1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Trafikselskabet Movia
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Patientbus 2025
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler patientkørsel. Kørslen udbydes som speciel rutekørsel i Region regi. Der udbydes én udbudsenhed med følgende indhold: - Der skal køres med to busser (bus nr. 1 og 2) på ruten Nakskov – Rigshospitalet - Der skal køres med en bus (bus nr. 3) på ruten Slagelse – Rigshospitalet. Der køres efter fastlagte køreplaner, og der optages og afsættes, som udgangspunkt, patienter ved sygehusene i Nakskov, Nykøbing F., Køge, Slagelse, Holbæk og Rigshospitalet. Patienter vil blive bragt til og fra disse opsamlingssteder af vogne, der kører i Movia Flextrafik. Derfor vil der på opsamlingsstederne være ophold på op til 10 minutter. Ved forsinkelser kan det blive nødvendigt, at busserne kan kommunikere med den øvrige trafik hos Movia Flextrafik. Her kan henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 4, hvor det nødvendige kommunikationsudstyr er beskrevet. Regionen kan meddele Operatøren andre holdepladser end sygehuse, hvis regionen vurderer, at afhentning og aflevering af patienter kan ske forsvarligt. I kontraktperioden kan ordregiver ændre i kørselsomfanget og ruteføringen. For detaljer henvises til afsnit 8 for Ændring af kørselsomfanget m.m. i kontraktperioden For alle 3 busser gælder, at der køres på alle hverdage (mandag – fredag). Der kan dog blive tale om kørsel på enkelte dage i weekend/helligdage. Kørsel i weekend/helligdage varsles senest 1 uge før kørslens gennemførelse. Se udbudsbetingelserne afsnit 1 for køreplaner.
Identifikator for proceduren
:
ad8d242a-6ee2-4afc-8c66-44d01fcf96f2
Tidligere bekendtgørelse
:
d4f6b4fd-fc93-4f9a-9177-ff2d3582030b-01
Intern ID
:
Patientbus 2025
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
33 288 720,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Patientbus 2025
Beskrivelse
:
Udbuddet omhandler patientkørsel. Kørslen udbydes som speciel rutekørsel i Region regi. Der udbydes én udbudsenhed med følgende indhold: - Der skal køres med to busser (bus nr. 1 og 2) på ruten Nakskov – Rigshospitalet - Der skal køres med en bus (bus nr. 3) på ruten Slagelse – Rigshospitalet. Der køres efter fastlagte køreplaner, og der optages og afsættes, som udgangspunkt, patienter ved sygehusene i Nakskov, Nykøbing F., Køge, Slagelse, Holbæk og Rigshospitalet. Patienter vil blive bragt til og fra disse opsamlingssteder af vogne, der kører i Movia Flextrafik. Derfor vil der på opsamlingsstederne være ophold på op til 10 minutter. Ved forsinkelser kan det blive nødvendigt, at busserne kan kommunikere med den øvrige trafik hos Movia Flextrafik. Her kan henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 4, hvor det nødvendige kommunikationsudstyr er beskrevet. Regionen kan meddele Operatøren andre holdepladser end sygehuse, hvis regionen vurderer, at afhentning og aflevering af patienter kan ske forsvarligt. I kontraktperioden kan ordregiver ændre i kørselsomfanget og ruteføringen. For detaljer henvises til afsnit 8 for Ændring af kørselsomfanget m.m. i kontraktperioden For alle 3 busser gælder, at der køres på alle hverdage (mandag – fredag). Der kan dog blive tale om kørsel på enkelte dage i weekend/helligdage. Kørsel i weekend/helligdage varsles senest 1 uge før kørslens gennemførelse. Se udbudsbetingelserne afsnit 1 for køreplaner.
Intern ID
:
Patientbus 2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60100000
Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/10/2026
Varigheds slutdato
:
31/12/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
8
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten er gældende fra tidspunktet, hvor begge parter har underskrevet denne, og udløber den 31. december 2029, med mindre kontrakten forlænges som angivet herunder. Kontraktperioden kan, efter aftale mellem ordregiver og operatøren forlænges for hele eller dele af kontrakten med op til 2 år på uændrede vilkår i øvrigt. Forlængelsen sker for 3 mdr. ad gangen dog maksimalt op til 2 års samlet forlængelse. Driftsstart er den 1. oktober 2026.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
33 288 720,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Personbefordring ad landevej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Laveste pris
Beskrivelse
:
Kontrakten tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”. Evalueringen foretages på baggrund af priserne i den af tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (bilag 2). Tilbudsgiveren med den laveste evalueringstekniske pris har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Den evalueringstekniske pris er den tilbudte ”Pris pr. bus pr. dag" Såfremt der indkommer tilbud med identiske priser ned til anden decimal, vil Ordregiver, for så vidt angår disse tilbud, tildele kørslen ved lodtrækning. Såfremt sådan en situation opstår, vil Ordregiver invitere de involverede tilbudsgivere til at overvære denne lodtrækning.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. . Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Trafikselskabet Movia
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
33 288 720,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
DitoBus Excursions A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Patientbus 2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
33 288 720,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland
:
Danmark
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
25-C0051
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
14/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
04/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Trafikselskabet Movia
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
6 766,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
6 766,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Trafikselskabet Movia
Registreringsnummer
:
29896569
Postadresse
:
Gammel Køge Landevej 3
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Søren Brøgger Kock
Telefon
:
36131692
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
DitoBus Excursions A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed
Registreringsnummer
:
31171520
Postadresse
:
K.P. Danøsvej 2
By
:
Holbæk
Postnummer
:
4300
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Pål Henrik Woxholt
Telefon
:
28800445
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
91973575-4431-4daf-937a-b9711a1b6d67
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/09/2025
07:24:10 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
09/09/2025
07:25:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
591890-2025
EUT-S-nummer
:
173/2025
Offentliggørelsesdato
:
10/09/2025