2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Kørslerne foregår primært internt i 8 kommuner som aftalen omfatter. Kørslerne kan dog godt være til og fra destinationer uden for de enkelte kommuner.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Nedenstående gælder samtlige delaftaler: Sociale klausuler: Hver af de 8 deltagerkommuner har vedlagt deres arbejdsklausuler, som skal overholdes i aftaleperioden. Dokumentation for egnethed/udvælgelseskriterier: Ordregivers vurdering af Tilbudsgivers egnethed til at varetage den udbudte rammeaftale sker på baggrund af oplysningerne i ESPD. Tilbudsgiver skal kunne leve op til følgende minimumskrav: Økonomisk og finansiel formåen: • Hvis der kun afgives tilbud på én delaftale skal Tilbudsgiver have haft en årlig omsætning på minimum 5 mio. kr. inden for taxikørsel det seneste afsluttede regnskabsår. Hvis der afgives tilbud på mere end én delaftale skal Tilbudsgiver have haft en årlig omsætning på min. 15 mio. kroner inden for taxikørsel det seneste afsluttede regnskabsår for at kunne blive tildelt flere delaftaler (se yderligere i afsnit 5 og afsnit 9.6). • Tilbudsgiver skal have haft en positiv egenkapital i det seneste års afsluttede regnskabsår • Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på min. 10 pct. i det seneste års afsluttede regnskabsår Teknisk og faglig formåen: • Tilbudsgiver skal have erfaring fra minimum 2 aftaler, der o Vedrører taxikørsel af visiterede borgere o Har været under udførelse inden for de seneste 3 år regnet fra fristen for afgivelse af tilbud o Har haft en gennemsnitlig årlig omsætning på min. 2 mio. kroner, i den periode den har været gældende, inden for de seneste 3 år, regnet fra fristen for afgivelse af tilbud. • Tilbudsgiver skal have erfaring fra minimum 2 aftaler, o der har været under udførelse inden for de seneste 3 år regnet fra fristen for afgivelse af til-bud o der har været baseret på med brug af eget IT-baseret kørselsplanlægningssystem hvoraf minimum den ene aftale skal have omfattet kørsel med visiterede borgere. Der må gerne være overlap mellem ovenstående aftaler, så længe de opfylder kravene under punkterne. • Tilbudsgiver skal for hver delaftale, der bydes på råde over minimum følgende antal taxier til udførel-se af delaftalen: o Delaftale 1 100 taxier o Delaftale 2 160 taxier o Delaftale 3 180 taxier o Delaftale 4 140 taxier Minimumskrav vedr. rådighed over taxier skal mødes for hver delaftale der afgives tilbud på. Afgives der ek-sempelvis tilbud på delaftale 1 og 2, skal tilbudsgiver for at kunne blive tildelt delaftale 1 og 2 råde over mini-mum (100 + 160) = 260 unikke taxier. Dette minimumskrav afskærer ikke tilbudsgiver fra at afgive tilbud på fle-re delaftaler, men tilbudsgiver kan alene blive tildelt delaftaler i det omfang, at de har kapacitet nok. Frivillige udelukkelsesgrunde: For § 136, stk. 1 nr. 3 og 4 samt § 137 stk. 1 nr. 1-5 gælder perioden for udelukkelse i 3 år regnet fra tidspunktet for indtrædelsen af den relevante hændelse eller handling som medførte at tilbudsgiver blev omfattet forbuddet i henholdsvis § 136, stk. 1 nr. 3 og 4. Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver, hvis; • ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller Tilbudsgiver er hjemhørende jf. udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2, • hvis Ordregiver har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning inden for de 3 seneste år, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3, • Ordregiver kan påvise, at Tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kon-trakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den på-gældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 4 og • Tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Ordregivers beslutningsproces, har fået fortrolige op-lysninger, der kan give uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller hvis Tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af kravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt inden for de seneste 3 år, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5. • Tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret., jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6. Bodsbestemmelser: Bod inddeles i 5 kategorier: 1. Bod vedr. visiterede kørsler 2. Bod vedr. væsentlig misligholdelse 3. Bod vedr. manglende overholdelse af emissionsfrie kørsler 4. Bod vedr. manglende overholdelse af kommunens arbejdsklausul 5. Bod vedr. øvrige misligholdelser Der gives enten dagbøder og faste bodsbeløb inden for de 5 ovenstående bodstyper.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs
:
Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
:
Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
:
Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion
:
Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Betaling af skatter og afgifter
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.