1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aalborg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Brønderslev Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på Rammeaftale, levering af EL bil
Beskrivelse
:
Udbud af Rammeaftale på levering af EL biler til Aalborg og Brønderslev Kommuner
Identifikator for proceduren
:
fa2a0c8a-b486-4a5e-be92-b9175338d977
Tidligere bekendtgørelse
:
00237343-2021
Intern ID
:
116679
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på Rammeaftale, levering af EL bil
Beskrivelse
:
Udbud af Rammeaftale på levering af EL biler til Aalborg og Brønderslev KommunerUdbuddet vedrører desuden option på abonnementer på følgende:• Dækservice Abonnement• Service og vedligeholdelsesabonnement.• Garanteret tilbagekøb af bilerAalborg Kommune estimerede årlige forbrug er 8 -12 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 32- 48 stk.Brønderslev Kommune estimerede årlige forbrug er 6- 8 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 24 -32 stk.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34110000
Personbiler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Levering af EL biler med følgende frivillige optioner:• Dækservice Abonnement• Service og vedligeholdelsesabonnement.• Garanteret tilbagekøb af biler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
24
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse
:
Ultimo 2025
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den valgte Tilbudsgiver er fra rammeaftalestart forpligtet til at have etableret en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum kr. 10.000.000 Millioner og den valgte Tilbudsgiver skal kunne foretage genkøb af forsikringssum ved brug af forsikringen uanset tidspunkt for dette. Ordregiver kan når som helst kræve dokumentation herfor.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Afprøvning af bilerne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Omkostninger
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
22/08/2022
12:00:00 (UTC+1) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
22/08/2022
12:01:00 (UTC+1) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Yderligere oplysninger
:
Der vil ikke være adgang ved åbning af tilbud
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2.Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1.Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aalborg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Aalborg Kommune
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aalborg Kommune
Registreringsnummer
:
29189420
Postadresse
:
Boulevarden 13
By
:
Aalborg
Postnummer
:
9000
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Tine Majlund Vibenfeld
Telefon
:
+45 99313131
Denne organisations roller
:
TED eSender
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Brønderslev Kommune
Registreringsnummer
:
29189501
Postadresse
:
Ny Rådhusplads 1
By
:
Brønderslev
Postnummer
:
9700
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 99454545
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres
:
383217-2022
Hovedårsagen til ændringen
:
Berigtigelse – køber
Beskrivelse
:
Der mangler at blive indberettet jf. Clean Vehicle Directive BT-735-lot og BT-717-lot, jf. Miljø og Ligestillingsministeriet Miljøstyrelsen: Erhverv J.nr: 2025 - 84902, Ref. thlub, Den 29. august 2025 Udbud af Rammeaftale på levering af EL biler til Aalborg og Brønderslev Kommuner Udbuddet vedrører desuden option på abonnementer på følgende:• Dækservice Abonnement• Service og vedligeholdelsesabonnement.• Garanteret tilbagekøb af biler Aalborg Kommune estimerede årlige forbrug er 8 -12 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 32- 48 stk. Brønderslev Kommune estimerede årlige forbrug er 6- 8 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 24 -32 stk.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
GLO-0001
Beskrivelse af ændringer
:
Udbud af Rammeaftale på levering af EL biler til Aalborg og Brønderslev KommunerUdbuddet vedrører desuden option på abonnementer på følgende:• Dækservice Abonnement• Service og vedligeholdelsesabonnement.• Garanteret tilbagekøb af bilerAalborg Kommune estimerede årlige forbrug er 8 -12 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 32- 48 stk.Brønderslev Kommune estimerede årlige forbrug er 6- 8 stk., med maksimal forbrug på rammeaftalen 24 -32 stk.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
051fbcb7-1ea8-456d-b1ab-39aece3eaedc
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
11/09/2025
10:44:20 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
595763-2025
EUT-S-nummer
:
175/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/09/2025