23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Radio

Offentligt EU-udbud af taxakørsel i DR


Danmarks Radio

650854-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Taxikørsel – Offentligt EU-udbud af taxakørsel i DR
OJ S 191/2025 06/10/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Radio
E-mail tit@dr.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt EU-udbud af taxakørsel i DR
Beskrivelse DR udbyder en 4-årig rammeaftale for taxakørsel (persontransport) med DR’s medarbejdere og gæster. Rammeaftalen gælder for hele DR og er således opdelt i 6 delaftaler. For hver delaftale søges én leverandør. Der kan bydes på en eller flere delaftaler. Med udbuddet og opgaveløsningen ønsker DR at sætte et særligt fokus på bæredygtighed. Det tillægges derfor betydelig vægt i tilbudsevalueringen, at Tilbudsgiverne i deres opgaveløsning tager hensyn til miljøet for at nedbringe den lokale partikeludledning. Rammeaftalen er opdelt i nedenstående delaftaler, der er fastlagt med udgangspunkt i Danmarks regioner. Dog undtaget Bornholm der har sin egen delaftale: • Delaftale 1: Region Hovedstaden • Delaftale 2: Region Sjælland • Delaftale 3: Region Syddanmark • Delaftale 4: Region Midt • Delaftale 5: Region Nordjylland • Delaftale 6: Bornholm
Identifikator for proceduren 9531a78b-4a3e-4646-a3c1-3b20a8c9d3d7
Intern ID 26232893-8077-4801-9d8d-848f2910b52c
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 6
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 6
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU?
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har ordregiver tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, udelukkes de pågældende økonomiske aktører og tilbudsgiveren.
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Region Hovedstaden
Beskrivelse Taxakørsel for DR i Region Hovedstaden (Undtaget Bornholm)
Intern ID 0f11af9d-7aa6-480f-9068-403880055f79
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 850 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Alle deltagere i udbudsforretningen vil samtidig og skriftligt blive orienteret om resultatet af DR’s tilbudsevaluering. Underretningen til de/den vindende Tilbudsgiver(e) om, at dennes/disses tilbud er identificeret som de/det vindende tilbud, er en erklæring om, at DR har til hensigt at tildele og dermed indgå aftale med den/de pågældende Tilbudsgiver(r). Der er ingen bindende aftale eller løfte herom, før kontrakten er underskrevet af begge parter. Kontrakten underskrives umiddelbart efter udløb af stand still perioden, medmindre der i denne periode indgives en officiel klage til Klagenævnet for Udbud. DR anser ikke udbudsforretningen for afsluttet, før kontrakten er underskrevet. Meddelelse om resultatet af udbudsforretningen vil endvidere blive bekendtgjort i De Europæiske Fællesskabers Tidende i overensstemmelse med gældende regler herfor. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Region Sjælland
Beskrivelse Taxakørsel for DR i Region Sjælland
Intern ID ba28199c-cc5f-44d4-86b9-9940a71cab71
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Region Syddanmark
Beskrivelse Taxakørsel for DR i Region Syddanmark
Intern ID 0ad8c389-009d-4d4b-a147-1041d6f92f6c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
5.1.
Delkontrakt LOT-0004
Titel Region Midtjylland
Beskrivelse Taxakørsel for DR i Region Midtjylland
Intern ID 6bc203f0-08ff-41e3-a179-12fdaf1f8b76
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 90 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0005
Titel Region Nordjylland
Beskrivelse Taxakørsel for DR i Region Nordjylland
Intern ID 76d5a831-9640-4fad-b4f6-7e4d42de500c
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0006
Titel Bornholm
Beskrivelse Taxakørsel for DR på Bornholm
Intern ID 1a9b68ad-2ffb-4308-b706-070346a6d913
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelserne punkt 10
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kravopfyldelse vægter 50% af underkriteriet Nulemissionskørsler (1. driftsår) vægter 25% af underkriteriet Grønnere taxakørsel i DR (2. - 4. driftsår) vægter 25% af underkriteriet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 03/11/2025   11:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Yderligere oplysninger Det vil ikke være muligt at deltage ved åbning af tilbuddene
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Radio
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Radio
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Radio
Registreringsnummer 62786515
Postadresse DR Byen
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Tina Edelskov
E-mail tit@dr.dk
Telefon 35203040
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c7eecd37-8e79-4b17-b3e5-6289a6d8fdce   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/10/2025   09:49:51 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/10/2025   09:49:51 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 650854-2025
EUT-S-nummer 191/2025
Offentliggørelsesdato 06/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|