23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Kontrakt om befordring og afhentning af brevpost


Skatteforvaltningen

392704-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Postbefordring – Kontrakt om befordring og afhentning af brevpost
OJ S 115/2025 18/06/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteankestyrelsen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Spillemyndigheden
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Tilsynet med told- og skatteforvaltningens it-område
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om befordring og afhentning af brevpost
Beskrivelse Kontrakten omfatter befordring af fysiske brevforsendelser fra ordregivers lokationer til adresser i ind- og udland. Leverandøren skal afhente brevpost på ordregivers lokationer, som er beliggende rundt i Danmark. Ydelsen omfatter ligeledes levering af en fratagelsesordning, således at breve sendt fra adresser i Danmark adresseret til ordregiver omdirigeres og leveres til ordregivers lokation i Sakskøbing. Leverandøren skal kunne håndtere adresseændringer, eks. i tilfælde af adressatens flytning. Det er ordregivers forventning, at breve er leveret på modtageradressen senest 5 dage efter afsendelse. Leverandøren skal have tilladelse til erhvervsmæssig postbefordring iht. postlovens bestemmelser herom.
Identifikator for proceduren 7655797f-e29d-4acb-b951-f3758ccbdea6
Intern ID 24-1628734
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64110000   Postbefordring
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64112000   Postbefordring af breve
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren skal forestå befordring af brevpost fra ordregivers lokationer til modtageradresser i ind- og udland. Leverandøren skal afhente brevpost på samtlige af ordregivers lokationer, som er beliggende rundt i Danmark.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver agter at indgå aftale med Dansk Avis Omdeling A/S om befordring og afhentning af brevpost fra ordregivers lokationer, såfremt forhandlingerne mellem parterne er succesfulde. Der er på nuværende tidspunkt ikke tildelt en kontrakt om befordring af brevpost til Dansk Avis Omdeling A/S. Ordregiver ønske med nærværende bekendtgørelse bl.a. at afklare, om der, mod ordregivers klare forventning, er andre leverandører på markedet, som kan opfylde ordregivers behov. Den angivne kontraktværdi er ordregivers mest kvalificerede skøn over kontraktens værdi på tidspunktet for offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse. Ordregiver har beregnet værdien på baggrund af ordregivers historiske forbrug af befordring af brevpost fra ordregivers lokationer medregnet en inflationsfaktor samt forventede prisreguleringer. Værdien er behæftet med usikkerhed, hvilket primært skyldes de mange usikkerhedsmomenter, der knytter sig til ordregivers behov og forbrug i kontraktens løbetid, som bl.a. er afhængig af politiske prioriteringer, herunder evt. ændring af budget. Der er ligeledes en generel usikkerhed omkring datakvaliteten af de data, som ordregiver har til rådighed vedr. ordregivers historiske forbrug.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt om levering af postbefordring
Beskrivelse Kontrakten omfatter befordring af fysiske brevforsendelser fra ordregivers lokationer til adresser i ind- og udland. Leverandøren skal afhente brevpost på ordregivers lokationer, som er beliggende rundt i Danmark. Ydelsen omfatter ligeledes levering af en fratagelsesordning, således at breve sendt fra adresser i Danmark adresseret til ordregiver omdirigeres og leveres til ordregivers lokation i Sakskøbing. Leverandøren skal kunne håndtere adresseændringer, eks. i tilfælde af adressatens flytning. Det er ordregivers forventning, at breve er leveret på modtageradressen senest 5 dage efter afsendelse. Leverandøren skal have tilladelse til erhvervsmæssig postbefordring iht. postlovens bestemmelser herom.
Intern ID 24-1628734
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64110000   Postbefordring
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64112000   Postbefordring af breve
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Leverandøren skal forestå befordring af brevpost fra ordregivers lokationer til modtageradresser i ind- og udland. Leverandøren skal afhente brevpost på samtlige af ordregivers lokationer, som er beliggende rundt i Danmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ordregiver agter at indgå aftale med Dansk Avis Omdeling A/S om befordring og afhentning af brevpost fra ordregivers lokationer, såfremt forhandlingerne mellem parterne er succesfulde. Der er på nuværende tidspunkt ikke tildelt en kontrakt om befordring af brevpost til Dansk Avis Omdeling A/S. Ordregiver ønske med nærværende bekendtgørelse bl.a. at afklare, om der, mod ordregivers klare forventning, er andre leverandører på markedet, som kan opfylde ordregivers behov. Den angivne kontraktværdi er ordregivers mest kvalificerede skøn over kontraktens værdi på tidspunktet for offentliggørelse af nærværende bekendtgørelse. Ordregiver har beregnet værdien på baggrund af ordregivers historiske forbrug af befordring af brevpost fra ordregivers lokationer medregnet en inflationsfaktor samt forventede prisreguleringer. Værdien er behæftet med usikkerhed, hvilket primært skyldes de mange usikkerhedsmomenter, der knytter sig til ordregivers behov og forbrug i kontraktens løbetid, som bl.a. er afhængig af politiske prioriteringer, herunder evt. ændring af budget. Der er ligeledes en generel usikkerhed omkring datakvaliteten af de data, som ordregiver har til rådighed vedr. ordregivers historiske forbrug.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ordregiver vil tidligst indgå kontrakt om befordring og afhentning af brevpost med Dansk Avis Omdeling A/S 11 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelse er offentliggjort. En klage over, at ordregiver i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/. For yderligere oplysninger om klageprocedure henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Skatteforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Ordregiver har foretaget en bred markedsafdækning af området for befordring af brevpost. Markedsafdækningen har vist, at der på nuværende tidspunkt kun er én leverandør, som i kontraktperioden kan levere de efterspurgte ydelser til ordregiver. Henset til den manglende konkurrence på det danske marked for befordring af brevpost ønsker ordregiver således at foretage en direkte tildeling af en kontrakt om befordring og afhentning af brevpost til Dansk Avis Omdeling A/S.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 392282
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 30 800 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24-1628734
Titel Kontrakt om befordring og afhentning af brevpost
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Skatteforvaltningen
Registreringsnummer 19552101
Afdeling Administrations- og Servicestyrelsen
Postadresse Brændgårdvej 10
By Herning
Postnummer 7400
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Anton Engelbredt
Telefon +45 72379034
Internetadresse https://www.adst.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 35291095
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 3529100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Registreringsnummer 26063892
Postadresse Islandsvej 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Dansk Avis Omdeling A/S
E-mail kundeservice@dao.as
Telefon 72 33 08 50
Internetadresse https://dao.as/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Registreringsnummer 34730466
Postadresse Nicolai Eigtveds Gade 28
By København K
Postnummer 1402
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anton Engelbredt
Telefon +45 72379034
Internetadresse https://skm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Skatteankestyrelsen
Registreringsnummer 10242894
Postadresse Ved Vesterport 6, 4. sal
By København V
Postnummer 1612
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anton Engelbredt
Telefon +45 72379034
Internetadresse https://skatteankestyrelsen.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Spillemyndigheden
Registreringsnummer 34730415
Postadresse Englandsgade 25, 6.
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Anton Engelbredt
Telefon +45 72379034
Internetadresse https://spillemyndigheden.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Tilsynet med told- og skatteforvaltningens it-område
Registreringsnummer 41824328
Postadresse Nicolai Eigtveds Gade 28
By København K
Postnummer 1402
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anton Engelbredt
Telefon +45 72379034
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cc5343f1-a228-4334-bf36-00465aa4a5f7   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 17/06/2025   10:43:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 17/06/2025   12:00:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 392704-2025
EUT-S-nummer 115/2025
Offentliggørelsesdato 18/06/2025

Send til en kollega

0.047