23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Banedanmark

Udbud af fræsede indpassere


Banedanmark

630886-2025 - Resultater
Danmark – Sporskinner – Udbud af fræsede indpassere
OJ S 185/2025 26/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Banedanmark
E-mail CBGL@BANE.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Jernbanetjenester
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af fræsede indpassere
Beskrivelse Banedanmark har i henhold til direktiv nummer 2014/25/EC om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og om ophævelse af direktiv 2004/17/EF iværksat en udbudsprocedure gennem EU Supply, Udbud 203816 2017-15489 - Fræsede Indpasser, OJEU Reference: 2019/S 084-202375
Identifikator for proceduren 9587b86f-a097-4133-8e54-fafcca49b09b
Intern ID 2017-15489
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Nærværende rammeaftale er indgået på baggrund af gennemført udbud i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivet (Europa parlamentet og Rådets direktiv 2014/25EU af 26 februar 2014)
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34941200   Sporskinner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34940000   Jernbanemateriel, 34941000   Skinner og tilbehør, 60210000   Offentlig jernbanetransport
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 252 136,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af fræsede indpassere
Beskrivelse Banedanmark har i henhold til direktiv nummer 2014/25/EC om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester og om ophævelse af direktiv 2004/17/EF iværksat en udbudsprocedure gennem EU Supply, Udbud 203816 2017-15489 - Fræsede Indpasser, OJEU Reference: 2019/S 084-202375
Intern ID 2017-15489
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34941200   Sporskinner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34940000   Jernbanemateriel, 34941000   Skinner og tilbehør, 60210000   Offentlig jernbanetransport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner 2x1 år
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Mulighed for forlængelse 2x1 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 252 136,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn 65
Beskrivelse 1. De adderede priser anført af tilbudsgiver i bilag 2 (kolonne J i arket ”Tilbudsli- ste”) 2. Banedanmarks transportomkostninger for medlevering af DSB45-skinner til til- budsgivers lagerlokalitet anført af tilbudsgiver i bilag 2 (i arket ”Lagerlokali- tet”). Den samlede pris udregnet ved at adderede summerne af de to ovenstående punkter vil udgøre den evalueringstekniske pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn 35
Beskrivelse Underkriteriet ”Kvalitet” evalueres i overensstemmelse med nedenstående evaluerings- model, og udgør tilbudsgivers leveringstid opgjort i arbejdsdage som anført i kolonne I i bilag 2, arket ”Tilbudslisten”. Der sondres mellem leveringstiden for almindelige fræ- sede indpassere og specielle fræsede indpassere. De almindelige fræsede indpassere og de specielle fræsede indpassere vil blive evalueret hver for sig jf. nedenfor. Efter den individuelle evaluering af de to enheder, vil Banedan- mark udregne tilbudsgiverens samlede point for underkriteriet ”Kvalitet” ved at sam- menstille de to evalueringer ud fra en vægtning på 70 % for de almindelige fræsede indpassere og 30 % for de specielle fræsede indpassere.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Banedanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Banedanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Banedanmark
Organisation, der udfører betalingen Banedanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Banedanmark
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 8 252 136,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 8 252 136,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 8 252 136,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 8 252 136,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Hans Buch A/S
Officielt navn Hans Buch A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 203816
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 31 965 687,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Produktets eller tjenesteydelsens oprindelsesland Tyskland
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 162000109
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/07/2019
Dato for indgåelse af kontrakten 31/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Identifikator for kontrakten 203816
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 23/07/2019
Dato for indgåelse af kontrakten 02/08/2019
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Banedanmark, Banedanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 8 252 136,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 17 986 715,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Banedanmark
Registreringsnummer 18632276
Afdeling Danmark
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Claus Bøgelund
E-mail CBGL@BANE.dk
Telefon +45 82340000
Internetadresse https://www.bane.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Hans Buch A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer 75142412
Postadresse Roskildevej 8-10
By Albertslund
Postnummer 2620
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres a4e28b4c-67d2-4600-8229-7206336ccb9b-01
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – eSender
Beskrivelse Ændringerne er foretaget, da der i den oprindelse meddelelse er medtaget oplysninger fra et senere udbud med samme navn
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator ORG-0004
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator RESULT
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator RES-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator CON-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator CON-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID af7e25ac-73bd-46d8-81e9-5a8da80a3075   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 25/09/2025   11:06:42 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 25/09/2025   11:08:56 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 630886-2025
EUT-S-nummer 185/2025
Offentliggørelsesdato 26/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063