23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler


I/S Amager Ressourcecenter

578821-2025 - Resultater
Danmark – Tunge motorkøretøjer – Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler
OJ S 169/2025 04/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Amager Ressourcecenter
E-mail stm@a-r-c.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler
Beskrivelse Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede renova-tionsbiler af nedenstående biltyper til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser: • Renovationsbil 2-akslet, 1-kammer_Lille: 2 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Identifikator for proceduren 594e750d-f749-4b7d-8379-13130319fc5f
Tidligere bekendtgørelse 31441c29-e45e-4452-8ad6-9fe4a3dc8d42-01
Intern ID 25/100
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144500   Køretøjer til affald og spildevand, 34144510   Køretøjer til affald, 34144512   Renovationsvogne med komprimering, 34144900   El-køretøjer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vindmøllevej 6    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger ARC har desværre konstateret nogle uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet i forhold til tydeliggørelsen af behovet for let fremkommelighed og håndtering af forskellige fraktioner ved både beholdertømning og håndlæsning. Dette resulterer i, at vi ser os nødsaget til at annullere udbuddet. ARC vil efter en gennemgang af udbudsmaterialet genudbyde opgaven snarest muligt.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler
Beskrivelse Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede renova-tionsbiler af nedenstående biltyper til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser: • Renovationsbil 2-akslet, 1-kammer_Lille: 2 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Intern ID 25/100
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34140000   Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34144500   Køretøjer til affald og spildevand, 34144510   Køretøjer til affald, 34144512   Renovationsvogne med komprimering, 34144900   El-køretøjer, 50110000   Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
Mængde 2
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Herudover indeholder opgaven følgende option: Option 1: Indkøb af yderligere op til 2 biler, samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. ARC har mulighed for at gøre brug af optionen til og med udløbet af hovedkontrakten, uden eventuelle forlængelser, på 8 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vindmøllevej 6    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 96   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Såfremt dette tilbydes, har ARC mulighed for at forlænge Service- og reparationsaftalens aftaleperiode 2 gange af op til 12 måneders varighed til en samlet varighed på 10 år. Service- og reparationsaftalen forlænges på uændrede vilkår, med mindre andet er aftalt mellem parterne.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger ARC har desværre konstateret nogle uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet i forhold til tydeliggørelsen af behovet for let fremkommelighed og håndtering af forskellige fraktioner ved både beholdertømning og håndlæsning. Dette resulterer i, at vi ser os nødsaget til at annullere udbuddet. ARC vil efter en gennemgang af udbudsmaterialet genudbyde opgaven snarest muligt.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.1
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.1
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Service
Beskrivelse Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.2
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Batteri
Beskrivelse Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.3
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 02/06/2016) gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn I/S Amager Ressourcecenter
Registreringsnummer 34 20 81 15
Postadresse Vindmøllevej 6
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail stm@a-r-c.dk
Telefon 51168605
Internetadresse https://www.a-r-c.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 07369dc4-58e4-48c2-bf2b-082bdfb95b10   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/09/2025   12:40:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/09/2025   12:44:05 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 578821-2025
EUT-S-nummer 169/2025
Offentliggørelsesdato 04/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062