Fakta om udbudet
Vindere
Transport til og fra Drogden Kystudkigstation og Nordre Røse fyr
(25.10.2017)
Rederiet Gerda IV I/S
Badstuevælen 2 A
2791 Dragør
Transporttjenester ad vandvejen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Martin Sigsgaard
Telefon: +45 72814224
E-mail: fmi-id-slu04@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b2782323-7fee-4c19-9dcc-3965dd191b39/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Transport til og fra Drogden Kystudkigstation og Nordre Røse fyr.
Aftalen vedrører transport af personel og gods (herunder ferskvand og miljødiesel) til og fra Drogden Kystudkigsstation og Nordre Røse fyr.
Forsvaret skal vedligeholdelse og sikre forsyninger til og fra hhv. Drogden Kystudkigsstation og Nordre Røse Fyr, samt sikre at Drogden Kystudkigsstation er bemandet døgnet rundt. Der skal derfor udarbejdes en rammeaftale omhandlende transport af personel og gods til hhv. Drogden Kystudkigsstation og Nordre Røse Fyr, som er beliggende i Øresund. Rammeaftalen erstatter eksisterende rammeaftale som udløber medio 2017.
Leverandøren skal sejle mandskab og forsyninger til hhv. Drogden Kystudkigsstation og Nordre Røse fyr. Der skal ske en fast skiftning af mandskabet på Drogden Kystudkigsstation hver onsdag med mindre vejret forhindrer dette. Leverandøren skal kunne sejle alle ugens 7 dage. Leverandøren skal kunne opbevare forsyninger på afsejladshavnen. Der skal leveres ferskvand og miljødiesel til Drogden Kystudkigstation.
Rammeaftalen indeholder option på forlængelse af 12 + 12 måneder.
Rammeaftalen indeholder option på forlængelse af 12 + 12 måneder.
FMI har besluttet ikke at opdele rammeaftalen i delkontrakter pga. aftalens omfang og yderligere opdeling vil forøge omkostningerne herunder bl.a. logistiske og administrative omkostninger. Aftalen indgås af FMI. Alle dele af Forsvarsministeriet og Forsvarsministeriets koncern, inkl. alle dele af det danske forsvar undergivet Forsvarschefens kommando er dog berettiget til at benytte rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiveren skal bruge det fælles europæiske udbudsdokument (herefter benævnt som ESPD) som foreløbigt bevis på, at kandidaten opfylder nedenstående minimumskrav med hensyn til de standarder, der kræves, jf. § 148, stk. 1 i Udbudsloven (lov nr.1564 af 15.12.2015, som findes på www.retsinformation.dk).
Forud for tildeling af den endelige rammeaftale skal den pågældende tilbudsgiver, som FMI har besluttet at tildele rammeaftalen, indsende dokumentation for oplysningerne, der er angivet i ESPD'en i henhold til § 151 i den nævnte lov. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning vedrørende det fælles europæiske udbudsdokument, som er tilgængelig på: http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf Tilbudsgiver skal vedlægge oplysninger om økonomisk og finansiel kapacitet i form af oplysninger om tilbudsgiverens soliditetsgrad i seneste regnskabsår. Oplysningerne skal angives i ESPD'ens del IV, B, hvor Soliditetsgraden indsættes i boksen »Nøgletal« og regnskabsår i boksen »Beskrivelse«. Det er et mindstekrav at tilbudsgiverens soliditetsgrad (egenkapital i forhold til de samlede aktiver x 100), som minimum skal være positiv tilbudsgiverens seneste regnskabsår. Bemærk, at FMI forud for tildeling af Aftalen kræver dokumentation til at verificere de i ESPD'en angivne oplysninger i henhold til Udbudslovens §§151-155 (Lov nr.1564 af 15.12.2015).
Bemærk, at en tilbudsgiver kan bero sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. en modervirksomhed eller et søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forholdet mellem tilbudsgiveren og den pågældende enhed eller enheder, som tilbudsgiveren beror sig på. I så fald skal tilbudsgiveren tilsikrer, at en eESPD fra den enhed eller enheder, som tilbudsgiveren beror sig på, sendes sammen med tilbudsgiverens egen eESPD. Enheden eller enhedens eESPD skal ligeledes indeholde de ovennævnte oplysninger.
Soliditetsgraden (egenkapital i forhold til de samlede aktiver x 100), skal som minimum være positiv i seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal vedlægge oplysninger om tilbudsgivers tekniske kapacitet i form af en liste over tilbudsgivers betydeligste lignende leverancer indenfor de seneste 3 år med beskrivelse af leverancen, angivelse af beløb og tidspunkt samt modtageren af ydelsen. Oplysningerne skal angives i ESPD'ens del IV.C.
Bemærk, at en tilbudsgiveren kan bero sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet (f.eks. Et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forholdet mellem tilbudsgiveren og den enhed eller enheder, som tilbudsgiveren beror sig på. I så fald skal tilbudsgiveren tilsikre, at en eESPD fra den enhed eller enheder, som tilbudsgiveren beror sig på, sendes sammen med tilbudsgiverens egen eESPD. Enheden eller enhedens eESPD skal ligeledes indeholde de ovennævnte oplysninger.
Hvis tilbudsgiveren beror sig på uddannelsesmæssige eller faglige kvalifikationer eller erhvervserfaring fra en anden enhed eller enheder i forbindelse med udførelsen af specifikke aspekter af transportydelserne beskrevet i afsnit II.1.4) og II.2.4), skal de specifikke aspekter ved transportydelserne udføres af den enhed eller enheder, som tilbudsgiveren beror sig.
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med søtransport til enten en offentlig myndighed eller til en privat virksomhed. Denne erfaring dokumenteres med minimum én (1) lignende tidligere leverance fra referencelisten, der er foretaget inden for de seneste 3 år. Listen over de betydeligste leverancer, der angives i ESPD'en udgør den endelige dokumentation.
Hvis der foretages forudbetalinger, skal en anfordringsgaranti fra et anerkendt pengeinstitut blive præsenteret for FMI. Det pågældende pengeinstitut skal godkendes af FMI. Med hensyn til betalingsbetingelserne henvises der til udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den gældende danske lovgivning om offentlige betalinger. På nuværende tidspunkt er det danske lovbekendtgørelse nr. 798 fra juni 2007, hvorefter
det er et krav at benytte elektronisk fakturering. De præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen. Ingen særlig juridisk form er påkrævet. Hvis rammeaftalen tildeles en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal deltagerne forpligte sig solidarisk for deres forpligtelser og udpege en leverandør til at repræsentere gruppen.
Dette skal anføres i det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD), del II. Tilbudsgiverne gøres opmærksom på, at rammeaftalen vil indeholde en arbejdsklausul. Præcise vilkår vil fremgå af rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
For yderligere oplysninger, se dokumentet »yderligere oplysninger« som er tilgængeligt via URL adressen i sektion I.3).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til dansk lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud, med senere ændringer — til rådighed på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager: Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud indenfor:
1) 45 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en bekendtgørelse om indgåede kontrakter i Den Europæiske Unions Tidende (med virkning fra dagen efter datoen for offentliggørelsen)
2) 30 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har meddelt de pågældende tilbudsgivere, at den ordregivende myndighed har indgået en rammeaftale gennem genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem, forudsat at meddelelsen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har sendt meddelelse til de involvere de tilbudsgivere om, at den ordregivende myndighed har indgået rammeaftalen, jf. § 2 (2) eller § 171 (4), i udbudsloven, forudsat at anmeldelsen indeholdt en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
4) 20 kalenderdage, begyndende dagen efter at den ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om sin beslutning om at opretholde kontrakten, jf. § 185 (2) udbudsloven. Klageren skal underrette den ordregivende myndighed om klagen skriftligt senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud med angivelse af, om klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6 (4), i lov om Klagenævnet for Udbud. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-periode, skal klageren tillige angive,hvorvidt der er anmodet om, at klagen gives opsættende virkning, jf. § 12 (1), i førnævnte lov e-mailadressen til Klagenævnet for Udbud er angivet i afsnit VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning vedrørende klager er tilgængelig på internetadressen der er angivet i afsnit VI.4.1).
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk