1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Boligforeningen Århus Omegn
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Aftale om levering af flytteydelser - Præstevangen
Beskrivelse
:
Udbuddet, der gennemføres som et offentligt udbud efter reglerne herom i udbudslovens §§ 56-57, vedrører levering af flytteydelser i forbindelse med gennemførelse af helhedsplan for afdeling 1, Præstevangen. Den udbudte flytteopgave omfatter i alt op til ca. 575 lejligheder, der alle er beliggende i Præstevangen i Viby J, som led i en midlertidig og delvis permanent genhusning af de nuværende beboere samt indflytning i 8 stk. nyetablerede boliger beliggende i kælderniveau. Endvidere består den udbudte opgave af tømning af ca. 700 stk. depotrum i kælderarealer med flytning til enten midlertidige opmagasineringsfaciliteter beliggende i Præstevangen og anvist af Boligforeningen, til permanent genhusningslokation, eller midlertidig genhusningslokation uden for Præstevangen, samt tilbageflytning af indbo fra midlertidig opmagasinering til nyt beboerdepotrum i kælder. Udbuddet gennemføres af Boligforeningen Aarhus Omegn. Aftalen er ikke udbudt i særskilte delaftaler, da dette af styringshensyn i forbindelse med selve ydelsen på kontrakten ikke vurderes hensigtsmæssigt.
Identifikator for proceduren
:
a2714455-48a4-4f01-8b13-a4f418fe966b
Tidligere bekendtgørelse
:
161820-2025
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Præstevangen
By
:
Viby J
Postnummer
:
8260
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Aftale om levering af flytteydelser - Præstevangen
Beskrivelse
:
Udbuddet, der gennemføres som et offentligt udbud efter reglerne herom i udbudslovens §§ 56-57, vedrører levering af flytteydelser i forbindelse med gennemførelse af helhedsplan for afdeling 1, Præstevangen. Den udbudte flytteopgave omfatter i alt op til ca. 575 lejligheder, der alle er beliggende i Præstevangen i Viby J, som led i en midlertidig og delvis permanent genhusning af de nuværende beboere samt indflytning i 8 stk. nyetablerede boliger beliggende i kælderniveau. Endvidere består den udbudte opgave af tømning af ca. 700 stk. depotrum i kælderarealer med flytning til enten midlertidige opmagasineringsfaciliteter beliggende i Præstevangen og anvist af Boligforeningen, til permanent genhusningslokation, eller midlertidig genhusningslokation uden for Præstevangen, samt tilbageflytning af indbo fra midlertidig opmagasinering til nyt beboerdepotrum i kælder. Udbuddet gennemføres af Boligforeningen Aarhus Omegn. Aftalen er ikke udbudt i særskilte delaftaler, da dette af styringshensyn i forbindelse med selve ydelsen på kontrakten ikke vurderes hensigtsmæssigt.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Aftalen kan på Boligforeningens ønske forlænges med ét år til den 31. december 2030.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Præstevangen
By
:
Viby j
Postnummer
:
8260
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
03/07/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2029
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
En tilbudsgiver er jf. udbudslovens § 134 a udelukket fra at deltage i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Der er forbud mod tildeling af offentlige kontrakter til økonomiske aktører der er omfattet af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 artikel 5 k, litra a-c, om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund at Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Virksomheder der er omfattet af forbuddet: 1. russiske statsborgere, fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland. 2. juridiske personer, enheder eller organer, som er direkte eller indirekte for mere end 50 % er ejet af de under 1) nævnte enheder, eller 3. fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som nævnt under 1) eller 2). Forbuddet omfatter ligeledes underleverandører og støtteenheder fra eller med forbindelse til Rusland, hvis underleverandøren eller støtteenhedens bidrag udgør mere end 10 % af kontraktens værdi. Virksomheder, der er omfattet af ovenstående udelukkelsesgrund, kan ikke afgive tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Kompetencer
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Opgaveløsning
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Boligforeningen Århus Omegn
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Boligforeningen Århus Omegn
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
9 478 005,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
First Mover Group Denmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
9 478 005,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
03/07/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Boligforeningen Århus Omegn
Registreringsnummer
:
45861317
Postadresse
:
Skanderborgvej 168
By
:
Viby J
Postnummer
:
8260
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
87344141
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Afdeling
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4572405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
First Mover Group Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Lille virksomhed
Registreringsnummer
:
41385340
Postadresse
:
Kanalholmen 31
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7010 5100
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
13878002-5d7e-4029-ae74-7acf04614b19
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/07/2025
09:48:21 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
434691-2025
EUT-S-nummer
:
126/2025
Offentliggørelsesdato
:
04/07/2025