23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Trafikselskabet Movia

Patientbus 2025


Trafikselskabet Movia

591890-2025 - Resultater
Danmark – Vejtransport – Patientbus 2025
OJ S 173/2025 10/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Trafikselskabet Movia
E-mail sbk@moviatrafik.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Patientbus 2025
Beskrivelse Udbuddet omhandler patientkørsel. Kørslen udbydes som speciel rutekørsel i Region regi. Der udbydes én udbudsenhed med følgende indhold: - Der skal køres med to busser (bus nr. 1 og 2) på ruten Nakskov – Rigshospitalet - Der skal køres med en bus (bus nr. 3) på ruten Slagelse – Rigshospitalet. Der køres efter fastlagte køreplaner, og der optages og afsættes, som udgangspunkt, patienter ved sygehusene i Nakskov, Nykøbing F., Køge, Slagelse, Holbæk og Rigshospitalet. Patienter vil blive bragt til og fra disse opsamlingssteder af vogne, der kører i Movia Flextrafik. Derfor vil der på opsamlingsstederne være ophold på op til 10 minutter. Ved forsinkelser kan det blive nødvendigt, at busserne kan kommunikere med den øvrige trafik hos Movia Flextrafik. Her kan henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 4, hvor det nødvendige kommunikationsudstyr er beskrevet. Regionen kan meddele Operatøren andre holdepladser end sygehuse, hvis regionen vurderer, at afhentning og aflevering af patienter kan ske forsvarligt. I kontraktperioden kan ordregiver ændre i kørselsomfanget og ruteføringen. For detaljer henvises til afsnit 8 for Ændring af kørselsomfanget m.m. i kontraktperioden For alle 3 busser gælder, at der køres på alle hverdage (mandag – fredag). Der kan dog blive tale om kørsel på enkelte dage i weekend/helligdage. Kørsel i weekend/helligdage varsles senest 1 uge før kørslens gennemførelse. Se udbudsbetingelserne afsnit 1 for køreplaner.
Identifikator for proceduren ad8d242a-6ee2-4afc-8c66-44d01fcf96f2
Tidligere bekendtgørelse d4f6b4fd-fc93-4f9a-9177-ff2d3582030b-01
Intern ID Patientbus 2025
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 288 720,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Patientbus 2025
Beskrivelse Udbuddet omhandler patientkørsel. Kørslen udbydes som speciel rutekørsel i Region regi. Der udbydes én udbudsenhed med følgende indhold: - Der skal køres med to busser (bus nr. 1 og 2) på ruten Nakskov – Rigshospitalet - Der skal køres med en bus (bus nr. 3) på ruten Slagelse – Rigshospitalet. Der køres efter fastlagte køreplaner, og der optages og afsættes, som udgangspunkt, patienter ved sygehusene i Nakskov, Nykøbing F., Køge, Slagelse, Holbæk og Rigshospitalet. Patienter vil blive bragt til og fra disse opsamlingssteder af vogne, der kører i Movia Flextrafik. Derfor vil der på opsamlingsstederne være ophold på op til 10 minutter. Ved forsinkelser kan det blive nødvendigt, at busserne kan kommunikere med den øvrige trafik hos Movia Flextrafik. Her kan henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 4, hvor det nødvendige kommunikationsudstyr er beskrevet. Regionen kan meddele Operatøren andre holdepladser end sygehuse, hvis regionen vurderer, at afhentning og aflevering af patienter kan ske forsvarligt. I kontraktperioden kan ordregiver ændre i kørselsomfanget og ruteføringen. For detaljer henvises til afsnit 8 for Ændring af kørselsomfanget m.m. i kontraktperioden For alle 3 busser gælder, at der køres på alle hverdage (mandag – fredag). Der kan dog blive tale om kørsel på enkelte dage i weekend/helligdage. Kørsel i weekend/helligdage varsles senest 1 uge før kørslens gennemførelse. Se udbudsbetingelserne afsnit 1 for køreplaner.
Intern ID Patientbus 2025
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/10/2026
Varigheds slutdato 31/12/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 8
Yderligere oplysninger om fornyelser Kontrakten er gældende fra tidspunktet, hvor begge parter har underskrevet denne, og udløber den 31. december 2029, med mindre kontrakten forlænges som angivet herunder. Kontraktperioden kan, efter aftale mellem ordregiver og operatøren forlænges for hele eller dele af kontrakten med op til 2 år på uændrede vilkår i øvrigt. Forlængelsen sker for 3 mdr. ad gangen dog maksimalt op til 2 års samlet forlængelse. Driftsstart er den 1. oktober 2026.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 33 288 720,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Personbefordring ad landevej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Kontrakten tildeles det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris”. Evalueringen foretages på baggrund af priserne i den af tilbudsgiver udfyldte Tilbudsliste (bilag 2). Tilbudsgiveren med den laveste evalueringstekniske pris har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Den evalueringstekniske pris er den tilbudte ”Pris pr. bus pr. dag" Såfremt der indkommer tilbud med identiske priser ned til anden decimal, vil Ordregiver, for så vidt angår disse tilbud, tildele kørslen ved lodtrækning. Såfremt sådan en situation opstår, vil Ordregiver invitere de involverede tilbudsgivere til at overvære denne lodtrækning.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. . Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Trafikselskabet Movia
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Trafikselskabet Movia
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Trafikselskabet Movia
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 33 288 720,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn DitoBus Excursions A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Patientbus 2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 33 288 720,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Danmark
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25-C0051
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 14/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Trafikselskabet Movia
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 6 766,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 6 766,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Trafikselskabet Movia
Registreringsnummer 29896569
Postadresse Gammel Køge Landevej 3
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Søren Brøgger Kock
E-mail sbk@moviatrafik.dk
Telefon 36131692
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn DitoBus Excursions A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed
Registreringsnummer 31171520
Postadresse K.P. Danøsvej 2
By Holbæk
Postnummer 4300
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Pål Henrik Woxholt
E-mail pw@ditobus.dk
Telefon 28800445
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 91973575-4431-4daf-937a-b9711a1b6d67   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/09/2025   07:24:10 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 09/09/2025   07:25:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 591890-2025
EUT-S-nummer 173/2025
Offentliggørelsesdato 10/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063