23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kolding kommune

Udbud på indkøb af Visiteret kørsel ad hoc for Kolding Kommune


Kolding kommune

651581-2025 - Resultater
Danmark – Transporttjenester (ikke affaldstransport) – Udbud på indkøb af Visiteret kørsel ad hoc for Kolding Kommune
OJ S 191/2025 06/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding kommune
E-mail janus@kolding.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på indkøb af Visiteret kørsel ad hoc for Kolding Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af visiteret kørsel ad hoc til Kolding Kommune, (herefter benævnt ordregiver). Kørslen udføres i medfør af lov, og er derfor at betegne som kørsel for offentlige myndigheder. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudsloven, hvilket betyder at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet vedrører indkøb af visiteret kørsel ad hoc da ordregivers faste busser ikke har kapacitet til at varetage alle kørsler. Derfor udbydes ad hoc kørsel i mindre køretøjer (op til 9 personer inkl. Chauffør) i nærværende udbudsbetingelser. Disse ad hoc kørsler omfatter både planlagte og variable kørsler. De udbudte kørsler omfatter visiterede borgere i Kolding Kommune, herunder blandt andet skolekørsel, lægekørsel og kørsel til genoptræning. Borgerne kan være i alle aldersgrupper og har af forskellige årsager ikke mulighed for at benytte de eksisterende offentlige transporttilbud. Kørslerne vil som udgangspunkt have både start- og slutdestination inden for Kolding Kommunes geografiske område, men der kan forekomme enkeltstående ture til eller fra andre kommuner. Undtaget fra udbuddet er kørsler som køres med faste busser, da disse er omfattet af andre aftaler.
Identifikator for proceduren be792be6-71a5-4c85-84d2-56a463e378e4
Tidligere bekendtgørelse 505890-2025
Intern ID 536016
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 60120000   Taxikørsel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud på indkøb af Visiteret kørsel ad hoc for Kolding Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af visiteret kørsel ad hoc til Kolding Kommune, (herefter benævnt ordregiver). Kørslen udføres i medfør af lov, og er derfor at betegne som kørsel for offentlige myndigheder. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudsloven, hvilket betyder at enhver kan afgive tilbud. Udbuddet vedrører indkøb af visiteret kørsel ad hoc da ordregivers faste busser ikke har kapacitet til at varetage alle kørsler. Derfor udbydes ad hoc kørsel i mindre køretøjer (op til 9 personer inkl. Chauffør) i nærværende udbudsbetingelser. Disse ad hoc kørsler omfatter både planlagte og variable kørsler. De udbudte kørsler omfatter visiterede borgere i Kolding Kommune, herunder blandt andet skolekørsel, lægekørsel og kørsel til genoptræning. Borgerne kan være i alle aldersgrupper og har af forskellige årsager ikke mulighed for at benytte de eksisterende offentlige transporttilbud. Kørslerne vil som udgangspunkt have både start- og slutdestination inden for Kolding Kommunes geografiske område, men der kan forekomme enkeltstående ture til eller fra andre kommuner. Undtaget fra udbuddet er kørsler som køres med faste busser, da disse er omfattet af andre aftaler.
Intern ID 536016
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  60000000   Transporttjenester (ikke affaldstransport)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  60140000   Persontransport, ikke rutekørsel, 60120000   Taxikørsel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/08/2026
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Formålet med strategiske udbud Ingen strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 25 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 25 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dantaxi4x48 A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 97465
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 97465
Titel Udbud på indkøb af Visiteret kørsel ad hoc for Kolding Kommune / Dantaxi4x48 A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 16/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/10/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Kolding kommune
Registreringsnummer 29189897
Postadresse Akseltorv 1
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Janus Nyholm Lassen
E-mail janus@kolding.dk
Telefon +45 79797979
Internetadresse https://www.kolding.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn Dantaxi4x48 A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 39174901
Postadresse Krogshøjvej 49
By Bagsværd
Postnummer 2880
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail udbud13@dantaxi.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 92afa5a4-968a-4e71-950f-c413a2b5c92b   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/10/2025   09:04:12 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 651581-2025
EUT-S-nummer 191/2025
Offentliggørelsesdato 06/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|