23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Trafikselskabet Movia

D3 - Dynamisk indkøbssystem


Trafikselskabet Movia

418132-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – D3 - Dynamisk indkøbssystem
OJ S 121/2025 27/06/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Trafikselskabet Movia
E-mail sbk@moviatrafik.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel D3 - Dynamisk indkøbssystem
Beskrivelse Trafikselskabet Movia etablerer et dynamisk indkøbssystem til indkøb af rådighedsvogne til Flextrafik-kørsel. Movia kan via det dynamiske indkøbssystem tildele kontrakter om rådighedsvogne til udførelse af kørsel omfattet af alle nedenstående typer flexkørsel, uanset om de enkelte ordninger måtte ændre sig i kontraktperioden. • Flexhandicap, som er en lovbestemt ordning, beregnet til gangbesværede borgere, der har fået udleveret ganghjælpemidler fra det offentlige. • Flexpatient er et lovbestemt kørselstilbud til og fra hospital for borgere i Region Sjælland og Region Hovedstaden.Fra 2027 Region Østdanmark. • Flexkommune er typisk kørsel til læge, speciallæge, genoptræning osv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen, og det er kommunen, der visiterer borgerne til den. • Flexrute er fast rute-baseret kørsel til blandt andet skole, daghjem og beskyttede værksteder mv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen. Det er kommunen, som visiterer borgerne til ordningen. • Flextur er en kørselsordning, der er åben for alle borgere. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne i kommunen. • Plustur en åben kørselsordning, der fremsøges i rejseplanen, og som alle kan benytte på den del af rejsen, hvor bus eller tog ikke rækker. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne. Kørslen skal udføres i hele Danmark, men foregår primært i Movias geografiske område. Kørslen kan udføres i en periode på 1 dag til 48 måneder, afhængigt af det konkrete behov. Den konkrete kontraktperiode vil fremgå af Movias opfordringsskrivelse. Det dynamiske indkøbssystem er ikke-eksklusivt, hvorfor Movia er berettiget til at indkøbe den udbudte kørsel også uden om det dynamiske indkøbssystem. Den årlige mængde flextrafik-kørsel, som Movia indkøber, udgør ca. 1.890.000 ture (2025-niveau) på mellem 10 og 180 minutters varighed pr. tur. Movia forventer, at ca. 10% af denne årlige kørsel vil blive indkøbt via det dynamiske indkøbssystem.
Identifikator for proceduren aa9c368e-df0b-4f6e-9ddb-534a0f9e88fa
Intern ID D3 - Dynamisk indkøbssystem
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren Movia opretter hermed et dynamisk indkøbssystem, der kan betegnes som en åben rammeaftale, hvor Movia løbende kan foretage tildeling af kontrakter om den omfattede kørsel. Det dynamiske indkøbssystem etableres og administreres i overensstemmelse med reglerne i Direktiv 25/2014/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet). Systemet etableres efter reglerne om begrænset udbud dog således, at der ikke gælder en begrænsning for, hvor mange der kan optages i det dynamiske indkøbssystem. Alle ansøgere, der opfylder de fastsatte krav til egnethed, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, optages i systemet. Ansøgere kan løbende søge om optagelse i det dynamiske indkøbssystem jf. udbudsbetingelserne. Movia tildeler kontrakter ved at anmode operatørerne, der er optaget i det dynamiske indkøbssystem, om at afgive tilbud, jf. udbudsbetingelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 283 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt det dynamiske indkøbssystem er eller bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-2, vil blive udelukket fra det dynamiske indkøbssystem, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Retten til self-cleaning gælder dog ikke ved udelukkelse efter udbudslovens § 134 a. Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning i de konkrete indkøb, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 12 måneder for tilbudsfristen). For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Formålet med det dynamiske indkøbssystem er, at Movia hurtigt vil kunne indhente tilbud og indgå kontrakt. Som følge heraf påtænker Movia at indhente den i udbudsbetingelsernes afsnit 14.2 fastsatte dokumentation senest samtidig med tilbudsgivernes tilbud. Movia forbeholder sig desuden retten til at indhente denne dokumentation (eller dele heraf) på et hvilket som helst tidspunkt i det dynamiske indkøbssystems løbetid.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel D3 - Dynamisk indkøbssystem
Beskrivelse Trafikselskabet Movia etablerer et dynamisk indkøbssystem til indkøb af rådighedsvogne til Flextrafik-kørsel. Movia kan via det dynamiske indkøbssystem tildele kontrakter om rådighedsvogne til udførelse af kørsel omfattet af alle nedenstående typer flexkørsel, uanset om de enkelte ordninger måtte ændre sig i kontraktperioden. • Flexhandicap, som er en lovbestemt ordning, beregnet til gangbesværede borgere, der har fået udleveret ganghjælpemidler fra det offentlige. • Flexpatient er et lovbestemt kørselstilbud til og fra hospital for borgere i Region Sjælland og Region Hovedstaden.Fra 2027 Region Østdanmark. • Flexkommune er typisk kørsel til læge, speciallæge, genoptræning osv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen, og det er kommunen, der visiterer borgerne til den. • Flexrute er fast rute-baseret kørsel til blandt andet skole, daghjem og beskyttede værksteder mv. Det er den enkelte kommune, der afgør, om kørselsordningen skal være et tilbud til borgerne i kommunen. Det er kommunen, som visiterer borgerne til ordningen. • Flextur er en kørselsordning, der er åben for alle borgere. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne i kommunen. • Plustur en åben kørselsordning, der fremsøges i rejseplanen, og som alle kan benytte på den del af rejsen, hvor bus eller tog ikke rækker. Det er den enkelte kommune, der afgør, om man vil tilbyde ordningen til borgerne. Kørslen skal udføres i hele Danmark, men foregår primært i Movias geografiske område. Kørslen kan udføres i en periode på 1 dag til 48 måneder, afhængigt af det konkrete behov. Den konkrete kontraktperiode vil fremgå af Movias opfordringsskrivelse. Det dynamiske indkøbssystem er ikke-eksklusivt, hvorfor Movia er berettiget til at indkøbe den udbudte kørsel også uden om det dynamiske indkøbssystem. Den årlige mængde flextrafik-kørsel, som Movia indkøber, udgør ca. 1.890.000 ture (2025-niveau) på mellem 10 og 180 minutters varighed pr. tur. Movia forventer, at ca. 10% af denne årlige kørsel vil blive indkøbt via det dynamiske indkøbssystem.
Intern ID D3 - Dynamisk indkøbssystem
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 05/09/2025
Varigheds slutdato 26/06/2040
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 283 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt det dynamiske indkøbssystem er eller bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-2, vil blive udelukket fra det dynamiske indkøbssystem, medmindre den pågældende inden for en af Movia fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Retten til self-cleaning gælder dog ikke ved udelukkelse efter udbudslovens § 134 a. Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning i de konkrete indkøb, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 12 måneder for tilbudsfristen). For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Formålet med det dynamiske indkøbssystem er, at Movia hurtigt vil kunne indhente tilbud og indgå kontrakt. Som følge heraf påtænker Movia at indhente den i udbudsbetingelsernes afsnit 14.2 fastsatte dokumentation senest samtidig med tilbudsgivernes tilbud. Movia forbeholder sig desuden retten til at indhente denne dokumentation (eller dele heraf) på et hvilket som helst tidspunkt i det dynamiske indkøbssystems løbetid.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Optagelse i et relevant fagligt register
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende krav til udøvelse af det pågældende erhverv: Ansøger skal være optaget i CVR-registeret eller tilsvarende udenlandsk register. (Angives i ESPD’et Del IV, A). Som foreløbig dokumentation for at ansøger opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, skal ansøgeren med ansøgningen fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis ansøger er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed og opfyldelse af udvælgelseskriterierne (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) med ansøgningen fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Kontrakterne tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”. Evalueringen sker på baggrund af den af tilbudsgiverne i tilbudsblanketten (udbudsbilag A) angivne pris pr. driftstime pr. udbudsenhed, således at den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris pr. driftstime, har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Der foretages evaluering af hver udbudsenhed for sig. Tilbudsgiver kan blive tildelt en, flere eller alle udbudsenheder.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 29/08/2025   12:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Movia er inden for udbudsrettens grænser berettiget til at kontrollere oplysninger givet i tilbud. Tilbudsgiver er i den forbindelse forpligtet til hurtigst muligt at yde rimelig bistand i anledning af henvendelsen fra Movia i dette øjemed. Movia forbeholder sig retten til inden for udbudsreglernes rammer at anmode tilbudsgivere om supplerende oplysninger, berigtigelser mv. i tilfælde af mangler ved de afgivne tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Operatøren og dennes eventuelle underleverandør(er) skal i hele Kontraktens driftsperiode, jf. Kontraktens § 3, være i besiddelse af gyldige tilladelser. Udløber en tilladelse i Kontraktens driftsperiode, skal Operatøren sørge for at indhente ny tilladelse, så der på ethvert tidspunkt i kontraktperioden foreligger et tilstrækkeligt antal gyldige tilladelser. Operatøren skal i hele kontraktperioden leve op til alle lovgivningsmæssige krav og vilkår for så vidt angår de pågældende tilladelser. Hvis operatøren er et kørselskontor eller bestillingskontor, er kravet opfyldt, hvis de tilsluttede vognmænd besidder de for kørslens udførelse nødvendige tilladelser og hvis kørselskontoret/bestillingskontoret har tilladelse til at drive kørselskontor eller bestillingskontor Operatøren skal fremsende dokumentation for besiddelse af de nødvendige tilladelser på Movias forlangende.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Konsortium.
Oplysninger om finansiering og betaling Der henvises til kontraktens afsnit om afregning.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. . Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Trafikselskabet Movia
Organisation, der behandler tilbud Trafikselskabet Movia
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Trafikselskabet Movia
Registreringsnummer 29896569
Postadresse Gammel Køge Landevej 3
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Søren Brøgger Kock
E-mail sbk@moviatrafik.dk
Telefon 36131692
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 2acdddd4-c2d0-4458-9355-a0747a642458   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 25/06/2025   12:34:17 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 26/06/2025   07:25:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 418132-2025
EUT-S-nummer 121/2025
Offentliggørelsesdato 27/06/2025

Send til en kollega

1.364