23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Udbud af siddende patienttransport (genudbud)


Region Hovedstaden

449286-2025 - Resultater
Danmark – Specialiseret personbefordring ad vej – Udbud af siddende patienttransport (genudbud)
OJ S 130/2025 10/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af siddende patienttransport (genudbud)
Beskrivelse Udbuddet vedrører Det præhospitale akutberedskabs indkøb af siddende patienttransport
Identifikator for proceduren db671da6-b9af-47e9-8488-321a88d9e194
Tidligere bekendtgørelse a7950285-203b-4f8e-bc7a-dde7f813bd80-01
Intern ID 22058301
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren Udbudsprocessen forventes at forløbe med følgende faser: - Ansøgning og prækvalifikation - Indledende tilbud - Forhandlingsrunde og evt. opdatering af udbudsmateriale - Andet (og muligvis endeligt tilbud)Ordregiver kan, hvis det skønnes hensigtsmæssigt indgå kontrakt på baggrund af det indledende tilbud. Ordregiver kan endvidere, hvis det skønnes hensigtsmæssigt gennemføre flere forhandlingsrunder og tilbudsrunde end beskrevet ovenfor.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 350 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 Nord
Beskrivelse Delaftale 1 Nord; kontrakt om siddende patienttransport
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder optioner på: - Option på konvertering til nulemissionskøretøjer - Option på tilkøb og fravalg af driftstimer - Option på tilvalg af udstyr til transportenhederne - Option på fravalg af boder (nulemissions liftkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 x op til 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 228 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Udbud med forhandling (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 Midt
Beskrivelse Delaftale 2 Midt; kontrakt om siddende patienttransport
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder optioner på: - Option på konvertering til nulemissionskøretøjer - Option på tilkøb og fravalg af driftstimer - Option på tilvalg af udstyr til transportenhederne - Option på fravalg af boder (nulemissions liftkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 x op til 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 484 400 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Udbud med forhandling (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delaftale 3 Byen
Beskrivelse Delaftale 3 Byen; kontrakt om siddende patienttransport
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder optioner på: - Option på konvertering til nulemissionskøretøjer - Option på tilkøb og fravalg af driftstimer - Option på tilvalg af udstyr til transportenhederne - Option på fravalg af boder (nulemissions liftkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 x op til 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 223 300 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Udbud med forhandling (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Delaftale 4 Syd
Beskrivelse Delaftale 4 Syd; kontrakt om siddende patienttransport
Intern ID 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder optioner på: - Option på konvertering til nulemissionskøretøjer - Option på tilkøb og fravalg af driftstimer - Option på tilvalg af udstyr til transportenhederne - Option på fravalg af boder (nulemissions liftkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 x op til 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 349 300 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Udbud med forhandling (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel Delaftale 5 Bornholm
Beskrivelse Delaftale 5 Bornholm; kontrakt om siddende patienttransport
Intern ID 5
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60130000   Specialiseret personbefordring ad vej
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 85143000   Ambulancetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet indeholder optioner på: - Option på konvertering til nulemissionskøretøjer - Option på tilkøb og fravalg af driftstimer - Option på tilvalg af udstyr til transportenhederne - Option på fravalg af boder (nulemissions liftkøretøjer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm  ( DK014 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 7   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 2 x op til 1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 63 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelser
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se udbudsbetingelser
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Udbud med forhandling (offentlig kontrakt): 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber om at imødekomme en tilbudsgivers klage over tildelingen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber om at imødekomme en tilbudsgivers klage over tildelingen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber om at imødekomme en tilbudsgivers klage over tildelingen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0004
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber om at imødekomme en tilbudsgivers klage over tildelingen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0005
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber om at imødekomme en tilbudsgivers klage over tildelingen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Anders Kristian Holck
Telefon +45 0038665805
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a3547760-d2a4-4bfc-9cf2-9cd7820c2e12   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 08/07/2025   16:31:47 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 08/07/2025   17:00:41 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 449286-2025
EUT-S-nummer 130/2025
Offentliggørelsesdato 10/07/2025

Send til en kollega

0.047