23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Flytteydelser


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

620131-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Vejtransport – Flytteydelser
OJ S 182/2025 23/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail cv6h@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Flytteydelser
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer og flytterådgivningsvirksomheder, herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1 eller A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1 eller 1.2).Rammeaftalens anslåede værdi er 45.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 65.000.000,00 DKK.De anslåede værdier og maksimale værdier af de enkelte delaftaler er følgende:Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.
Identifikator for proceduren 9778bc22-2a91-457b-a9f7-0561a4758dd9
Intern ID 2024-0330417
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 45 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Tilsidesættelse af forpligtelser i henhold til rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1 – Kontorflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 1’s anslåede værdi er 30.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 35.000.000,00 DKK.Delaftale 1 – KontorflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af kontorer, herunder administrative arbejdspladser, kantinefacilliter, samt øvrigt inventar og møblement.
Intern ID 2024-0331417-0
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 65 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold. Ordregiver har i 2025 igangsat et innovationsprojekt om anvendelse af flyttekasser af genanvendt plastik hvor Ordregiver indkøbet flyttekasser af genanvendt plastik fra tredjemand til anvendelse på flytteopgaver udført for Ordregiver. Ordregiver forbeholder sig derfor retten til at i Aftaleperioden, at kræve, at Leverandøren anvender de ovennævnte flyttekasser i forbindelse med flytteopgaver som udføres for Ordregiver. Ordregiver kan kræve, at Leverandøren opbevarer flyttekasserne på en af sine lokationer. Leverandøren har ret til at kræve vederlag herfor.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: - Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Professionel risikoansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende: - Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af en kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: - Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 500.000 i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnede årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. - Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 1: - Tilbudsgiver skal fremlægge minimum 3 referencer for levering af flytteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen og som har lighed med delaftalens genstand. Med lighed med delaftalens genstand menes udførelse af flytteopgaver som indebærer flytning af kontorer, domiciler eller lignende administrative arbejdspladser. Hver reference skal have en samlet værdi på minimum 100.000 DKK ekskl. moms. Hver reference forventes at indeholde: - En beskrivelse af den præsterede ydelse - Værdien af den præsterede ydelse - Tidspunkt for udførelsen (dato for påbegyndelse og afslutning) - Modtager af ydelsen (med navn og kontaktoplysninger – telefonnummer og/eller e-mail) - En angivelse af hvilken delaftale referencen anvendes til at dokumentere teknisk og faglig formåen for. Såfremt der angives færre end 3 referencer for en delaftale, som angivet ovenfor, vil egnethedskravet for den konkrete delaftale ikke være opfyldt. Tilbudsgiveren kan anvende den samme modtager af flytteydelser på flere referencer. Hvis Tilbudsgiveren for eksempel har leveret kontorflytninger og skoleflytninger til en kommune, kan kommunen anvendes som reference på begge delaftaler. Referencerne i Tilbudsgivers udfyldte ESPD anses for endelig dokumentation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/264941698.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A1). Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Tilbudsgiveren er forpligtet til at underskrive tavshedspligtserklæringen vedlagt som bilag 6.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 2’s anslåede værdi er 8.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 14.000.000,00 DKK.Delaftale 2 – Skole- og idrætsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af skoler, børnehaver, fritidstilbud og idrætsfaciliteter, herunder eksempelvis undervisnings- og faglokaler, samt svømmehaller, idrætshaller og øvrige lokaler.
Intern ID 2024-0331417-1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 14 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold. Ordregiver har i 2025 igangsat et innovationsprojekt om anvendelse af flyttekasser af genanvendt plastik hvor Ordregiver indkøbet flyttekasser af genanvendt plastik fra tredjemand til anvendelse på flytteopgaver udført for Ordregiver. Ordregiver forbeholder sig derfor retten til at i Aftaleperioden, at kræve, at Leverandøren anvender de ovennævnte flyttekasser i forbindelse med flytteopgaver som udføres for Ordregiver. Ordregiver kan kræve, at Leverandøren opbevarer flyttekasserne på en af sine lokationer. Leverandøren har ret til at kræve vederlag herfor.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: - Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Professionel risikoansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende: - Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af en kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: - Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 500.000 i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnede årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. - Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 2: - Tilbudsgiver skal fremlægge minimum 3 referencer for levering af flytteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen og som har lighed med delaftalens genstand. Med lighed med delaftalens genstand menes udførelse af flytteopgaver som indebar flytninger af skoler, børnehaver eller lignende undervisnings- eller daginstitutioner. Hver reference skal have en samlet værdi på minimum 100.000 DKK ekskl. moms. Hver reference forventes at indeholde: - En beskrivelse af den præsterede ydelse - Værdien af den præsterede ydelse - Tidspunkt for udførelsen (dato for påbegyndelse og afslutning) - Modtager af ydelsen (med navn og kontaktoplysninger – telefonnummer og/eller e-mail) - En angivelse af hvilken delaftale referencen anvendes til at dokumentere teknisk og faglig formåen for Såfremt der angives færre end 3 referencer for en delaftale, som angivet ovenfor, vil egnethedskravet for den konkrete delaftale ikke være opfyldt. Tilbudsgiveren kan anvende den samme modtager af flytteydelser på flere referencer. Hvis Tilbudsgiveren for eksempel har leveret kontorflytninger og skoleflytninger til en kommune, kan kommunen anvendes som reference på begge delaftaler. Referencerne i Tilbudsgivers udfyldte ESPD anses for endelig dokumentation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/264941698.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A1). Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Tilbudsgiveren er forpligtet til at underskrive tavshedspligtserklæringen vedlagt som bilag 6.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytninger
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flyttefirmaer herunder nedpakning, transport og oppakning af møbler og inventar. Derudover ønsker Ordregiver at indhente tilbud på bortskaffelse af udsmidningsegnet inventar og møbler samt opmagasinering. Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A1), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.1).Delaftale 3’s anslåede værdi er 6.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 13.000.000,00 DKK.Delaftale 3 – Plejehjems- og botilbudsflytningerAnvendes ved køb af flytteydelser som omfatter flytning af plejehjem og botilbud, herunder beboernes egne værelser, fællesrum og køkkenfaciliteter, samt øvrige lokaler.
Intern ID 2024-0331417-2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60100000   Vejtransport
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63100000   Godsbehandling, -oplagring og hermed beslægtet virksomhed, 63122000   Opmagasinering, 63520000   Transportformidling, 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport, 98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold. Ordregiver har i 2025 igangsat et innovationsprojekt om anvendelse af flyttekasser af genanvendt plastik hvor Ordregiver indkøbet flyttekasser af genanvendt plastik fra tredjemand til anvendelse på flytteopgaver udført for Ordregiver. Ordregiver forbeholder sig derfor retten til at i Aftaleperioden, at kræve, at Leverandøren anvender de ovennævnte flyttekasser i forbindelse med flytteopgaver som udføres for Ordregiver. Ordregiver kan kræve, at Leverandøren opbevarer flyttekasserne på en af sine lokationer. Leverandøren har ret til at kræve vederlag herfor.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: - Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Professionel risikoansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende: - Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af en kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: - Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 500.000 i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnede årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. - Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 3: - Tilbudsgiver skal fremlægge minimum 3 referencer for levering af flytteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen og som har lighed med delaftalens genstand. Med lighed med delaftalens genstand menes udførelse af flytteopgaver som indebar flytninger af plejehjem, plejehjemsboliger, hospices, botilbud eller lignende boliger rettet imod sårbare borgere. Hver reference skal have en samlet værdi på minimum 100.000 DKK ekskl. moms. Hver reference forventes at indeholde: - En beskrivelse af den præsterede ydelse - Værdien af den præsterede ydelse - Tidspunkt for udførelsen (dato for påbegyndelse og afslutning) - Modtager af ydelsen (med navn og kontaktoplysninger – telefonnummer og/eller e-mail) - En angivelse af hvilken delaftale referencen anvendes til at dokumentere teknisk og faglig formåen for. Såfremt der angives færre end 3 referencer for en delaftale, som angivet ovenfor, vil egnethedskravet for den konkrete delaftale ikke være opfyldt. Tilbudsgiveren kan anvende den samme modtager af flytteydelser på flere referencer. Hvis Tilbudsgiveren for eksempel har leveret kontorflytninger og skoleflytninger til en kommune, kan kommunen anvendes som reference på begge delaftaler. Referencerne i Tilbudsgivers udfyldte ESPD anses for endelig dokumentation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele de konkrete delaftaler med henblik på at opnå den fordeling af leverandører som er nævnt i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4 og for at kunne tildele fremtidige ordre/flytteopgaver som angivet i bilag A1, pkt. 2.6. Ordregiver vil tildele pladserne på delaftalerne til de tilbudsgivere, der har afgivet de økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris for den konkrete delaftale på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (bilag B1). Tilbuddet med den billigste pris er det økonomisk mest fordelagtige tilbud og vil således opnå førsteplaceringen på den konkrete delaftale, medmindre dette medfører, at tilbudsgiveren opnår førsteplaceringen på både delaftale 1 og 2, som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 3.4.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/264941698.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A1). Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Tilbudsgiveren er forpligtet til at underskrive tavshedspligtserklæringen vedlagt som bilag 6.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Delaftale 4 - Flytterådgivning
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytteydelser som leveres af flytterådgivningsvirksomheder. Endelig ønsker Ordregiver at indhente tilbud på flytterådgivning og dertil knyttede delydelser.Ordregivers krav til rammeaftalevilkår fremgår af det relevante rammeaftaleudkast (bilag A2), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den relevante tekniske specifikation (bilag 1.2).Delaftale 4’s anslåede værdi er 1.000.000,00 DKK, mens dens maksimale værdi er 3.000.000,00 DKK.Delaftale 4 - FlytterådgivningAnvendes ved køb af flytterådgivning som omfatter alle former for rådgivningsydelser som leveres af flytterådgiveren, herunder rådgivning, projektledelse af flytteprocessen, inventar- og IT-registrering, samt bistand til gennemførelse af miniudbud og flyttetilsyn.
Intern ID 2024-0331417-3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98392000   Tjenesteydelser i forbindelse med forflytning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport), 63712000   Hjælpevirksomhed i forbindelse med vejtransport
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 3 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og 2 medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte egenerklæring om dette forhold.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Finansielt forhold
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: - Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 10 % i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnet årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Professionel risikoansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende: - Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af en kopi af gældende forsikringspolice eller erklæring fra det relevante forsikringsselskab.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: - Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 500.000 i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver skal dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af Tilbudsgivers revisorpåtegnede årsregnskab med angivelse af tilbudsgivers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Kriterium Referencer på specificerede tjenester
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. - Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde delaftale 4: - Tilbudsgiver skal fremlægge minimum 3 referencer for levering af flytteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen og som har lighed med delaftalens genstand. Med lighed med delaftalens genstand menes levering af flytterådgivning herunder projektering, koordinering og tilsyn med flytteopgaver. Hver reference skal have en samlet værdi på minimum 100.000 DKK ekskl. moms. Hver reference forventes at indeholde: - En beskrivelse af den præsterede ydelse - Værdien af den præsterede ydelse - Tidspunkt for udførelsen (dato for påbegyndelse og afslutning) - Modtager af ydelsen (med navn og kontaktoplysninger – telefonnummer og/eller e-mail) - En angivelse af hvilken delaftale referencen anvendes til at dokumentere teknisk og faglig formåen for. Såfremt der angives færre end 3 referencer for en delaftale, som angivet ovenfor, vil egnethedskravet for den konkrete delaftale ikke være opfyldt. Tilbudsgiveren kan anvende den samme modtager af flytteydelser på flere referencer. Hvis Tilbudsgiveren for eksempel har leveret kontorflytninger og skoleflytninger til en kommune, kan kommunen anvendes som reference på begge delaftaler. Referencerne i Tilbudsgivers udfyldte ESPD anses for endelig dokumentation.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil tildele delaftale til den tilbudsgiver som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Pris”. Ordregiver vil vurdere tilbuddene ud fra den evalueringstekniske pris på grundlag af de anførte priser i den af tilbudsgiveren udfyldte tilbudsliste (Bilag B2).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://permalink.mercell.com/264941698.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 30/10/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Leverandøren er forpligtet til at overholde ordregivers arbejdsklausul i forbindelse med opfyldelse af kontrakten. Arbejdsklausulen er beskrevet i Aftalen (bilag A2). Ved opfyldelsen af Aftalen indestår Leverandøren for Leverandørens og dennes eventuelle underleverandørers overholdelse og efterlevelse af Københavns Kommunes til enhver tid gældende vilkår om leverandørens samfundsansvar. De aktuelle vilkår fremgår af aftalens bilag 5.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Tilbudsgiveren er forpligtet til at underskrive tavshedspligtserklæringen vedlagt som bilag 6.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 448 af 8.5.2025 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Mathias Dyrby
E-mail cv6h@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID baf07a8f-4cd3-432e-b14c-3a4371645959   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/09/2025   08:41:10 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/09/2025   08:41:51 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 620131-2025
EUT-S-nummer 182/2025
Offentliggørelsesdato 23/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11