ab18-e845-496e-8b9b-1e595039af6a 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   73cf9969-02cd-4a65-917f-134c651938db-01 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
   Hovedpunkterne i proceduren
   : 
   Movia forbeholder sig retten til at tildele kontrakter, der kombinerer de delkontrakter, der nævnes i udbudsbetingelsernes punkt 12.3. Movia vil prækvalificere op til 25 egnede ansøgere. Såfremt Movia modtager ansøgninger fra mere end 25 egnede ansøgere, vil Movia udvælge de 25 ansøgere, der efter Movias opfattelse har fremlagt de bedste og mest relevante referencer, jf. udbudsbetingelserne. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet er eller bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Adgangen til self-cleaning i udbudslovens § 138 gælder ikke for ansøgere omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder for tilbudsfristen) og det seneste årsregnskab eller de seneste tre årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Østsjælland
     
    (
    DK021
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    501 187 712,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkaldelse af tilbud er afsluttet 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Ansøgerne gøres opmærksom på, at der kan blive foretaget væsentlige ændringer i udbudsmaterialet som led i forhandlingerne, idet Movia forbeholder sig ret til at forhandle alle dele af udbudsmaterialet medmindre det udtrykkeligt er angivet, at en del af udbudsmaterialet ikke vil blive gjort til genstand for forhandlinger. Dette udbud eller dele heraf kan eventuelt annulleres eller udskydes, hvis der eksempelvis ikke kan opnås den fornødne bevillingsmæssige hjemmel. Ansøgerne betales ikke for udarbejdelse af anmodninger om deltagelse eller udarbejdelse af tilbud. Dette uanset en eventuel annullering. I overensstemmelse med forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked, er ansøgere forpligtet til at anmelde, om de har modtaget udenlandsk finansiel støtte som defineret i forordningen. Anmeldelse om modtagne subsidier eller erklæring om ikke at have modtaget anmeldelsespligtige subsidier skal vedlægges ansøgning om prækvalifikation. Ajourført anmeldelse/erklæring skal vedlægges tilbudsgivers endelige tilbud. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere information. Kontrakten er omfattet af kravet om anvendelse af personer under oplæring, der blev indført med ændringen af udbudsloven, der trådte i kraft 1. juli 2022. Operatøren skal i forbindelse med udførelsen af kontrakten sikre oplæring af dennes medarbejdere i overensstemmelse med kontraktens pkt. 12.3. Movia afholder informationsmøde for operatører om udbuddet torsdag 6. februar 2025 kl. 13.00. Tilmelding til informationsmødet skal ske senest den 3. februar 2025 til tla@moviatrafik.dk. Movia forventer at afholde mødet virtuelt via Teams. 
     
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/25/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 1 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 311, 312, 314, 310R og 320R. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 1 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    49 071 667,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     85,00 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     15,00 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 2 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 330R, 353, 365R, 375R, 354, 370R, 374, 390R 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 2 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    90 645 879,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 3 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 321, 322, 323, 325, 326, 327. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 3 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    11
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    1 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 9 år med mulighed for forlængelse i 2 år således at kontrakten kan løbe i alt 11 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    24 604 565,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0004 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 4 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 40E og 400S 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 4 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    79 396 152,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0005 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 5 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 179, 182, 183, 191, 193, 196, 197, 198, 388. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 5 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    82 662 226,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0006 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 6 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 143, 144, 151, 152, 165, 168, 158, 163, 217. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 6 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    92 443 351,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0007 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 7 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 465, 466, 468. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 7 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    2
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    0 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    3 110 132,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0008 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 8 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 240, 260R, 460R, 470R, 608, 670, 480R, 680. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 8 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    76 345 629,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0009 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbudsenhed 9 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Almindelig rutekørsel. Kørslen finder på udbudstidspunktet sted på linje 563, 571, 572, 573. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbudsenhed 9 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    60000000
     
    Transporttjenester (ikke affaldstransport) 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    14
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Den ordinære kontraktperiode er 6 år med mulighed for forlængelse 2 x 4 år således at kontrakten kan løbe i alt 14 år. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    2 908 112,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Prisevalueringen foretages på baggrund af priserne i den af Tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (udbudsbilag A). Den evalueringstekniske pris udgøres af de af de af tilbudsgiver tilbudte samlede årlige omkostninger fratrukket et eventuelt evalueringsteknisk fradrag. De samlede årlige omkostninger består af summen af de af tilbudsgiver tilbudte: • Faste omkostninger pr. år • Busafhængige omkostninger pr. år • Køreplantimeafhængige omkostninger pr. år Ved besvarelse af LCA-spørgeskemaet kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 5.000 kr. pr. driftsbus på udbudsenhed 1, 2, 3, 4, 5, 6 og 8 hvis tilbudsgiver opnår mindst 40 procent. For udbudsenhed 1, 2 og 4 kan tilbudsgiver opnå et evalueringsteknisk fradrag på 8 kr. pr. køreplantime, hvis tilbuddet indeholder emissionsfri kabineopvarmning. Movia vil anvende en lineær pointmodel til omregning af pris til point. ”Pris” udgøres af de priser som er anført i Tilbudslisten (udbudsbilag A) fratrukket eventuelle evalueringstekniske fradrag. Der gennemføres en selvstændig pointberegning for hver udbudsenhed, uanset om den indgår i et enkelttilbud eller kombinationstilbud. Laveste evalueringstekniske pris tildeles 8 point, mens 0 point tildeles til Tilbuddet med en pris svarende til laveste evalueringstekniske pris plus 20 %. Tilbud med priser imellem laveste evalueringstekniske pris og laveste evalueringstekniske pris plus 20 % tildeles point ved lineær interpolation. Der anvendes to decimaler. Hvis mere end 3 tilbud på en given udbudsenhed ligger uden for det fastsatte spænd på 20 %, vil Movia bruge følgende sekundære evalueringsmodel: Der foretages lineær interpolation mellem laveste pris (8 point) og højeste pris (0 point). 
    
 
     
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Driftssikkerhed 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Underkriteriet ”Driftsikkerhed” vurderes ud fra Tilbudsgivers redegørelse for driftssikkerhed. Redegørelsen må højst fylde 3 sider inkl. billeder og figurer. Teksten må desuden højst udgøre 7.200 anslag inkl. mellemrum. Såfremt redegørelsen overstiger side og/eller anslagsbegrænsningen indgår alene den del, der ikke overstiger begrænsningen i evalueringen. Ved evalueringen af underkriteriet ”Driftssikkerhed” vurderes følgende: • Tilgængelighed af reservedele er tilstrækkelig til at tilbudsgiver kan gennemføre de tilbudte ydelser (70%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgiver har tilstrækkelig egen beholdning af reservedele, som kan anvendes til Kontraktens opfyldelse. - At Tilbudsgiver er sikret kort leveringstid fra sine faste leverandører af reservedele. • Eventuelle ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde under gennemførelse af Kontrakten ikke vil påvirke Kontraktens gennemførelse negativt (30%). Ved vurderingen heraf lægges vægt på: - At Tilbudsgivers fremlægger en klar plan for Tilbudsgivers håndtering af ændringer i Tilbudsgivers forsyningskæde, som sikrer opretholdelse af Tilbudsgivers levering af ydelser i henhold til Kontrakten, Ved bedømmelsen vil point for de enkelte udbudsenheder for ”Driftssikkerhed” blive multipliceret med vægtningen 15 %. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Efter klagenævnsloven § 7, stk. 1, skal klage over manglende prækvalifikation i henhold forsyningsvirksomhedsdirektivet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. Andre klager skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt, jf. klagenævnslovens § 7, stk. 2, nr. 1. Efter klagenævnslovens § 6, stk. 4, skal klager senest samtidig med indgivelse af klage over ordregiver til klagenævnet skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til klagenævnet. 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Trafikselskabet Movia 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0004 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0005 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0006 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0007 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     4 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0008 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     5 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0009 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Resumé af de klager som køberen har modtaget 
     
     Antal klagere
     : 
     0 
    
 
     
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     1 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Trafikselskabet Movia 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   29896569 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Gammel Køge Landevej 3 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Tina Larsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   36131760 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Toldboden 2 
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
    Organisation med ansvar for mægling 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11 
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Enhed
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
  
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   99b74238-f0dd-466e-9908-ccd9fbc7ed51
     -  
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   30 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   30/04/2025
    
   09:15:56 (UTC) Western European Time, GMT 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
   : 
   30/04/2025
    
   09:20:55 (UTC) Western European Time, GMT 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   282888-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   85/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   02/05/2025