1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
I/S Amager Ressourcecenter
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede renova-tionsbiler af nedenstående biltyper til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser: • Renovationsbil 2-akslet, 1-kammer_Lille: 2 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Identifikator for proceduren
:
594e750d-f749-4b7d-8379-13130319fc5f
Tidligere bekendtgørelse
:
31441c29-e45e-4452-8ad6-9fe4a3dc8d42-01
Intern ID
:
25/100
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34140000
Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34144500
Køretøjer til affald og spildevand,
34144510
Køretøjer til affald,
34144512
Renovationsvogne med komprimering,
34144900
El-køretøjer,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Vindmøllevej 6
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
ARC har desværre konstateret nogle uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet i forhold til tydeliggørelsen af behovet for let fremkommelighed og håndtering af forskellige fraktioner ved både beholdertømning og håndlæsning. Dette resulterer i, at vi ser os nødsaget til at annullere udbuddet. ARC vil efter en gennemgang af udbudsmaterialet genudbyde opgaven snarest muligt.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb, levering og servicering af små 2-akslede, 1-kammer renovationsbiler
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omfatter indkøb af eldrevne, fabriksnye og færdigopbyggede renova-tionsbiler af nedenstående biltyper til ARC. ARC ønsker at indkøbe følgende biler ud fra de i Kravspecifikationen angivne krav og beskrivelser: • Renovationsbil 2-akslet, 1-kammer_Lille: 2 stk. samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. Bilerne skal være komplet opbygget, klargjort og indregistreret ved levering til ARC. Der henvises i øvrigt til Kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte opgave.
Intern ID
:
25/100
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
34140000
Tunge motorkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34144500
Køretøjer til affald og spildevand,
34144510
Køretøjer til affald,
34144512
Renovationsvogne med komprimering,
34144900
El-køretøjer,
50110000
Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr
Mængde
:
2
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Herudover indeholder opgaven følgende option: Option 1: Indkøb af yderligere op til 2 biler, samt indgåelse af service- og reparationsaftale for disse biler. ARC har mulighed for at gøre brug af optionen til og med udløbet af hovedkontrakten, uden eventuelle forlængelser, på 8 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Vindmøllevej 6
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
96
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Såfremt dette tilbydes, har ARC mulighed for at forlænge Service- og reparationsaftalens aftaleperiode 2 gange af op til 12 måneders varighed til en samlet varighed på 10 år. Service- og reparationsaftalen forlænges på uændrede vilkår, med mindre andet er aftalt mellem parterne.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
ARC har desværre konstateret nogle uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet i forhold til tydeliggørelsen af behovet for let fremkommelighed og håndtering af forskellige fraktioner ved både beholdertømning og håndlæsning. Dette resulterer i, at vi ser os nødsaget til at annullere udbuddet. ARC vil efter en gennemgang af udbudsmaterialet genudbyde opgaven snarest muligt.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.1
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.1
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Service
Beskrivelse
:
Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.2
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Batteri
Beskrivelse
:
Se Udbudsbetingelsernes punkt 14.2.3
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (LBK nr. 593 af 02/06/2016) gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
I/S Amager Ressourcecenter
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
I/S Amager Ressourcecenter
Registreringsnummer
:
34 20 81 15
Postadresse
:
Vindmøllevej 6
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon
:
51168605
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
07369dc4-58e4-48c2-bf2b-082bdfb95b10
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/09/2025
12:40:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/09/2025
12:44:05 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
578821-2025
EUT-S-nummer
:
169/2025
Offentliggørelsesdato
:
04/09/2025