1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Køberens retlige status
:
Gruppe af offentlige myndigheder
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Flytteservice
Beskrivelse
:
DTU ønsker at konkurrenceudsætte det samlede indkøb af flytteservice indenfor- eller mellem ordre-givers adresser på nedenstående campus: • Kgs. Lyngby • Risø • Ballerup Den forventede omsætning på Aftalen er beregnet på baggrund af forbrug for 2024 med de forud-sætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Det samlede estimat for aftalen har en anslået værdi på DKK 7.000.000 pr. år, og en maksimal værdi på DKK 9.800.000 pr. år. Dette svare til en anslået værdi i rammeaftalens løbetid på DKK 42.000.000, samt en maksimal værdi på DKK 58.800.000. Den maksimale omsætning på aftalen er fastsat til 40 % højere end den forventede omsætning på af-talen. Dette skyldes, at vi ikke kender priserne, der bydes ind med, samt det fremtidige behov for flytteservice på universitetet.
Identifikator for proceduren
:
3cbdb3f2-928b-46c6-b999-4149238b3d73
Tidligere bekendtgørelse
:
70d56922-4c30-4ad8-adf5-45209dc0b679-01
Intern ID
:
24/1016353
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport,
60180000
Udlejning af varetransportkøretøjer med chauffør,
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63710000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med landtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
42 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
58 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Flytteservice
Beskrivelse
:
DTU ønsker at konkurrenceudsætte det samlede indkøb af flytteservice indenfor- eller mellem ordre-givers adresser på nedenstående campus: • Kgs. Lyngby • Risø • Ballerup Den forventede omsætning på Aftalen er beregnet på baggrund af forbrug for 2024 med de forud-sætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Det samlede estimat for aftalen har en anslået værdi på DKK 7.000.000 pr. år, og en maksimal værdi på DKK 9.800.000 pr. år. Dette svare til en anslået værdi i rammeaftalens løbetid på DKK 42.000.000, samt en maksimal værdi på DKK 58.800.000. Den maksimale omsætning på aftalen er fastsat til 40 % højere end den forventede omsætning på af-talen. Dette skyldes, at vi ikke kender priserne, der bydes ind med, samt det fremtidige behov for flytteservice på universitetet.
Intern ID
:
24/1016353
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport,
60180000
Udlejning af varetransportkøretøjer med chauffør,
63100000
Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed,
63710000
Hjælpevirksomhed i forbindelse med landtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
72
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
DTU er berettiget til at forlænge Rammeaftalen i 24 måneder. Forlængelse kan kun foretages 1 gange i alt.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
42 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
58 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.8.
Tilgængelighedskriterier
Der er ikke anvendt kriterier vedrørende adgangsmuligheder for personer med handicap, fordi udbuddet ikke er beregnet til at blive anvendt af fysiske personer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Blandt de tilbud, der er konditionsmæssige, skal det økonomisk mest fordelagtige tilbud findes. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres ved anvendelse af tildelingskriteriet pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Generelt
Beskrivelse
:
Blandt de tilbud, der er konditionsmæssige, skal det økonomisk mest fordelagtige tilbud findes. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres ved anvendelse af tildelingskriterierne pris og kvalitet. Tildelingskriteriet kvalitet/generelt henviser til pkt. 1.9 i kravspecifikationen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Omkostninger
Navn
:
Miljø
Beskrivelse
:
Blandt de tilbud, der er konditionsmæssige, skal det økonomisk mest fordelagtige tilbud findes. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres ved anvendelse af tildelingskriterierne pris og kvalitet. Tildelingskriteriet kvalitet/miljø henviser til pkt. 4.2, 4.3, 4.4 og 4.6 i kravspecifikationen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer
:
30060946
Postadresse
:
Anker Engelunds Vej 1
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lars Hansen
Telefon
:
+45 45257118
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
01088e3f-cb21-4801-9977-019208368e8a
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/08/2025
11:41:12 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/08/2025
13:00:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
552026-2025
EUT-S-nummer
:
161/2025
Offentliggørelsesdato
:
25/08/2025