23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udenrigsministeriet

Udbud af rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans


Udenrigsministeriet

291642-2025 - Resultater
Danmark – Udlejning af busser og turistbusser med chauffør – Udbud af rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans
OJ S 88/2025 07/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udenrigsministeriet
E-mail dornei@um.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans
Beskrivelse Danmark har i perioden fra den 1. juli 2025 til den 31. december 2025 formandskabet for EU. Udenrigsministeriet har i den forbindelse behov for befordring af deltagerne til en række mødeaktiviteter m.v., herunder uformelle ministermøder, embedsmandsmøder- og konferencer. Det forventes, at Danmark også vil være vært for topmøder i perioden. Udbuddet omfattede to delaftaler (rammeaftaler), vedrørende transportydelser med busser og minivans. Delaftalerne er geografisk opdelt: Delaftale 1 omfatter kørsel i Jylland og delaftale 2 omfatter kørsel på Sjælland. Mødeaktiviteterne skal afholdes i København (delaftale 2) samt på forskellige konferencesteder i Jylland (delaftale 1). Det forventede omfang af kørslerne fremgår af udbudsmaterialet. Leverandøren skal herudover stille en administrativ enhed til rådighed, som håndterer modtagelse af bestillinger, ændringer og i øvrigt deltage i planlægningen af kørslerne. De nærmere krav til køretøjer og medarbejdere fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren 0e5801ee-e878-4b3d-b594-b7fa343d9d6e
Tidligere bekendtgørelse 5830edeb-0a57-4309-8f43-e7972dd61185-01
Intern ID -
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60172000   Udlejning af busser og turistbusser med chauffør
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Delaftale 1 vedrører kørsel i Jylland. Nuts-koderne DK04, DK05 og DK03 er gældende for delaftale 1. Delaftale 2 vedrører kørsel på Sjælland. Nuts-koderne DK01 og DK02 er gældende for delaftale 2.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2023/10   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans (Jylland)
Beskrivelse Transporten under delaftale 1 omfatter navnlig: • kørsel af gæsterne til ministermøder med bus mellem hoteller, restauranter, virksomhedsbesøg og konference-/mødesteder (buskørsel), • shuttlekørsel mellem hhv. Billund Lufthavn og Horsens, • shuttlekørsel mellem Billund Lufthavn og Herning, • shuttlekørsel mellem hhv. forskellige lokaliteter i Herning by • shuttlekørsel mellem forskellige lokaliteter i Horsens by.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60172000   Udlejning af busser og turistbusser med chauffør
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Delaftale 1 vedrører kørsel i Jylland. Nuts-koderne DK04, DK05 og DK03 er gældende for delaftale 1.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2025
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 050 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den angivne værdi af rammeaftalen udgør den evalueringstekniske pris. Ordregiver kender ikke på nuværende tidspunkt antallet af køretøjer, der vil blive anvendt under rammeaftalen, og der er derfor angivet 1 køretøj.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt un-derrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser (Sjælland)
Beskrivelse Transporten under delaftale 2 omfatter navnlig: • kørsel af gæsterne til ministermøder med bus mellem hoteller, restauranter, virksomhedsbesøg og konference-/mødesteder (buskørsel).
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60172000   Udlejning af busser og turistbusser med chauffør
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Delaftale 2 vedrører kørsel på Sjælland. Nuts-koderne DK01 og DK02 er gældende for delaftale 2.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2025
Varigheds slutdato 31/12/2025
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den angivne værdi af rammeaftalen udgør den evalueringstekniske pris. Ordregiver kender ikke på nuværende tidspunkt antallet af køretøjer, der vil blive anvendt under rammeaftalen, og der er derfor angivet 1 køretøj.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt un-derrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af kla-gen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 4 200 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 2 050 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 100 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1 050 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Vikingbus A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans (Jylland) (1) - Vikingbus A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 761 050,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser og minivans (Jylland) (1) - Vikingbus A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 25/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
Kategori af køretøj Bus (M3)
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 0
Antallet af renere køretøjer 0
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 2 100 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 1 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Vikingbus A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser (Sjælland) (1) - Vikingbus A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 804 100,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale vedrørende transportydelser med busser (Sjælland) (1) - Vikingbus A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 25/03/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
Kategori af køretøj Bus (M3)
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 0
Antallet af renere køretøjer 0
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Udenrigsministeriet
Registreringsnummer 4024777
Postadresse Asiatisk Plads 2
By København K
Postnummer 1402
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail dornei@um.dk
Telefon +45 33920000
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Vikingbus A/S
Registreringsnummer 30527887
Postadresse Kanalholmen 1
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail info@vikingbus.dk
Telefon +45 32660000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 20399984-37c0-4263-8f9a-e0346ba7cab7   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 06/05/2025   09:17:41 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 06/05/2025   09:31:04 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 291642-2025
EUT-S-nummer 88/2025
Offentliggørelsesdato 07/05/2025

Send til en kollega

0.063