1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af linnedkørsel til midtVask
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder. Ydelsen omfatter således afhentning og aflevering af linnedvogne med urent og rent linned. Udbuddet omfatter linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder og institutioner i lastvogn med lift med plads til 24 og/eller 34 vogne, jf. hertil også Kontraktbilag 3. Udbuddet er et genudbud af delkontrakt 3 af tidligere udbud nr.: 146831-2025
Identifikator for proceduren
:
54d7203f-d1da-4a4e-938f-ce70d15ec0bf
Tidligere bekendtgørelse
:
634ffd14-5151-40b4-9f0b-5e888b00acc8-01
Intern ID
:
1-23-4-72-56-24
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af linnedkørsel til midtVask
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder. Ydelsen omfatter således afhentning og aflevering af linnedvogne med urent og rent linned. Udbuddet omfatter linnedkørsel mellem midtVask og regionens hospitalsenheder og institutioner i lastvogn med lift med plads til 24 og/eller 34 vogne, jf. hertil også Kontraktbilag 3. Udbuddet er et genudbud af delkontrakt 3 af tidligere udbud nr.: 146831-2025
Intern ID
:
1-23-4-72-56-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten kan forlænges 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger Tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 13.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 13.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
22 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Danske Fragtmænd Express A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
21 119 700,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
ja
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
25/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
Afdeling
:
Indkøb & Medicoteknik
Postadresse
:
Olof Palmes Allé 15
By
:
Aarhus N
Postnummer
:
8200
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jeppe Pedersen
Telefon
:
+45 40860158
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Tolboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Danske Fragtmænd Express A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer
:
32559581
Postadresse
:
Tomsagervej 18
By
:
Åbyhøj
Postnummer
:
8230
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
60297171
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
4a1c15bb-dcae-4527-8c77-45ccca55bdd8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
29/06/2025
09:52:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
29/06/2025
10:00:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
424954-2025
EUT-S-nummer
:
123/2025
Offentliggørelsesdato
:
01/07/2025