23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kredsløb A/S

EU-udbud vedr. levering af affaldssystemer til nedgravning


Kredsløb A/S

638797-2025 - Resultater
Danmark – Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur) – EU-udbud vedr. levering af affaldssystemer til nedgravning
OJ S 187/2025 30/09/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Bygge og anlæg - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Kredsløb Genbrug A/S
E-mail joaal@kredslob.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud vedr. levering af affaldssystemer til nedgravning
Beskrivelse Disse udbudsbetingelser omfatter de krav, der stilles til tilbudsgivere, som ønsker at komme i betragtning som leverandør til Kredsløb inden for området: Levering af komplette nedgravede affaldssystemer til følgende fraktioner: • Restaffald • Madaffald • Glas og metal • <Papir og pap og tekstil • Plast, mad- og drikkevarekartoner Med nedgravet affaldssystem menes et system bestående af to dele; en underjordisk del og en synlig del over terræn. Den underjordiske del består overordnet af en betonkasse, en bundramme, en juster-bar topramme, et sikkerhedshegn samt en udskiftelig container til opsamling af affald. Den synlige del over terræn består primært af en dækplade samt et tårn med indkast. Betegnelsen ’komplet nedgravet affaldssystem’ dækker over samtlige dele af et nedgravet affaldssystem, herunder bl.a. tårn, dækplade, container, sikkerhedshegn, betonkasse, justerbar topramme, bundramme mv.
Identifikator for proceduren 0ac89cca-169f-4f45-be12-087298ed5243
Tidligere bekendtgørelse 9c811034-57a0-4e2f-96f7-dee2e09e36af-01
Intern ID 2024/22
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudsloven. Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud, jf. udbudslovens §§ 58 – 60. De til enhver tid gældende love, bekendtgørelser, myndighedskrav og regler finder desuden anvendelse for nærværende udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44000000   Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 44613700   Affaldscontainere, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90511000   Indsamling af affald
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Energivej 11    
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-udbud vedr. levering af affaldssystemer til nedgravning
Beskrivelse Disse udbudsbetingelser omfatter de krav, der stilles til tilbudsgivere, som ønsker at komme i betragtning som leverandør til Kredsløb inden for området: Levering af komplette nedgravede affaldssystemer til følgende fraktioner: • Restaffald • Madaffald • Glas og metal • <Papir og pap og tekstil • Plast, mad- og drikkevarekartoner Med nedgravet affaldssystem menes et system bestående af to dele; en underjordisk del og en synlig del over terræn. Den underjordiske del består overordnet af en betonkasse, en bundramme, en juster-bar topramme, et sikkerhedshegn samt en udskiftelig container til opsamling af affald. Den synlige del over terræn består primært af en dækplade samt et tårn med indkast. Betegnelsen ’komplet nedgravet affaldssystem’ dækker over samtlige dele af et nedgravet affaldssystem, herunder bl.a. tårn, dækplade, container, sikkerhedshegn, betonkasse, justerbar topramme, bundramme mv.
Intern ID 2024/22
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44000000   Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler, 44613700   Affaldscontainere, 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90511000   Indsamling af affald
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Energivej 11    
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/07/2025
Varigheds slutdato 30/06/2027
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 4
Yderligere oplysninger om fornyelser Kredsløb kan forlænge Aftalen i op til 4 * 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Kredsløb. Forlænges Aftalen på ændrede vilkår, vil Aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret. Meddelelse herom skal gives til Leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører Aftalen uden særskilt opsigelse. Kredsløb kan udnytte forlængelsen helt eller delvist og ad en eller flere omgange. Såfremt forlængelsen udnyttes, ophører Aftalen uden særskilt opsigelse ved forlængelsens udløb. Leverandøren kan ikke kræve aftaleperioden forlænget. Rekvisitioner/ordrer, der skriftligt er tilgået Leverandøren inden aftaleperiodens udløb, skal effektueres i henhold til nærværende Aftale.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tilbudsgiver skal ved besvarelse af underkriterium 1, Pris, aflevere et udfyldt bilag 2, Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet, vedligehold og brugervenlighed
Beskrivelse Tilbudsgiver skal ved besvarelse af underkriterium 2, Kvalitet, vedligehold og brugervenlighed, aflevere følgende: • Tilbudsgiver skal aflevere produktdatablad for hver af de 4 typer af affaldssystemer indeholdende detaljerede tekniske beskrivelser og tegninger af alle konstruktioner, herunder dimensioner, styrke mv. Ved type affaldssystem menes fraktionstype, uden hensyntagen til størrelse (4 elle 5m³). • En redegørelse for, hvilke foranstaltninger, der er foreta-get, for at dæmpe støj ved brug af systemet, herunder sær-ligt støj fra tromle/klapper ved indkast, affald der falder i containeren samt tømning. • En vedligeholdelsesplan hvor der beskrives vedligeholdelsestiltag relateret til hhv. garantien og relevante sliddele. Denne skal desuden indeholde en vejledning for, hvordan systemkomponenter skal hhv. repareres og udskiftes samt rengøres. • En beskrivelse af de hensyn der er taget for at sikre brugervenligheden. Herunder at indkast er placeret let tilgængelige og lette at betjene af alle borgere, herunder borgere med handicap samt kørestolsbrugere. Der ønskes desuden en beskrivelse af tiltag af hygiejnemæssige årsager for at imødekomme mindst mulig berøring ved brug. • Demomodeller som angivet i afsnit 6.3.11.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klagevejledning samt kontaktoplysninger (adresse m.m.) kan findes på denne hjemmeside: https://naevneneshus.dk/naevnsoversigt/klagenaevnet-for-udbud/
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kredsløb A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Kredsløb A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kredsløb Genbrug A/S
Organisation, der udfører betalingen Kredsløb Genbrug A/S
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb Genbrug A/S
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 102 189 720,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Euro Group v/Per Engelbrechtsen
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 102 189 720,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 24/09/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Kredsløb Genbrug A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kredsløb A/S
Registreringsnummer ORG-40844244
Afdeling Kredsløb Genbrug A/S
Postadresse Karen Blixens Boulevard 7
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41 85 72 97
Internetadresse https://www.kredslob.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Kredsløb Genbrug A/S
Registreringsnummer 40831959
Afdeling Kredsløb Genbrug A/S
Postadresse Karen Blixens Boulevard 7
By Brabrand
Postnummer 8220
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Jonas Aamøe Laursen
E-mail joaal@kredslob.dk
Telefon 41857297
Internetadresse https://www.kredslob.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Euro Group v/Per Engelbrechtsen
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 19573486
By Hørning
Postnummer 8362
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 3508ad43-ba7a-4cc7-8ec8-acbfe0e2772f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 29/09/2025   06:52:31 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 29/09/2025   06:55:33 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 638797-2025
EUT-S-nummer 187/2025
Offentliggørelsesdato 30/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.04