1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Udenrigsministeriet
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af diplomatiske postforsendelser
Beskrivelse
:
Udenrigsministeriet er ved at forberede genudbud af Udenrigsministeriets rammeaftale vedrørende diplomatiske postforsendelser. Den fremtidige leverandør vil i rammeaftalens varighed være ansvarlig for at håndtere Udenrigsministeriets forsendelser fra Danmark til alle danske repræsentationer i udlandet og fra alle danske repræsentationer i udlandet til Danmark. Rammeaftalen omfatter ikke forsendelser mellem danske repræsentationer i udlandet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv.
Intern ID
:
77cfa80c-51cb-41d1-a816-ba523fbd1dd1
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
64120000
Kurértjeneste
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Forsendelser skal leveres til hele verden.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Udenrigsministeriet er ved at forberede genudbud af Udenrigsministeriets rammeaftale vedrørende diplomatiske postforsendelser. Den fremtidige leverandør vil i rammeaftalens varighed være ansvarlig for at håndtere Udenrigsministeriets forsendelser fra Danmark til alle danske repræsentationer i udlandet og fra alle danske repræsentationer i udlandet til Danmark. Rammeaftalen omfatter ikke forsendelser mellem danske repræsentationer i udlandet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv. Som en del af udbudsprocessen ønsker Udenrigsministeriet at afholde en indledende markedsundersøgelse. Markedsundersøgelsen gennemføres i overensstemmelse med udbudslovens § 39. Det er frivilligt at deltage i markedsundersøgelsen. Udenrigsministeriet har offentliggjort et spørgeskema, som potentielle tilbudsgivere skal udfylde og sender retur inden for nedenstående frist. Spørgeskemaet indeholder de emner, som Udenrigsministeriet ønsker dialog om. Svar skal som udgangspunkt være på dansk. Spørgeskemaet kan rekvireres via ETHICS. Virksomheder, der ønsker at deltage i markedsundersøgelsen, anmodes om at udfylde spørgeskemaet hurtigst muligt og ikke senere end tirsdag den 28. oktober 2025. Udfyldt spørgeskema skal sendes via ETHICS. Spørgsmål til spørgeskemaet eller markedsundersøgelsen skal sendes via ETHICS. Udover spørgeskemaet forventer Udenrigsministeriet at invitere potentielle tilbudsgivere til at deltage i individuelle møder i uge 46. Udenrigsministeriet vil tage udgangspunkt i de virksomheder, der har besvaret spørgeskemaet. Udenrigsministeriet forbeholder sig retten til af ressourcemæssige hensyn at begrænse antallet af deltagere ved høringsmøderne. En eventuel begrænsning vil i så fald ske på baggrund af objektive og saglige kriterier, idet Udenrigsministeriet ønsker at sammensætte gruppen af deltagere på en sådan måde, at den er repræsentativ for markedet. Udenrigsministeriet ser frem til at modtage jeres tilbagemelding.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Udbud af diplomatiske postforsendelser
Beskrivelse
:
Udenrigsministeriet er ved at forberede genudbud af Udenrigsministeriets rammeaftale vedrørende diplomatiske postforsendelser. Den fremtidige leverandør vil i rammeaftalens varighed være ansvarlig for at håndtere Udenrigsministeriets forsendelser fra Danmark til alle danske repræsentationer i udlandet og fra alle danske repræsentationer i udlandet til Danmark. Rammeaftalen omfatter ikke forsendelser mellem danske repræsentationer i udlandet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv.
Intern ID
:
e6688814-0d67-4554-bc81-96cb8474dfb1
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
64120000
Kurértjeneste
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Forsendelser skal leveres til hele verden.
3.1.5.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
nej
Yderligere oplysninger
:
Udenrigsministeriet er ved at forberede genudbud af Udenrigsministeriets rammeaftale vedrørende diplomatiske postforsendelser. Den fremtidige leverandør vil i rammeaftalens varighed være ansvarlig for at håndtere Udenrigsministeriets forsendelser fra Danmark til alle danske repræsentationer i udlandet og fra alle danske repræsentationer i udlandet til Danmark. Rammeaftalen omfatter ikke forsendelser mellem danske repræsentationer i udlandet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv. Som en del af udbudsprocessen ønsker Udenrigsministeriet at afholde en indledende markedsundersøgelse. Markedsundersøgelsen gennemføres i overensstemmelse med udbudslovens § 39. Det er frivilligt at deltage i markedsundersøgelsen. Udenrigsministeriet har offentliggjort et spørgeskema, som potentielle tilbudsgivere skal udfylde og sender retur inden for nedenstående frist. Spørgeskemaet indeholder de emner, som Udenrigsministeriet ønsker dialog om. Svar skal som udgangspunkt være på dansk. Spørgeskemaet kan rekvireres via ETHICS. Virksomheder, der ønsker at deltage i markedsundersøgelsen, anmodes om at udfylde spørgeskemaet hurtigst muligt og ikke senere end tirsdag den 28. oktober 2025. Udfyldt spørgeskema skal sendes via ETHICS. Spørgsmål til spørgeskemaet eller markedsundersøgelsen skal sendes via ETHICS. Udover spørgeskemaet forventer Udenrigsministeriet at invitere potentielle tilbudsgivere til at deltage i individuelle møder i uge 46. Udenrigsministeriet vil tage udgangspunkt i de virksomheder, der har besvaret spørgeskemaet. Udenrigsministeriet forbeholder sig retten til af ressourcemæssige hensyn at begrænse antallet af deltagere ved høringsmøderne. En eventuel begrænsning vil i så fald ske på baggrund af objektive og saglige kriterier, idet Udenrigsministeriet ønsker at sammensætte gruppen af deltagere på en sådan måde, at den er repræsentativ for markedet. Udenrigsministeriet ser frem til at modtage jeres tilbagemelding.
3.1.8.
Teknikker
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Udenrigsministeriet
Registreringsnummer
:
43271911
Postadresse
:
Asiatisk Plads 2
By
:
København K
Postnummer
:
1448
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Peter Thomsen
Telefon
:
33 92 00 99
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795525
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
ec5b5a86-65ab-4b68-a101-cdf44b1022de
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/10/2025
13:27:09 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/10/2025
13:43:22 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
664441-2025
EUT-S-nummer
:
194/2025
Offentliggørelsesdato
:
09/10/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
31/01/2026