23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Fremsendelse af profylaksebekendtgørelse gældende for brevomdeling


Region Syddanmark

607062-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Postbefordring – Fremsendelse af profylaksebekendtgørelse gældende for brevomdeling
OJ S 178/2025 17/09/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Fremsendelse af profylaksebekendtgørelse gældende for brevomdeling
Beskrivelse Region Syddanmark agter at indgå en kontrakt med DAO omkring nationale brevforsendelser.
Identifikator for proceduren edced31c-b47c-4792-9c86-a1d86b2a68b1
Intern ID 25/44145
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64110000   Postbefordring
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Brevomdeling til hele Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver har ved offentliggørelse af denne profylaksebekendtgørelse igangsat standstill periode, som udløber d. 29. september 2025. Såfremt man ønsker at gøre indsigelse bedes man fremsende denne inden fristen. Ordregiver kan tidligst tildele kontrakten d. 30. september 2025.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Fremsendelse af profylaksebekendtgørelse gældende for brevomdeling
Beskrivelse Region Syddanmark agter at indgå en kontrakt med DAO omkring nationale brevforsendelser.
Intern ID 25/44145
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  64110000   Postbefordring
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Nej
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Brevomdeling til hele Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Anden varighed Ubegrænset
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ordregiver har ved offentliggørelse af denne profylaksebekendtgørelse igangsat standstill periode, som udløber d. 29. september 2025. Såfremt man ønsker at gøre indsigelse bedes man fremsende denne inden fristen. Ordregiver kan tidligst tildele kontrakten d. 30. september 2025.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Tjenesteydelseskontrakt, der tildeles på grundlag af en eksklusiv rettighed
Anden begrundelse Trafikstyrelsen har meddelt, at det er forventeligt fra 2026 at alene vil være postleverandøren Dao, som omdeler brevforsendelser nationalt.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Leveringskontrakt
Organisation, der underskriver kontrakten Region Syddanmark
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Karin Juliussen
Telefon +45 51719215
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Dansk Avis Omdeling A/S
Registreringsnummer 26063892
Afdeling Region Syddanmark
Postadresse Islandsvej 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
E-mail kundeservice@dao.as
Telefon 72330850
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c8ff4b72-ee43-4fb7-aa00-bbcb3a2d656f   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 15/09/2025   09:13:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 15/09/2025   15:00:45 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 607062-2025
EUT-S-nummer 178/2025
Offentliggørelsesdato 17/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078