23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Udbud af posthåndtering


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

563044-2025 - Resultater
Danmark – Post- og telekommunikationstjenester – Udbud af posthåndtering
OJ S 164/2025 28/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
E-mail fes-ujs10@mil.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af posthåndtering
Beskrivelse Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har et behov for at indgå en Rammeaftale for Posthåndtering. Rammeaftalen skal omfatte posthåndtering af breve og pakker på Forsvarsministeriets etablissementer, og aftalen skal sikre, at Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse har mulighed for forsendelse af breve og pakker tilpasset hvert enkelt etablissements behov. Posthåndteringen skal blandt andet indeholde afhentning, omdeling, frankering af breve og pakker, og frankerede svarkuverter. Posthåndteringen skal varetages i indland og udland. Aftalen opdeles i 3 Delaftaler, en aftale for breve og en aftale for pakker. Den maksimale værdi over en 4 årig periode for så vidt angår breve er DKK 20 mio., og den maksimale værdi over en 4 årig periode for så vidt angår pakker er DKK 13,6 mio. Den samlede maksimale værdi er DKK 33,6 mio. Det er muligt for tilbudsgivererne at afgive tilbud på alle 3 Delaftaler, og det er Ejendomsstyrelsens forventning, at der vil være en besparelse forbundet med en enkelt leverandør for både breve og pakker, idet kørslerne kan lægges sammen. Det har dog ikke været muligt for Ejendomsstyrelsen at opgøre den forventede besparelse tilstrækkeligt præcist til at indregne denne i den forventede og maksimale værdi af den samlede aftale. Den maksimale værdi for Delaftale 3 udgøres derfor af Delaftale 1's og Delaftale 2's maksimale værdi lagt sammen.
Identifikator for proceduren ac0d0b34-e321-4bc0-a763-dbe23335426a
Tidligere bekendtgørelse 9db08c14-13bd-4a48-b163-6e9c56351bf9-01
Intern ID 2023/004880
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren Processen vil blive struktureret som et offentligt udbud med forhandling i henhold til udbudslovens afsnit III (Lov nr. 1564 af 15. december 2015, der gennemfører Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud). Dette betyder, at der ikke gennemføres en indledende prækvalifikationsfase, og at Ejendomsstyrelsen efter modtagelsen af indledende tilbud har ret til at gennemføre en forhandlingsrunde med deltagerne og anmode om, at disse skal afgive et yderligere tilbud. Ejendomsstyrelsen forbeholder sig dog retten til at tildele Rammeaftalen på baggrund af det indledende tilbud uden gennemførelse af forhandlinger. Tildeling kan i dette tilfælde alene ske til et tilbud, som Ejendomsstyrelsen ikke er forpligtet til at afvise som ukonditionsmæssig. Såfremt Ejendomsstyrelsen afholder forhandlingsrunde vil alle tilbudsgivere blive inviteret til parallelle forhandlingsmøder. Forhandlingsprocessen vil ske efter principperne om ligebehandling og gennemsigtighed. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes afsnit 5.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64111000   Postbefordring af aviser og tidsskrifter, 64112000   Postbefordring af breve, 64113000   Postbefordring af pakker, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 600 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ejendomsstyrelsen har valgt at opdele Rammeaftalen i 3 Delaftaler for at gøre det muligt for tilbudsgiverne at byde på enten Breve, Pakker eller Breve & Pakker. Opdelingen er valgt for at sikre det bedst konkurrencegrundlag. 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, Ethics, jf. ovenfor hvor der er indsat link. For adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret som bruger. Registrering er vederlagsfri. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes via følgende link: https://mercell.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/3. 2) Af tekniske årsager skal tilbudsgiver aflevere sit indledende tilbud under ”Prækvalifikation” i Ethics, da systemet ikke understøtter den valgte udbudsform. Det understreges, at dette udbud ikke indeholder en prækvalifikationsfase. 3) Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være gældende. Det samme gør sig gældende, såfremt tilbudsgiver har uploaded flere tilbud. 4) Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem, Ethics. Det er tilbudsgivers ansvar at holde sig opdateret om eventuelle offentliggørelser på Ethics. 5) Før ordregivers beslutning om tildeling af Rammeaftalen, vil ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. Tilbudsgiver skal have en passende frist til fremlæggelse af dokumentationen. Dokumentationen vedrører de i udbudsbekendtgørelsen stillede krav til tilbudsgivernes personlige og økonomiske forhold. Ud over de ovennævnte krav til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen kræves: - serviceattest eller anden dokumentation, jf. udbudsloven § 153, stk. 1 og 2. Dokumentationen skal være udstedt inden for de seneste 6 måneder før tilbudsfristen. – Støtteerklæring, såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen. – Konsortieerklæring, såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder. Ordregiver forbeholder sig ligeledes ret til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. 6) Med henvisning til rammeaftalens afsnit 21 fremhæves Rammeaftalens regulering og sanktionering af russisk involvering. EU har indført forbud mod at tildele kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til virksomheder med russisk involvering, der overskrider grænserne herfor, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Inden tildeling af Rammeaftalen, skal den tilbudsgiver, Ejendomsstyrelsen påtænker at tildele Rammeaftalen indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring om, at der ikke er nogen russisk involvering i Rammeaftalen, der overskrider grænserne fastsat i artikel 5k i Rådets Forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Tro- og loveerklæringen i Udbudsbilag 3 er dokumentation på overholdelse af Rammeaftalens afsnit 21. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen afgive tro- og erklæringen. Støttende enheder og underleverandører skal ikke afgive tro- og loveerklæring, jf. Udbudsbilag 3, eftersom tilbudsgiverens tro- og loveerklæring rummer erklæring vedrørende støttende enheders og underleverandørers forhold. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon til tro- og loveerklæringen i Udbudsbilag 3, som skal benyttes. Tilbudsgivere opfordres til at indsende udfyldt og underskrevet tro- og loveerklæring i forbindelse med aflevering af tilbuddet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 - Breve
Beskrivelse Delaftale 1 omfatter posthåndtering af breve, herunder blandt andet afhentning, omdeling og frankering af breve.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64111000   Postbefordring af aviser og tidsskrifter, 64112000   Postbefordring af breve, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2. Enhedspris for ydelser Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 - Pakker
Beskrivelse Delaftale 2 omfatter posthåndtering af pakker, herunder blandt andet afhentning og omdeling.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64113000   Postbefordring af pakker, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121200   Pakkeudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2. Enhedspris for ydelser Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delaftale 3 - Breve & Pakker
Beskrivelse Delaftale 3 omfatter posthåndtering af både breve, herunder blandt andet afhentning, omdeling og frankering af breve samt posthåndtering af pakker, herunder blandt andet afhentning og omdeling.
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64000000   Post- og telekommunikationstjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  64100000   Postbefordring og kurértjeneste, 64110000   Postbefordring, 64112000   Postbefordring af breve, 64113000   Postbefordring af pakker, 64114000   Postkontorvirksomhed, 64120000   Kurértjeneste, 64121000   Kurértjeneste, der indebærer befordring med flere transportmidler, 64121100   Postudbringning, 64121200   Pakkeudbringning, 64122000   Intern postbesørgelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 33 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver kan afgive tilbud: • Delaftale 1 – Breve • Delaftale 2 - Pakker • Delaftale 3 - Breve & Pakker Muligheden for at afgive tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker skyldes, at der forventes at kunne være en besparelse i prisen på kørsler, såfremt Leverandøren både skal håndtere breve og pakker. Delaftale 1, 2 og 3 evalueres hver for sig med henblik på at finde én vinder på hver Delaftale. Idet Delaftale 1 og 2 tilsammen dækker samme ydelse som Delaftale 3, vil Ejendomsstyrelsen baseret på de vindende tilbud på Delaftale 1 og 2, jf. ovenfor, sammenholde denne kombination med det vindende tilbud på Delaftale 3 baseret på de tilbudte priser. Der vil udelukkende ske en tildeling af enten Delaftale 1 - Breve og Delaftale 2 - Pakker eller Delaftale 3 - Breve & Pakker. Rammeaftalen eller Rammeaftalerne vil blive tildelt til den tilbudsgiver eller de tilbudsgivere, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1., herved forstået samlet set det billigste af enten; • det billigste tilbud på Delaftale 1 - Breve + det billigste tilbud på Delaftale 2 - Pakker eller • det billigste tilbud på Delaftale 3 - Breve & Pakker Det er således ikke givet, at den tilbudsgiver, der på Delaftale 1 - Breve eller Delaftale 2 - Pakker har afgivet tilbuddet med den laveste pris, vil blive tildelt denne Rammeaftale, idet denne kun får Rammeaftalen tildelt, såfremt det konkrete tilbud sammenlagt med det billigste tilbud på den anden ydelse er billigere end Delaftale 3 - Breve & Pakker. Ved den samlede vurdering af ”Pris” lægges der vægt på den samlede evalueringstekniske pris i Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, faneblad 3 ’Evalueringsteknisk sum i alt’. Den evalueringstekniske sum beregnes på baggrund af følgende elementer: 1. Pris pr. adresse 2.A. Enhedspris for ydelser - Breve 2.B. Enhedspris for ydelser - Pakker Det fremgår af Aftalebilag 3.1, 3.2 og 3.3 – Tilbudsliste, hvordan de enkelte priselementer beregnes.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 1) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Der skal indbetales et gebyr på 20.000 kr. ved indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 33 600 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 16 800 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 33 600 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 16 800 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af posthåndtering
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Delaftale 3
Dato for indgåelse af kontrakten 13/08/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
Registreringsnummer ORG-38683470
Postadresse Arsenalvej 55
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Camilla Birnbaum
E-mail fes-ujs10@mil.dk
Telefon 24928529
Internetadresse https://www.ejendomsstyrelsen.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 26063892
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID db5bd0fb-6f50-4a14-8031-3fdf4ffcfcb1   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsesundertype 33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/08/2025   08:55:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/08/2025   09:04:13 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 563044-2025
EUT-S-nummer 164/2025
Offentliggørelsesdato 28/08/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01