1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vejdirektoratet
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
ELCAFE.2025 (Genudbud) - Udbud af koncessioner angående drift af rastepladscafeer og ladefaciliteter langs motorvejsnettet fra 2026
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter tre delkontrakter vedr. drift af rastepladscafe samt ni delkontrakter vedrørende etablering og drift af ladefaciliteter langs motorvejsnettet. En nærmere beskrivelse af baggrunden for udbuddet findes i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren
:
76981a95-4d30-4724-9965-d03d1bcb1dca
Tidligere bekendtgørelse
:
119941-2025
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med mulighed for forhandling.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63710000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med landtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
217 900 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11. Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/23/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delkontrakt 1: Piberhus Ø
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sydmotorvejen 355 B
By
:
Haslev
Postnummer
:
4690
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 400 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage; Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0033
Titel
:
Delkontrakt 2: Torkilstrup N
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 152B
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
200 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0034
Titel
:
Delkontrakt 3: Torkilstrup S
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 151A
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
250 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0035
Titel
:
Delkontrakt 4: Kongsted N
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Vestmotorvejen 340
By
:
Ringsted
Postnummer
:
4100
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
35 400 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0036
Titel
:
Delkontrakt 5: Piberhus V
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sydmotorvejen 354
By
:
Haslev
Postnummer
:
4690
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 550 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0037
Titel
:
Delkontrakt 6: Årslev Ø
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sønderjyske Motorvej 704
By
:
Rødekro
Postnummer
:
6230
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
6 900 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0038
Titel
:
Delkontrakt 7: Hylkedal V
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 7
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sønderjyske Motorvej 648
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 950 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0039
Titel
:
Delkontrakt 8: Hylkedal Ø
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 8
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sønderjyske Motorvej 649
By
:
Kolding
Postnummer
:
6000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0040
Titel
:
Delkontrakt 9: Dall
Beskrivelse
:
Etablering og drift af ladepark, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 9
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
63712600
Optankning af køretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Nordjyske Motorvej 282
By
:
Svenstrup J.
Postnummer
:
9230
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
18 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium C – Ladefaciliteternes serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0041
Titel
:
Delkontrakt 10: Piberhus Ø
Beskrivelse
:
Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 10
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
55330000
Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Sydmotorvejen 355 B
By
:
Haslev
Postnummer
:
4690
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
48 225 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0042
Titel
:
Delkontrakt 11: Torkilstrup N
Beskrivelse
:
Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 11
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
55330000
Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 152B
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
39 900 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0043
Titel
:
Delkontrakt 12: Torkilstrup S
Beskrivelse
:
Drift af rastepladscafe, se desuden punkt 2.1
Intern ID
:
Delkontrakt 12
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
55330000
Cafeteriavirksomhed
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 151A
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/05/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
38 100 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Underkriterium A - Pris
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Underkriterium B – Rastepladscafeens serviceniveau
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet er beskrevet i udbudsmaterialet.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Kriterium for tildeling er det bedste forhold mellem pris og kvalitet. Evalueringsmodellen er af typen prismodeller, og det indebærer, at der for hvert tilbud beregnes en samlet evalueringspris, som består af tilbudssummen korrigeret med et fiktivt tillæg eller fradrag for hvert af de kvalitative underkriterier. Disse tillæg/fradrag fastsættes ud fra tilbuddets kvalitet. Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der har opnået den laveste samlede evalueringspris. Modellen er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om koncessionstildeling i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen om koncessionstildelingen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Vejdirektoratet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
45 995 643,50
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
3 084 824,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
6 400 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
2 568 750,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 1: Piberhus Ø
Titel
:
Delkontrakt 1: Piberhus Ø
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0033
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 2
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0033
Værdien af tilbuddet
:
2 629 641,50
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
200 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
2 579 641,50
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 2: Torkilstrup N
Titel
:
Delkontrakt 2: Torkilstrup N
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
02/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet, Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0034
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
PowerGo Public Denmark ApS
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0035
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 4
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0035
Værdien af tilbuddet
:
5 459 077,50
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
35 400 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
5 159 077,50
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 4: Kongsted N
Titel
:
Delkontrakt 4: Kongsted N
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0036
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 5
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0036
Værdien af tilbuddet
:
6 927 943,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
6 550 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
6 827 943,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 5: Piberhus V
Titel
:
Delkontrakt 5: Piberhus V
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0037
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
PowerGo Public Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 6
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0037
Værdien af tilbuddet
:
5 237 500,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
6 900 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
5 137 500,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 6: Årslev Ø
Titel
:
Delkontrakt 6: Årslev Ø
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0038
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 7
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0038
Værdien af tilbuddet
:
5 259 077,50
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
8 950 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
5 159 077,50
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 7: Hylkedal V
Titel
:
Delkontrakt 7: Hylkedal V
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0039
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 8
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0039
Værdien af tilbuddet
:
5 866 330,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
9 000 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
5 766 330,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 8: Hylkedal Ø
Titel
:
Delkontrakt 8: Hylkedal Ø
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0040
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
PowerGo Public Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 9
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0040
Værdien af tilbuddet
:
5 237 500,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
18 000 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
5 137 500,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en analyse af elbilisternes forventede behov for at foretage opladninger på strækningen og en gennemsnitspris for opladninger i en periode, der ligger forud for gennemførelsen af udbudsproceduren.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 9: Dall
Titel
:
Delkontrakt 9: Dall
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0041
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Info-Teria Piberhus Øst
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 10
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0041
Værdien af tilbuddet
:
325 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
48 225 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
300 000,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en fremskrivning af historiske omsætningstal for salget af varer og tjenesteydelser på den af delkontrakten omfattede rasteplads. Fremskrivningen er sket med stigningen i trafikken.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 10: Piberhus Ø
Titel
:
Delkontrakt 10: Piberhus Ø
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
29/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0042
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Thorkildstrup Cafeteria v/Resit Avci
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 11
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0042
Værdien af tilbuddet
:
2 500 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
39 900 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
2 500 000,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en fremskrivning af historiske omsætningstal for salget af varer og tjenesteydelser på den af delkontrakten omfattede rasteplads. Fremskrivningen er sket med stigningen i trafikken.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 11: Torkilstrup N
Titel
:
Delkontrakt 11: Torkilstrup N
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
02/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0043
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Info-teria Syd hos Emil ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Vinderens tilbud på delkontrakt 12
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0043
Værdien af tilbuddet
:
850 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Anslået værdi af den omsætning, der kommer fra brugerne af koncessionen
:
38 100 000,00
DKK
Anslået værdi af den indtægt, som kommer fra den køber, der meddelte koncessionen
:
900 000,00
DKK
Metode, der er anvendt til at beregne den anslåede værdi af koncessionen
:
Delkontraktens anslåede værdi bygger på, en fremskrivning af historiske omsætningstal for salget af varer og tjenesteydelser på den af delkontrakten omfattede rasteplads. Fremskrivningen er sket med stigningen i trafikken.
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Delkontrakt 12: Torkilstrup S
Titel
:
Delkontrakt 12: Torkilstrup S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
11/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
05/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vejdirektoratet
Registreringsnummer
:
60729018
Afdeling
:
Grøn transport og rastepladser
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jesper Kaae
Telefon
:
+45 7244 3333
Denne organisations roller
:
Køber
TED eSender
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8000
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4572405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41 71 50 00
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
EV Infra Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Lille virksomhed
Registreringsnummer
:
42885746
Postadresse
:
Generatorvej 15, 1.
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001, LOT-0033, LOT-0035, LOT-0036, LOT-0038, LOT-0039
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
PowerGo Public Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Lille virksomhed
Registreringsnummer
:
44123452
Postadresse
:
Bragesgade 8B
By
:
København N
Postnummer
:
2200
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0037, LOT-0040
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Info-Teria Piberhus Øst
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed
Registreringsnummer
:
28212038
Postadresse
:
C/O Yvonne Tina Kilstoft Bech Jacobshavn 9
By
:
Næstved
Postnummer
:
4700
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0041
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Thorkildstrup Cafeteria v/Resit Avci
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed
Registreringsnummer
:
26664004
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 152B
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0042
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Info-teria Syd hos Emil ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed
Registreringsnummer
:
31301076
Postadresse
:
Holbækmotorvejen 5
By
:
Kirke Såby
Postnummer
:
4060
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0043
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
62266112-6514-4ccd-9b2a-e5b98175a66e
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
32
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
14/05/2025
06:59:04 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
312136-2025
EUT-S-nummer
:
93/2025
Offentliggørelsesdato
:
15/05/2025