1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af 1. stk. 4-akslet chassiser med 32 tons totalvægt, opbygget med kroghejs samt med option på bl.a. serviceaftale og værkstedstimer. Levering af chassis skal ske i indeværende år, 2021, ved forventet kontraktindgåelse i uge 48, 2021. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (tekniske specifikation) (bilag A.1.).
Identifikator for proceduren
:
e87bbc24-da15-4347-8e21-a02fe9574a20
Tidligere bekendtgørelse
:
00532419-2021
Intern ID
:
2021-0310491
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34130000
Motorkøretøjer til godstransport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver har ikke opdelt kontrakten i delkontrakter, idet Ordregiver vurderer, at det ud fra et økonomisk og teknisk perspektiv, ikke er formålstjenstligt at opdele kontrakten i 2 delaftaler, for henholdsvis levering af chassis og opbygning. I det en samlet kontrakt gør at leverandørerne af henholdsvis lastvognchassis og selve opbygning med kroghejs kan koordinere deres tilbud bedst muligt, således at Ordregiver får det optimale chassis til selve opbygningen. Udbudsbetingelsernes afsnit 4.6 Sprog: Kommunikation og tilbud skal være på dansk. Eventuelle bilag omfattende tekniske specifikationer, egnethedsdokumentation eller brochuremateriale må dog gerne være formuleret på engelsk, svensk og norsk. Udbudsbetingelsernes afsnit 5.9 Testlastbil; Konditionsmæssige tilbudsgivere skal med kort varsel kunne stille en testlastbil til rådighed for APV test af førerhus. Testlastbilen skal være overvejende identisk med den tilbudte lastbil. Såfremt testlastbilen ikke er overvejende identisk med den tilbudte lastbil, skal sådanne afvigelser godkendes af Kunden inden levering af testbilen har fundet sted. Det er dog et ufravigeligt krav at førersædet i testlastbilen er identisk med førersædet i de tilbudte lastbiler, dog må betræk gerne afvige fra det tilbudte Udbudsbetingelsernes afsnit 6.1 angiver bl.a.; En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens § § 135-136 obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. dog udbudslovens § 138. Der henvises i det hele til ESPD'et, hvor tilbudsgiver skal oplyse, hvorvidt tilbudsgiveren er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde. Tilbudsgiveren skal aflevere ESPD'et som en del af tilbuddet. Udbudsbetingelsernes afsnit 7.4; Forud for tildeling af kontrakten vil ordregiver indhente dokumentation i overensstemmelse med udbudslovens § 159.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af 1. stk. 4-akslet chassis med 32 tons totalvægt, opbygget med kroghejs samt med option på bl.a. serviceaftale og værkstedstimer. Levering af chassis skal ske i 2021, ved forventet kontraktindgåelse i uge 48, 2021, og endelig levering af den fulde opbygning skal ske senest 240 dage efter kontraktindgåelse. Chassiset skal være med dagførerhus og leveres i farven hvid. Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (tekniske specifikation) (bilag A.1.).
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34130000
Motorkøretøjer til godstransport
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34134200
Lastbiler med tippelad
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
For at reducere fristen for modtagelse af bud, har ordregiver indrykket en forhåndsmeddelelse på TED; 2021/S 065-163065. Det tilbudte chassis, skal kunne leveres i indeværende år, 2021. Den endelige opbygning skal kunne leveres ikke senere end 240 kalenderdage efter aftalen er indgået.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
APV (Arbejdspladsvurdering af det tilbudte førerhus)
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
75,00
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 889 712,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Volvo Truck Center Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
649994-2021
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 889 712,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
649994-2021
Titel
:
Levering af 1. stk. 4-akslet chassis opbygget med kroghejs
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/12/2021
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
1 889 712,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
1 889 712,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Kristoffer Eskild Thomsen
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Volvo Truck Center Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
56147713
Postadresse
:
Tåstrupgårdsvej 32
By
:
Taastrup
Postnummer
:
2630
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 61225901
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
Bekendtgørelsens ID
:
dcab4c44-e3f6-4c68-afc4-d89cedcb96e7
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/09/2025
07:46:56 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
589002-2025
EUT-S-nummer
:
173/2025
Offentliggørelsesdato
:
10/09/2025