1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aarhus Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Flytteydelser
Beskrivelse
:
1.5 Delaftaler – ”Opdel eller forklar princippet” Idet det er Ordregivers vurdering, at en opdeling af Aftalen i delaftaler ikke vil give den kommercielt bedste løsning, er nærværende Aftale ikke opdelt i delaftaler. 1.6 "Køb grønt eller forklar"- princip I nærværende udbud har Ordregiver vurderet, at der stilles krav til grønne/bæredygtige løsninger. 1.7 Beskrivelse af udbuddet Beskrivelse af udbuddet Denne Rammeaftale fastlægger rammen for Kundens indkøb af Flytteydelser hos Leverandøren. Flytteydelser omfatter flytning af inventar indenfor eller mellem Kundens bygninger, samt til Kun-dens forskellige lokationer i Danmark. Flytteopgaven omfatter, rådgivning, planlægning, vejledning, afhentning af flyttegodset, kørsel samt løs anbringelse af flyttegodset efter kundens anvisning på den nye plads. Kunden kan bestille Flytteydelser og hertil knyttede ydelser, blandt andet Handy-man, leje af 20 fods containere, hos Leverandøren på de i denne Rammeaftaleangivne betingelser og vilkår Kendt flytteopgave i aftaleperioden Aarhus BSS fraflytter ultimo 2025 helt Campus Fuglesangs Alle og flytter størstedelen af aktiviteten til nye lokaler i Universitetsbyen cirka 3 km væk. Flytningen sker i to etaper i december 2025 og fe-bruar 2026. Det er derfor et krav at Leverandøren kan afsætte de nødvendige ressourcer til at vareta-ge denne opgave. Se detaljeret opgavebeskrivelse i Bilag 6 - Fraflytning af Campus Fuglesangs Allé ultimo 2025. Formålet med udbuddet Formålet med nærværende Rammeaftale samt tilhørende bilag er at få en rammeaftale der sikre af-taledækning af Ordregivers behov for håndtering af flytteydelser i Danmark. Det forventes at udbud-det 1) sikrer gode priser og kvalitet i både opgavevaretagelsen og leveringssikkerheden 2) understøt-ter reduktion af Co2-udledning og/eller mindskning af ressourceforbrug og ressourcespild, 3) sikre gode og skånsomme arbejdsvilkår for tilbudsgivers ansatte. Antal Leverandører på Aftalen Aftalen indgås med 1 Leverandør. Eksklusivitet Aftalen kan anvendes af Ordregiver, som har ret men ikke pligt til at anvende Aftalen.
Identifikator for proceduren
:
8c98ae97-3bbc-4eb4-963c-213600a28984
Tidligere bekendtgørelse
:
0b10270e-d138-493c-9f01-c715cd3ce945-01
Intern ID
:
2024-0657363
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til Udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15/12/2015), hvilket betyder, at alle interesserede Tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud i tilknytning til nærværende udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60181000
Udlejning af lastbiler med chauffør
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
37 600 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbudsafgivelsen udfylde og vedlægge ESPD (det fælles europæiske udbudsdokument) i Ethics som et foreløbigt bevis for: • At Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene • At Tilbudsgiver opfylder egnethedskravene Oplysningerne danner grundlag for Ordregivers vurdering af, om Tilbudsgiver skal udelukkes fra at deltage i udbuddet, og om Tilbudsgiver er egnet til at udføre den udbudte Aftale. --- Tilbudsgiver skal anvende ESPD’et til at bekræfte, at denne ikke er omfattet af: • De obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§135-136. • Nedenstående frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 Den/De frivillige udelukkelsesgrunde er: • Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 – Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive Rammeaftaler eller de miljø-, social- eller ar-bejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfat-tet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88, • Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 – Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insol-vens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet ind-stillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemhørende, Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en af ovenstående udelukkelsesgrunde, vil Tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren. Dokumentation – Personlige forhold Fremsendes når Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere I det tilfælde, hvor Tilbudsgiver allerede har Serviceattest eller tilsvarende dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Serviceattesten må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Indhentning af serviceattest fra Erhvervsstyrelsen tager normalt mellem 2-3 uger 1.1 Dokumentation for egnethed og udelukkelse Før tildeling af Aftalen skal Ordregiver kræve, at Tilbudsgiveren som Ordregiver har til hensigt at tildele Aftalen fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, ESPD, i henhold til Udbudslovens § 148. Ordregiveren kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at Tilbudsgiveren fremlægger dokumentation som nævnt i Udbudslovens § 152, jf. dog stk. 3 og 5, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Ordregiveren kan anmode Tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere dokumentation modtaget i medfør af Udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge dokumentation, når 1) Ordregiveren kan skaffe certifikaterne eller de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller 2) Ordregiveren allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. Nedenstående dokumentation skal fremsendes, hvis Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Tilbudsgivers personlige forhold o Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, Tilbudsgiver skal fremsætte en af nedenstående: o Fremlæggelse af relevante erklæringer fra et pengeinstitut eller dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring. o Fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor Tilbudsgiveren er etableret. o Fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgiverens samlede omsætning eller omsætningen inden for det område, som kontrakten vedrører, i indtil de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. • Teknisk eller faglig formåen o Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. • Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen (hvis relevant) o Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen • Hvis Tilbudsgiver er et konsortium (hvis relevant) o Formular – Konsortieerklæring • Tro og love-erklæring ang. Rusland Når Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen En Tilbudsgiver kan basere sig på andre virksomheders ”økonomiske og finansielle formåen” og/eller ”tekniske og faglige formåen” i relation til opfyldelse af Aftalen eller for at blive i stand til at opfylde egnethedskravene. Dette gælder uanset den juridiske karakter af forbindelsen mellem virksomhederne. Virksomheden skal udover ovennævnte for egen kapacitet og personlige forhold godtgøre over for Ordregiveren, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at udfylde afsnit C og frem i ESPD-dokumentet, som udtrykker de nævnte virksomheders forpligtelser i denne henseende. Det skal fremgå om der er tale om støtte i ”økonomisk og finansiel formåen” og/eller ”teknisk og faglig formåen” samt præcis hvad der støttes med og i hvilket omfang, ligesom det skal godtgøres, at den støttende virksomhed er juridisk forpligtet over for Tilbudsgiveren. Såfremt Tilbudsgiver støtter sig på en anden virksomheds ”tekniske og faglige formåen” er det et krav, at det ligeledes er den støttende virksomhed, der udfører den del af Aftalen, hvormed der støt-tes. Baserer Tilbudsgiver sig på andre virksomheders formåen, skal Tilbudsgiver dokumentere, at denne eller disse virksomheder: 1) Ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde eller de frivillige udelukkelsesgrun-de, der er anført i nærværende udbudsbetingelsers jf. afsnit 2.3, punkt A ovenfor. 2) Opfylder de relevante minimumskrav til egnethed, jf. afsnit 2.3, punkt B og C ovenfor. Vedlæggelse af ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen” I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende støtteerklæring, jf. ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen”. Vedrørende konsortier (eller andre sammenslutninger af virksomheder) Hvis Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal alle de deltagende virk-somheder hver især angives klart og entydigt i ESPD’et, og det skal anføres klart, hvem der er be-fuldmægtiget til at afgive tilbud på vegne af konsortiet. Det vil ligeledes være denne person, som Or-dregiver, med bindende virkning over for konsortiet, kan indgå Aftaler med. Deltagerne i et konsor-tium eller en anden sammenslutning hæfter solidarisk for både tilbud og eventuel Aftale. Såfremt tilbud afgives som konsortium, skal det efterspurgte materiale vedrørende sammenslutnin-gens samlede formåen i såvel ”økonomisk og finansiel formåen” som ”teknisk og faglig formåen” oply-ses i ESPD’et. Dertil skal det for alle deltagende virksomheders vedkommende dokumenteres, at denne eller disse virksomheder ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde samt de frivillige udelukkel-sesgrunde ved at hvert medlem af sammenslutningen udfylder et ESPD. Vedlæggelse af Formular – Konsortieerklæring I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende konsortieerklæ-ring, jf. Formular – Konsortieerklæring. Anvendelse af underleverandører: Såfremt Tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af den udbudte ydelse, skal navne på den eller disse juridiske personer angivet klart og entydigt i tilbuddet. Anvendelse af un-derleverandører kan ikke fritage eller begrænse Tilbudsgivers fulde ansvar under en eventuel Aftale. Ordregivers anslående/forventede samlede forbrug af Flytteydelser, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 9.400.000 DDK. Over en fireårig periode udgør det 37.600.000 DKK. Ordregivers maks. samlede forbrug af Flytteydelser, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 12.200.000 DKK. Over en fireårig periode udgør det 48.800.000 DKK. Tilbudsgiver erklærer, at denne ikke er en del af den personkreds, der fremgår af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer si-tuationen i Ukraine, artikel 5k, nr.1 (som indsat ved af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022, artikel 1, nr. 23), og som derfor ikke må tildeles offentlige kontrakter. Fremsendelse af ”Tro- og love-erklæring ang. Rusland” I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse udfyldes ”Tro og love-erklæring ang. Rusland”.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Flytteydelser
Beskrivelse
:
1.5 Delaftaler – ”Opdel eller forklar princippet” Idet det er Ordregivers vurdering, at en opdeling af Aftalen i delaftaler ikke vil give den kommercielt bedste løsning, er nærværende Aftale ikke opdelt i delaftaler. 1.6 "Køb grønt eller forklar"- princip I nærværende udbud har Ordregiver vurderet, at der stilles krav til grønne/bæredygtige løsninger. 1.7 Beskrivelse af udbuddet Beskrivelse af udbuddet Denne Rammeaftale fastlægger rammen for Kundens indkøb af Flytteydelser hos Leverandøren. Flytteydelser omfatter flytning af inventar indenfor eller mellem Kundens bygninger, samt til Kun-dens forskellige lokationer i Danmark. Flytteopgaven omfatter, rådgivning, planlægning, vejledning, afhentning af flyttegodset, kørsel samt løs anbringelse af flyttegodset efter kundens anvisning på den nye plads. Kunden kan bestille Flytteydelser og hertil knyttede ydelser, blandt andet Handy-man, leje af 20 fods containere, hos Leverandøren på de i denne Rammeaftaleangivne betingelser og vilkår Kendt flytteopgave i aftaleperioden Aarhus BSS fraflytter ultimo 2025 helt Campus Fuglesangs Alle og flytter størstedelen af aktiviteten til nye lokaler i Universitetsbyen cirka 3 km væk. Flytningen sker i to etaper i december 2025 og fe-bruar 2026. Det er derfor et krav at Leverandøren kan afsætte de nødvendige ressourcer til at vareta-ge denne opgave. Se detaljeret opgavebeskrivelse i Bilag 6 - Fraflytning af Campus Fuglesangs Allé ultimo 2025. Formålet med udbuddet Formålet med nærværende Rammeaftale samt tilhørende bilag er at få en rammeaftale der sikre af-taledækning af Ordregivers behov for håndtering af flytteydelser i Danmark. Det forventes at udbud-det 1) sikrer gode priser og kvalitet i både opgavevaretagelsen og leveringssikkerheden 2) understøt-ter reduktion af Co2-udledning og/eller mindskning af ressourceforbrug og ressourcespild, 3) sikre gode og skånsomme arbejdsvilkår for tilbudsgivers ansatte. Antal Leverandører på Aftalen Aftalen indgås med 1 Leverandør. Eksklusivitet Aftalen kan anvendes af Ordregiver, som har ret men ikke pligt til at anvende Aftalen.
Intern ID
:
2024-0657363
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
60000000
Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
60181000
Udlejning af lastbiler med chauffør
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
31/08/2024
Varigheds slutdato
:
30/08/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
37 600 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
48 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbudsafgivelsen udfylde og vedlægge ESPD (det fælles europæiske udbudsdokument) i Ethics som et foreløbigt bevis for: • At Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene • At Tilbudsgiver opfylder egnethedskravene Oplysningerne danner grundlag for Ordregivers vurdering af, om Tilbudsgiver skal udelukkes fra at deltage i udbuddet, og om Tilbudsgiver er egnet til at udføre den udbudte Aftale. --- Tilbudsgiver skal anvende ESPD’et til at bekræfte, at denne ikke er omfattet af: • De obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§135-136. • Nedenstående frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 Den/De frivillige udelukkelsesgrunde er: • Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 – Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive Rammeaftaler eller de miljø-, social- eller ar-bejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfat-tet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88, • Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 – Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insol-vens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet ind-stillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemhørende, Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en af ovenstående udelukkelsesgrunde, vil Tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren. Dokumentation – Personlige forhold Fremsendes når Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere I det tilfælde, hvor Tilbudsgiver allerede har Serviceattest eller tilsvarende dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Serviceattesten må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Indhentning af serviceattest fra Erhvervsstyrelsen tager normalt mellem 2-3 uger 1.1 Dokumentation for egnethed og udelukkelse Før tildeling af Aftalen skal Ordregiver kræve, at Tilbudsgiveren som Ordregiver har til hensigt at tildele Aftalen fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, ESPD, i henhold til Udbudslovens § 148. Ordregiveren kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at Tilbudsgiveren fremlægger dokumentation som nævnt i Udbudslovens § 152, jf. dog stk. 3 og 5, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Ordregiveren kan anmode Tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere dokumentation modtaget i medfør af Udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge dokumentation, når 1) Ordregiveren kan skaffe certifikaterne eller de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller 2) Ordregiveren allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. Nedenstående dokumentation skal fremsendes, hvis Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Tilbudsgivers personlige forhold o Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere • Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen, Tilbudsgiver skal fremsætte en af nedenstående: o Fremlæggelse af relevante erklæringer fra et pengeinstitut eller dokumentation for relevant erhvervsansvarsforsikring. o Fremlæggelse af årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor Tilbudsgiveren er etableret. o Fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgiverens samlede omsætning eller omsætningen inden for det område, som kontrakten vedrører, i indtil de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår tilbudsgiveren blev etableret eller startede sin virksomhed. • Teknisk eller faglig formåen o Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation, jf. udbudslovens § 155, nr. 2. • Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen (hvis relevant) o Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen • Hvis Tilbudsgiver er et konsortium (hvis relevant) o Formular – Konsortieerklæring • Tro og love-erklæring ang. Rusland Når Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen En Tilbudsgiver kan basere sig på andre virksomheders ”økonomiske og finansielle formåen” og/eller ”tekniske og faglige formåen” i relation til opfyldelse af Aftalen eller for at blive i stand til at opfylde egnethedskravene. Dette gælder uanset den juridiske karakter af forbindelsen mellem virksomhederne. Virksomheden skal udover ovennævnte for egen kapacitet og personlige forhold godtgøre over for Ordregiveren, at virksomheden råder over de nødvendige ressourcer, f.eks. ved at udfylde afsnit C og frem i ESPD-dokumentet, som udtrykker de nævnte virksomheders forpligtelser i denne henseende. Det skal fremgå om der er tale om støtte i ”økonomisk og finansiel formåen” og/eller ”teknisk og faglig formåen” samt præcis hvad der støttes med og i hvilket omfang, ligesom det skal godtgøres, at den støttende virksomhed er juridisk forpligtet over for Tilbudsgiveren. Såfremt Tilbudsgiver støtter sig på en anden virksomheds ”tekniske og faglige formåen” er det et krav, at det ligeledes er den støttende virksomhed, der udfører den del af Aftalen, hvormed der støt-tes. Baserer Tilbudsgiver sig på andre virksomheders formåen, skal Tilbudsgiver dokumentere, at denne eller disse virksomheder: 1) Ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde eller de frivillige udelukkelsesgrun-de, der er anført i nærværende udbudsbetingelsers jf. afsnit 2.3, punkt A ovenfor. 2) Opfylder de relevante minimumskrav til egnethed, jf. afsnit 2.3, punkt B og C ovenfor. Vedlæggelse af ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen” I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende støtteerklæring, jf. ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen”. Vedrørende konsortier (eller andre sammenslutninger af virksomheder) Hvis Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder (konsortium), skal alle de deltagende virk-somheder hver især angives klart og entydigt i ESPD’et, og det skal anføres klart, hvem der er be-fuldmægtiget til at afgive tilbud på vegne af konsortiet. Det vil ligeledes være denne person, som Or-dregiver, med bindende virkning over for konsortiet, kan indgå Aftaler med. Deltagerne i et konsor-tium eller en anden sammenslutning hæfter solidarisk for både tilbud og eventuel Aftale. Såfremt tilbud afgives som konsortium, skal det efterspurgte materiale vedrørende sammenslutnin-gens samlede formåen i såvel ”økonomisk og finansiel formåen” som ”teknisk og faglig formåen” oply-ses i ESPD’et. Dertil skal det for alle deltagende virksomheders vedkommende dokumenteres, at denne eller disse virksomheder ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde samt de frivillige udelukkel-sesgrunde ved at hvert medlem af sammenslutningen udfylder et ESPD. Vedlæggelse af Formular – Konsortieerklæring I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende konsortieerklæ-ring, jf. Formular – Konsortieerklæring. Anvendelse af underleverandører: Såfremt Tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af den udbudte ydelse, skal navne på den eller disse juridiske personer angivet klart og entydigt i tilbuddet. Anvendelse af un-derleverandører kan ikke fritage eller begrænse Tilbudsgivers fulde ansvar under en eventuel Aftale. Ordregivers anslående/forventede samlede forbrug af Flytteydelser, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 9.400.000 DDK. Over en fireårig periode udgør det 37.600.000 DKK. Ordregivers maks. samlede forbrug af Flytteydelser, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 12.200.000 DKK. Over en fireårig periode udgør det 48.800.000 DKK. Tilbudsgiver erklærer, at denne ikke er en del af den personkreds, der fremgår af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer si-tuationen i Ukraine, artikel 5k, nr.1 (som indsat ved af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022, artikel 1, nr. 23), og som derfor ikke må tildeles offentlige kontrakter. Fremsendelse af ”Tro- og love-erklæring ang. Rusland” I forbindelse med evt. Aftaleindgåelse udfyldes ”Tro og love-erklæring ang. Rusland”.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Evalueringen af underkriteriet ”Pris” er baseret på den ”samlet vægtet evalueringspris”, jf. Bilag 2 - Tilbudslisten samt afsnit 4.2 i udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Personale & service
Beskrivelse
:
AD. PERSONALE & SERVICE Ved ”personale & service” forstås, bl.a. Leverandørens antal af ansatte, håndtering af flytninger effektivt og skånsomt samt services Leverandøren kan tilbyde. Ordregiver vil i evalueringen af underkriteriet ”personale & service” lægge vægt på opfyldelsesgraden af det i ”Bilag 1 – Kravspecifikation, krav nr. 1.1 – 1.5 samt vægte det positivt i hvilket omfang tilbud-det opfylder de forventninger, som er beskrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bilpark
Beskrivelse
:
AD. BILPARK, Ved Bilpark forstås Leverandørens flyttebiler som Leverandøren kan tilbyde. Ordregiver vil i evalueringen af underkriteriet ”bilpark” lægge vægt på opfyldelsesgraden af det i ”Bi-lag 1 – Kravspecifikation, krav nr. 2.1 samt vægte det positivt i hvilket omfang tilbuddet opfylder de forventninger, som er beskrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Lokationer
Beskrivelse
:
AD. LOKATIONER Ved Lokationer forstås de lokationer i Danmark hvorfra Ordregiver vil blive betjent med flyttemænd og biler, og hvordan disse lokationer kan sikre fleksibilitet i opgaveløsningen og dækning af Ordregi-vers egne campusser. Ordregiver vil i evalueringen af underkriteriet ”Lokationer” lægge vægt på opfyldelsesgraden af det i ”Bilag 1 – Kravspecifikation, krav nr. 3.1 samt vægte det positivt i hvilket omfang tilbuddet opfylder de forventninger, som er beskrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bærerdygtighed
Beskrivelse
:
AD. BÆREDYGTIGHED, Ved Bærerdygtighed forstås Leverandørens egne tiltag i forhold til øget bærerdygtighed med direkte relevans for ydelsen leveret til Ordregiver. Ordregiver vil i evalueringen af underkriteriet ”bæredygtighed” lægge vægt på opfyldelsesgraden af det i ”Bilag 1 – Kravspecifikation, krav nr. 4.1 samt vægte det positivt i hvilket omfang tilbuddet op-fylder de forventninger, som er beskrevet.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
15,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. • Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. • Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aarhus Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Aarhus Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Aarhus Universitet, Aalborg Universitet
Organisation, der udfører betalingen
:
Aalborg Universitet, Aarhus Universitet
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
37 600 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
48 800 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
37 600 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Movato ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Flytteydelser
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Ja
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
24-C0004
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
08/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
12/08/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
4
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aarhus Universitet
Registreringsnummer
:
ORG-31119103
Postadresse
:
Nordre Ringgade 1
By
:
Aarhus C
Postnummer
:
8000
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lasse Vestergren Aagesen
Telefon
:
93522973
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Registreringsnummer
:
29102384
Postadresse
:
Frederik Bajers vej 7K
By
:
Aalborg
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne Kielgast Andersen
Telefon
:
99402630
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Movato ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
ORG-35378995
Postadresse
:
Tigervej 16
By
:
Køge
Postnummer
:
4600
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mike Ankersen Zernichow
Telefon
:
28101500
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
e9d35b64-7722-4075-b87f-f48a6c66f71b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
26/09/2025
13:10:35 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
26/09/2025
13:15:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
637674-2025
EUT-S-nummer
:
187/2025
Offentliggørelsesdato
:
30/09/2025